voorvork

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

voorvork

Bericht door Gast »


WIE KAN MIJ HELPEN?????? :?: :?: :?: :?:
IK ZOU GRAAG VAN IEMAND INFORMATIE WILLEN ,HOE JE
EEN VOORVORK INKORT.
OKE DIT FORUM ROELEERD :D
EN WIE KAN MIJ NOG HELPEN AAN EEN ACHTERNAAF VAN
EEN PUCH? :roll: :?:
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

ik heb dit topic even hier naar toe verplaatst omdat ik vind dat het hier thuishoort, maargoed nu over je vraag.

Wij hebben gewoon een stuk van de voorpoten afgezaagd en van de vork, met als gevolg dat je wel de vering kwijt bent, maar dat nemen we maar voor lief. en dan de voorpoten aan de vork lassen.

ik weet niet hoe je het hele spulletje inkort als je de vering wilt behouden.
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gast

Bericht door Gast »

de voorvork bestaat uit 3 delen:
-buiten buis
-veer
-binnen buis

ik ben begonnen om de binnenbuis net boven de schroefdraad af te zagen (dus dan houd je het onderste deel over)

toen heb ik de veren ingekort (zodat als ik ze terug in de binnebuis schroefde ze nog een cm of 3 uitsteken)

als je de binnenbuis nu weer aan de veer maakt merk je dat je de binnenbuis niet meer ver genoeg in de buitenbuis kan stoppen om deze te bevestigen. daarom moet je de buitenbuis dan ook inkorten.

zo heb ik het gedaan
Gast

Bericht door Gast »

Afbeelding

Ik heb een stuk uit de voorpoten gehaald, dus onder de "wokkel" waar je de veer indraaid en boven de wielophanging. Bovendeel ook ingekort, maar pas hiermee op dat je dit niet tever doet, want dat bevordert de sterkte niet echt.
Gesloten