Carburateur vraagje

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Carburateur vraagje

Bericht door Gast »

Hoe werkt nou zon BING Carburateur voor een puch
als je op dat knopje duwt op de Carburateur wat moet er dan gebeuren???? moet er dan benzine door het spruitstuk naar de cilinder
lopen of wat?????? en dan nog een vraag als ik mn Carburateur los koppel en dan de benzine kraan open zet en gas geef moet er dan
benzine door het spruitstuk naar de cilinder lopen dat moet ik ff wete en als dat moet wat bij mij dus niet zo is wat is er aan te doen want ik vind het vreemd gr maikel :oops:
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

er komt benzine vanaf je tank richting de carburateur!
daar word ook lucht bij gevoegd!

dat gaat door het spruitstuk en membraam!

je cilinder in!!
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ok, rossi, veel puch cilinders hebben geen membraam, standaard 50 cc zoiezo al niet. Dat zwarte knop je wat jij bedoelt is als je hem naar beneden kunt duwen, het knopje om je vlotterbak vol te laten lopen, er loopt dan dus geen bezine door je spruitstuk. Er zit soms nog een zwart knopje op die je naar boven kunt trekken ( het het gat waar je gaskabel ingaat) dat is de choke, daarmee kun je je brommer makkelijker starten. En als je alleen gas geeft als je je carb eraf haalt gebeurt er niks omdat normaal je motor de benzine aanzuigt.
Ik hoop dat je genoeg weet anders meld je het maar....
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

ghehehe.....

tja me scooter heeft wel membraam :P :roll:

tja kzit ook al op 3 scooterforums dus denk me niet altijd echt goed in...

sorry!!

nu weet ik het ook weer!
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ok thanks ik weet genoeg
Gast

hoe een carburateur werkt?

Bericht door Gast »

Door de snelheid van de aangezogen lucht door het vacuum in het ondercarter, wat ontstaat tijdens de compressieslag, wordt een hoeveelheid brandstof aangezogen, omhooggevoerd en meegezogen. Bij een standaard puch maxi komt de benzine uit de vlotterkamer via de sproeier gedoseerd omhoog door de sproeierbuis (bij een standaard puch maxi carburateur is dat een vast geperst stukje messingbuis) om vervolgens via de gasnaald opnieuw gedoseerd en verdeeld te worden in de venturi van de carburateur, en komt daarna in het ondercarter terecht. De arbeids en uitlaatslag comprimeerd dit brandstof/ lucht mengsel door de spoelpoorten tot boven de zuiger. Da's grofweg het idee hoe een tweetakt z'n "benzine" krijgt...

Er zijn in dit traject zeer veel variabelen.De soort en het mengsel van je brandstof. De doorstroom in de vlotterkamer, het vlotterniveau, de diameter van de sproeier, het type sproeierbuis, de vorm van het uiteinde van de sproeier buis, het type en de hoogte van de gasnaald, de hoeveelheid, de snelheid, "flow" en temperatuur van de lucht voor, in en na het venturi, de vorm en boring van dit venturi, de instroom vorm van de carburateur, de vorm van de gasschuifkop en de gasschuif zelf en het type luchtfilter en grootte van de vrije luchtkamer in dat filter: het zijn allemaal factoren die met elkaar te maken hebben. Als je het ene veranderd moet je het andere ook aanpassen, hoewel het venturi in een standaard puch maxicarburateur eigenlijk niets meer is dan het carburateurhuis zelf, die uiteindelijk alleen maar een vernauwing is het hele traject, die de aangezogen lucht aflegd.
En dan heb ik het nog niet gehad over andere typen carburateurs, inlaatspruitstukken, membranen, spoelpoorten in je cilinder en in je zuiger of je uitlaat, die ook een heel belangrijk deel is van het hele proces van benzine verbranden; je uitlaat fungeert bij elke slag die de motor maakt als opslag voor een deel van het te verbranden lucht/ benzine mengsel...
En dit ging alleen maar over benzine aanvoeren....
Jij wil race tunen? Da's ff wat meer dan bij een bromfietszaak wat onderdeeltjes kopen hoor.....
Maar in ieder geval: succes!
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

jah das raak he.... mijn hersenen kr@ken er nog van, maarjah dat wil ik ook , heey elwood welke opleiding doe je> heb je gedaan?

groeten Mark
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

ff samengevat benzine +lucht + vonk zorgt voor compressie en compressie is om te zetten in mechanische energie (je krukas)en dat breng je over naar de wiel(bewegings energie)
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: hoe een carburateur werkt?

Bericht door Wim »

elwood schreef:Door de snelheid van de aangezogen lucht door het vacuum in het ondercarter, wat ontstaat tijdens de compressieslag, wordt een hoeveelheid brandstof aangezogen, omhooggevoerd en meegezogen. Bij een standaard puch maxi komt de benzine uit de vlotterkamer via de sproeier gedoseerd omhoog door de sproeierbuis (bij een standaard puch maxi carburateur is dat een vast geperst stukje messingbuis) om vervolgens via de gasnaald opnieuw gedoseerd en verdeeld te worden in de venturi van de carburateur, en komt daarna in het ondercarter terecht. De arbeids en uitlaatslag comprimeerd dit brandstof/ lucht mengsel door de spoelpoorten tot boven de zuiger. Da's grofweg het idee hoe een tweetakt z'n "benzine" krijgt...

Er zijn in dit traject zeer veel variabelen.De soort en het mengsel van je brandstof. De doorstroom in de vlotterkamer, het vlotterniveau, de diameter van de sproeier, het type sproeierbuis, de vorm van het uiteinde van de sproeier buis, het type en de hoogte van de gasnaald, de hoeveelheid, de snelheid, "flow" en temperatuur van de lucht voor, in en na het venturi, de vorm en boring van dit venturi, de instroom vorm van de carburateur, de vorm van de gasschuifkop en de gasschuif zelf en het type luchtfilter en grootte van de vrije luchtkamer in dat filter: het zijn allemaal factoren die met elkaar te maken hebben. Als je het ene veranderd moet je het andere ook aanpassen, hoewel het venturi in een standaard puch maxicarburateur eigenlijk niets meer is dan het carburateurhuis zelf, die uiteindelijk alleen maar een vernauwing is het hele traject, die de aangezogen lucht aflegd.
En dan heb ik het nog niet gehad over andere typen carburateurs, inlaatspruitstukken, membranen, spoelpoorten in je cilinder en in je zuiger of je uitlaat, die ook een heel belangrijk deel is van het hele proces van benzine verbranden; je uitlaat fungeert bij elke slag die de motor maakt als opslag voor een deel van het te verbranden lucht/ benzine mengsel...
En dit ging alleen maar over benzine aanvoeren....
Jij wil race tunen? Da's ff wat meer dan bij een bromfietszaak wat onderdeeltjes kopen hoor.....
Maar in ieder geval: succes!
haha, leuk gebracht, maar komt wel een beetje stoer over

maar, kunnen ze tenminste wel wat mee!


Automonteur Elwood??


Ggrrttzz

Wim
Gast

hoe een carburateur werkt?

Bericht door Gast »

Automonteur ik? ff stapje hoger...
Maakt niet uit; ik blijf het grappig vinden dat wanneer ik van mensen lees dat ze aan het tunen zijn, ze daarmee bedoelen dat ze hard gespaard hebben voor een setje snelle onderdelen... hahahaha
Hoewel ik toch ook een aantal mensen gezien heb bij dit forum die echt iets kunnen. En dan schaam ik mij ook niet om te vragen...
[/u]
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: hoe een carburateur werkt?

Bericht door Wim »

elwood schreef:Automonteur ik? ff stapje hoger...
Maakt niet uit; ik blijf het grappig vinden dat wanneer ik van mensen lees dat ze aan het tunen zijn, ze daarmee bedoelen dat ze hard gespaard hebben voor een setje snelle onderdelen... hahahaha
Hoewel ik toch ook een aantal mensen gezien heb bij dit forum die echt iets kunnen. En dan schaam ik mij ook niet om te vragen...
[/u]
ok, sorry als dit denigrerend overkwam, was niet de bedoeling!!

'k heb ff je profiel gelezen! (read mine too1!)


komen we elkaar nog een keer tegen op 't circuit??
('k wil volgend jaar meerijden!)

Ggrrttzz

Wim
Gesloten