kappen maken (alu, poly, ??)

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

kappen maken (alu, poly, ??)

Bericht door Gast »

Heyz daar,

In de kerstvakantie ga ik samen met een vriend 2 bike's bouwen.
Maar omdat het er mooi uit moet zien, gaan we kappen zelf maken.
Kan ik dit het beste van polyester doen? en waar haal ik dat? (geen 1 bouwmarkt had het, hier in de buurt) ik woon in Oss, vlakbij het industrie terrein, maar niemand heeft iets. alleen reparatiesets, maar de mensen in de winkel zeiden dat je daar geen kappen opzich van kunt maken.

En is het een optie om van aluminium iets te maken? (mijn buurman heeft een isolatiebedrijf, en kilometers van dat spul liggen, met bewerkingapparaten) en is dat ook goed te spuiten?

Laatste: Is rvs goed te spuiten en te lassen?

Veel vragen, maar er is vast wel iemand die antwoord kan geven, Alvast bedankt!

Mogli
Gast

Bericht door Gast »

in de herfstvakantie 2 bike's bouwen :shock: , lijkt me krap maargoed, ik denk dat je eens via google moet zoeken bij groothandelaren met polyester enzo, ik heb ook weleens gehoord dat ze met autos spoilers ed gingen maken, en dat ze dan eerst purschuim op de auto spoten, dat in model brachten (iets klijner als het moet worden) en dan met een paar lagen poly erover heen :idea:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: kappen maken (alu, poly, ??)

Bericht door Wim »

mogli schreef:Heyz daar,

In de kerstvakantie ga ik samen met een vriend 2 bike's bouwen.
Maar omdat het er mooi uit moet zien, gaan we kappen zelf maken.
Kan ik dit het beste van polyester doen? en waar haal ik dat? (geen 1 bouwmarkt had het, hier in de buurt) ik woon in Oss, vlakbij het industrie terrein, maar niemand heeft iets. alleen reparatiesets, maar de mensen in de winkel zeiden dat je daar geen kappen opzich van kunt maken.

En is het een optie om van aluminium iets te maken? (mijn buurman heeft een isolatiebedrijf, en kilometers van dat spul liggen, met bewerkingapparaten) en is dat ook goed te spuiten?

Laatste: Is rvs goed te spuiten en te lassen?

Veel vragen, maar er is vast wel iemand die antwoord kan geven, Alvast bedankt!

Mogli
als je poyesther zoekt ??

ga maar naar een kleine haven, je weet wel met plezierjachten,

als daar een werkplaats bij is, hebben ze altijd polyesther, alle boten worden van polyesther gemaakt!!


Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

rossi racer schreef:in de herfstvakantie 2 bike's bouwen :shock: , lijkt me krap maargoed, ik denk dat je eens via google moet zoeken bij groothandelaren met polyester enzo, ik heb ook weleens gehoord dat ze met autos spoilers ed gingen maken, en dat ze dan eerst purschuim op de auto spoten, dat in model brachten (iets klijner als het moet worden) en dan met een paar lagen poly erover heen :idea:



Er staat ook kerstvakantie, das 2 weken bij mij, en ze hoeven ook niet af, maar als we 2 weken de hele dag door werken, dan krijgen we hem toch wel af??
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

volgens mij kan je van reparatie setjes ook een kap maken.!
eerst een mal maken, daar in glasvezel leggen. likje albastine er op en je hebt een kap!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Re: kappen maken (alu, poly, ??)

Bericht door Gast »


als je poyesther zoekt ??

ga maar naar een kleine haven, je weet wel met plezierjachten,

als daar een werkplaats bij is, hebben ze altijd polyesther, alle boten worden van polyesther gemaakt!!


Ggrrttzz

Wim
Alle boten worden van polyster gemaakt ?? 99% van de schepen is nog steeds gewoon staal hoor :) .... maar die reparatie setjes die je bij een bouwmarkt kan kopen zijn precies hetzelfde als het polyster wat ze gebruiken om kappen van te maken.

Alleen zo te horen heb je nog nooit echt met polyster gewerkt en geloof me dat is echt niet zomaar even snel een paar kappen maken .... denk dat je al een hele kerst vankantie bezig ben met goeie mallen maken, dan moet het polester +- 3 a 4 lagen hebben die allemaal een week moeten drogen. daarna moet je hem helemaal geen schuren plamamuren, weer schuren en weer plamuren net zolang totdat het glad is. Je kan dus beter gewoon kappen kopen dan ben je veeeeeeeel sneller en waarschijnlijk nog goedkoper ook want polyester is gewoon duur.
Gast

Bericht door Gast »

Dank je voor de waarschuwing, misschien is aluminium een optie?
Of zou dat te moeilijk zijn om daar een mooie kap van te maken?
Er mogen best naden te zien zijn, en ik nagel ze dan vast..........
Iemand nog tips?

P.s. Wim heeft gelijk, Schepen worden wel van staal gemaakt, maar bijna alle zeiljachten en plezierbootjes die je tegenwoordig koopt zijn inderdaad van polyester. Ik had er alleen zelf niet aan gedacht dat je dat daar ook wel zou kunne halen.

Bedankt iedereen, Mogli
Gesloten