puch naaf

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

puch naaf

Bericht door Gast »

Hoi ik ben Erik en nieuw op dit forum en ben ook van plan een mini bike te maken het frame en voorvork die ik dar voor ga gebruiken zijn van HZ in hoorn aangezien hier een heleboel te vinden is helpt dit forum mij aardig op weg naar de bouw van een minibike.

Maar ik heb nog twee vragen

1- past een blok van een vespa ciao of si ook in zo'n HZ frame ?
2- ik ben van plan om een hele puch te kopen en daar dan de wiel naafen van te gebruiken maar nou hebje de naaf met spaken eromheen maar je hebt er ook 1 met zo'n ster velg eromheen kun je die ook gebruiken want bij de ene haal je de spaken eraf en bij de andere heb ik geen idee hoe ik de naaf er af krijg.

Groetjes Erik :)
Gast

Bericht door Gast »

dat zijn ster velgen die spaken krijg je er niet af die zitten er aan vast
Gast

Bericht door Gast »

Je kan alleen spaakwielen gebruiken van een PUCH die van vespa tomos ofwat dan ook zijn andere maten en een vespa blok gaat lastig worden met de overbrenging is namelijk vsnaar en of je nou zo'n korte vsnaar heb ik betwijfel het en is volgens mij ook andere ophangingspunten als een puch moet je dus je frame aanpassen!!
Gast

Bericht door Gast »

ik ben ook mischien van plan me piaggio te strippen, en dan het blok ombouwen naar ketting aandrijving, en een beetje xperimenteren voor me 1e mini, of kan het blokje dit niet aan? :roll:
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt ik weet zo even voldoende

groetjes Erik
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: puch naaf

Bericht door Wim »

Erik schreef:Hoi ik ben Erik en nieuw op dit forum en ben ook van plan een mini bike te maken het frame en voorvork die ik dar voor ga gebruiken zijn van HZ in hoorn aangezien hier een heleboel te vinden is helpt dit forum mij aardig op weg naar de bouw van een minibike.

Maar ik heb nog twee vragen

1- past een blok van een vespa ciao of si ook in zo'n HZ frame ?
2- ik ben van plan om een hele puch te kopen en daar dan de wiel naafen van te gebruiken maar nou hebje de naaf met spaken eromheen maar je hebt er ook 1 met zo'n ster velg eromheen kun je die ook gebruiken want bij de ene haal je de spaken eraf en bij de andere heb ik geen idee hoe ik de naaf er af krijg.

Groetjes Erik :)

vespa blokkie is hartstikke lastig en duur,

't past zowieso niet in een hz-frame.

bij een puch blokkie zit de vertraging in het blokje, het toerental wat de aandrijfas maakt is veel lager als het toerental van de krukas,

bij een vespa zit de vertraging in het achterwiel, bij een vespa is de as waar de koppeling op zit, je aandrijfas, de krukas, dus, ben je bijna verplicht om tandwielen en een ketting te kopen van een officiele minibike (die zijn nie goedkoop),

en, opvoeren van een vespa blok is lastig, het spruitstuk is niet demontabel, je blok is je spruitstuk, nu is dit spruitstikkie wel een beetje uit te vijlen, maar groter als 14-15mm krijg je 'm niet,

een kick-start mogelijkheid heb je niet!

en dan nog niet te spreken over de grootte van de te krijgen carburateurs, 13mm is't grootst, maar, prutsen met andere carburateurs kan natuurlijk altijd!

er zijn ook wel voordelen, 't blokje is lekker klein, geforceerde luchtkoeling, en een gietijzeren cilinder(errug degelijk)('s ook weer een nadeel, gietijzer is erg hard, dus lastig slijpen)
maar 't uitlaatje hang je d'r zo onder

dus. naar mijn mening een hoop nadelen en een paar voordelen!



je moet 't maar 's bekijken!


als je kiest voor een vespa-blok

succes

kies je voor een puch-blok

veel plezier



Ggrrttzz

Wim


ps, je was toch van plan om een complete puch te kopen?, nie verder vertellen, maar, daar zit een blokkie onder!! (grapje)
Gast

Bericht door Gast »

bedankt wim ik hou het toch maar bij een puch blok zit toch al aan die puch vast :wink:

Groetjes Erik :D
Gesloten