Welke kant????

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
eMVy

Welke kant????

Bericht door eMVy »

Heej allemaal,

Ik ben ook eenn minbike aant maken, nou zit ik alleen met het probleem, aan welke kant laat ik het ventiel uitkomen, en aan welke kant komt dan het tandwiel?? Ik was niet van plan het fietstandwiel ofzo te gebruiken.
Ik heb gebruik gewoon de achternaaf van un puch.

Iemand goede ideeen? :wink:

Groeten, eMVy
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Waarschijnlijk kan het niet anders dan dat je het ventiel binnen in de de naaf houd en het fietstandwiel gaat gebruiken , wij hadden ook een hele mooie oplossing bedacht , maar dan kun je de rem niet meer monteren...
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
willem

Bericht door willem »

Kan wel moet je een verlengd vrachtwagenventiel erop zetten
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Er zijn ook verlengers te koop die je op je ventiel kan draaien.

Maar Willem waar wil je het ventiel uit laten komen dan ?

Daniel
Gast

Re: Welke kant????

Bericht door Gast »

Hallo , waarom wil je het fiets tandwiel niet gebruiken ?

ik gebruikte eerder ook het standaard tandwiel maar fiets tandwiel bevalt nu toch beter en alles is makkelijker.
je kan de rem wel gebruiken als je het gewone tandwiel gebruikt moet je gewoon zoals al eerder vertelt is een verlengstukje of een ander ventiel gebruiken.

Veel Suc6 en mini plezier.... :D
Gast

Bericht door Gast »

jow,

Kep s ff gekeken, aan de kant van de remtrommel, wil ik een zo klein mogelijk tandwiel zetten. dan wil ik het ventiel aan de kant waar normaal het fietstandwiel zit, uit laten komen.

Dit is m'n plan, als een van jullie iets weet waarom dat niet kan ofzo, please tell me.

Zit ik dan niet met het probleem dat ik dat dat bevestigingsding van de rem ergens vast moet maken?? en waar moet dan de ketting lopen??
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Als je het tandwiel aan de kant van de trommel wilt maken moet je deze verder naar buiten zetten anders loopt de ketting langs de band.

Als je het tandwiel verder naar buiten zet, krijg je de trommelrem er niet meer in. Dat is onze ervaring tenminste.

Dus wij gaan een officiele velg kopen met schrijfrem. (hebben gelijk geen problemen meer met klapbanden).

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

Officele velg kopen he?

Wat kost dat, compleet met velg, band, rem spul enzo?
Waar bestel je dat?

Kan je niet gewoon, op een handig manier, alleen een schijfrem kopen, die aan je puch naaf maken? dan bespaar je veel geld door niet zo'n dure velg te kopen.

Ik heb dit ergens eerder gezien, ik weet niet meer waaar, als iemand het weet, zou die mij er tekeningen van kunnen geven?

eMVy,
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Ha,

Tja, maar wat kost een naaf en de moeite om die goed te maken voor de minibike ?

Complete velg is iets van 20 euro ... Complete remschrijf ook zoiets. Dus ben je iets van 40 euro kwijt. This de afweging wat je wilt of iets meer geld uitgeven en het goed voorelkaar hebben (geen klapbanden ofzo) of een PUCHnaaf oplossing zoeken. Wij hebben voor het laatste gekozen maar dat bleek dus effe een fout te zijn. Nu gaan we voor de eerste oplossing.

Daniel
Gast

Bericht door Gast »

40 euro? doe je netjes :lol:

Kep ff de www.Polini-minibikes.nl site getjekt, daar ben je kwijt:

Achtervelg 5" 49,92
Achterband 5" 26,32
Achterremklauw 39,50
Remschijf achter 13,-
Bevestigingsmateriaal 2 stuks 11,90
_____+
140,-

oej he!! :cry: :(

Als je dat spul voor 40 euro kan krijgen, doe mij dan maar zo'n setje :D
Mag ik vragen waar jij het wilt bestellen? :roll:

Ik ben net ff naar n puch-expert geweest (kennis van me) en die is aant meten gegaan enzo, het word wel moeilijk, met die tandwielen enzo, maar het is met wat laswerk mogelijk. (ik wiln groter achtertandwiel)

Een originele minbike velg+ schijfrem zou echt wel een uitkomst zijn!!

eMVy
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Die prijzen zijn zeker in guldens ?!?!

www.blata-import.nl
Brake complete 15,89
Wheele complete without tire 18,35

Dan moet je alleen nog effe een tandwiel hebben voor achter, die kan ik zo snel niet vinden.

op www.blata.nl verkopen ze ook die dingen voor een soortgelijke prijs.

Nou zat ik er toch niet ver naast met mijn 40 euro :)

Daniel
polleke7

Bericht door polleke7 »

weet iemand hoeveel inch die wielen zijn?

Of de maten? Heb nu namelijk mijn frame op puch naafjes gebaseerd met de maten 300 en 4 inch. Wil misschien ook wel schijfrem :lol:

bvd pol 8)
Gast

achtertandwiel

Bericht door Gast »

Hoi allemaal[

Je moet het fietstandwiel niet gebruiken het beste is om een tandwiel direct op de naaf te bouten met m6 boutjes op deze manier kan je ook nog eens een grotere of kleinere monteren
En in de ruimte waar de trommelrem zit zit bij mij een aluminium adaptor
waar ik de remschijf op gemonteerd heb,voorwiel heb ik ook zo gedaan dus geen klapbanden meer van de warmte Dit is volgens mij de voordeligste en beste oplossing?????
Alleen bij het achterwiel zit het ventiel in je naaf maar ik kan er wel bij is iets meer werk Greetz
Gesloten