toerental puch??

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

toerental puch??

Bericht door Gast »

ik heb een standaard puchblok. nu is mijn vraag: hoeveel toeren draait de as die uit het blok komt???

ik wil da graag weten om een redelijke tandwiel verhouding te berekenen.

bvd
Gast

Bericht door Gast »

denk dat je het makkelijkste even de verhouding tussen een orginele puchvelg met band en een minibike band kunt uitrekenenen die verhouding op het orginele achtertandwiel loslaten zodat je nieuw achtertandwiel weet daarvan de verhouding met het voortandwiel berekenen dan een achtertandwiel pakken wat je wilt gebruiken en met de vorige verhouding het voortandwiel berekenen. en als het goed is rijdt die dan net zo hard als je puch van te voren reed. die van mij heb ik tandwiel voren 1 tandje kleiner trekt die redelijk lekker op en heeft een top van 45km/u met een origineel blokje en racefilter + groter sproeiertje

ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent

groetjes,

Bikemouse
Gast

Bericht door Gast »

da omreken van het tandwiel wat er eerst op zat is dus een beetje een probleem omdat toen hij nog puch was, heeeeeeeel slecht trok, dit komt denk ik omdat de vorige eigenaar een 70cc of zo er op gehad heeft. dus ik weet niet met welke verhouding ik moet beginnen te rekenen
Gast

Re: toerental puch??

Bericht door Gast »

Hallo , ik rij zelf nu met een 13 tands voor en een fietstandwiel achter weet zo het aantal tanden niet , maar loopt lekker en haal er met een 65cc polini met 15mm carb een nette snelheid van 55 km/h mee en gaat mij eigenlijk al wel hard zat zo laag bij de grond , ik ga eerdaags een 12 tands proberen om te kijken of ik er dan iets verder mee op het achterwiel kan :roll:
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ik rij nu met 22 achter, perfecte verhouding met een 4 inch band.
De mini gaat met een 14 tandwiel voor, 70cc tccd en 15mm over de 65 km/u
Gast

Bericht door Gast »

hmmzz ik heb puch blokjes wel harder zien lopen zelf nog weinig tot geen ervaring @ minibike. :oops: maar ook je tandwielen hoort bij afstellen en kwestie van wat jij wil met je minibike.wil je hard trekken haal je tandwielen die daarbij passen!simpel.ik he zelf een schakelbrommer dus heb tandwielen geneog :D !!!
Gesloten