voor veerring

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

voor veerring

Bericht door Gast »

als je de voor vork in kort is het dan het beste om voor vork veer te gebruiken of word die dan minder stabiel? 8) :roll: :wink: :twisted:
Gast

voorvork inkorten

Bericht door Gast »

:D ik heb me voorvork van me puchie ook ingekort

mijn voorvork was orgineel 57 cm lang,
ik heb hem heeeeelemaal uimekaar geschroeft.
hou je over 2 vorkpoten
2 veren
en dat kroonstuk met die 2 buizen eraan

ik heb van de veren en poten en de buizen die aan t kroonstuk zitten 7 cm afgezaagt .... :!: wel opletten :!: dat je rekening houd met je naloop als die niet goed is dan heb je bestwel een probleen :cry: maar als je t goed doet is het goed :lol: mijn voorvork is perfect
sommige mensen die lassen het gewoon aanmekaar...(kan ook)
maar die van mij veert nog gewoon :D en zo hoort het

oke ik hoop dat ik jullie een heelhoop heb geholpen


groetjes patrick k

je kan me ook mailen voor info
Gast

Bericht door Gast »

maar hoe lang is nu je voor vork :?:
Gast

Bericht door Gast »

na kijk hij was 57cm....ik heb r 7cm afgezaagt....
hij is dus nu 50cm :D
gewoon goed.... 8)
wevie666

Bericht door wevie666 »

Voorvering is gewoon niet nodig!!!
Je gaat toch niet met je mini op slechte wegen rijden!

Polini minibikes hebben ook geen voor vering want die rijden toch alleen maar op goed asfalt
Gast

Bericht door Gast »

ik heb zelf ook de puch voorvork ingekort met vering en werkt goed weet niet zeker hoeveel ik er heb afgehaald volgens mij was het van alle onderdelen 10 cm ziet ook nog leuk uit en werkt maar of het nuttig is weet ik niet zeker

Gr. Utsie
Gast

Bericht door Gast »

gewoon 2 balhoofd plaaten maken en alleen de poten gebruiken
Gast

Bericht door Gast »

Voorvering is gewoon niet nodig!!!
Je gaat toch niet met je mini op slechte wegen rijden!

Polini minibikes hebben ook geen voor vering want die rijden toch alleen maar op goed asfalt
Ben ik het niet mee eens, aangezien er maar weinig mooie stukken zijn met alleen maar asfalt en helemaal vlak.
Ik rijd ook wel bij ons op de campus en dan heb je evengoed nog stukken waar het ene asfalt in de andere overgaat of er zit een mooie regenafvoergoot waar je te hard met je mini over heen sjeest. Dan ben ik wel blij met mijn vering (ook omdat ik achter ook vering heb), want anders stuiter je er bijna af.
Gast

Bericht door Gast »

kies je zelf voor wij hebbe een mooi industrie gebied en een racebaan in de buurt
Gast

Bericht door Gast »

daar boven ben ik maar een beetje lucht uit de band en het gaat ook goed
Gesloten