Is dit nog wel veilig???

Hier kan je praten over minibike gerelateerde zaken
English: Talk about minibike related stuff

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie

Hoe hard gaat jullie minibike? (mijne rond de 70)

Langzamer als 50
4
11%
tussen de 50 en 60
8
21%
tussen de 60 en 70
9
24%
tussen de 70 en 80
5
13%
tussen de 80 en 90
3
8%
harder als 90
9
24%
 
Totaal aantal stemmen: 38

Gast

Is dit nog wel veilig???

Bericht door Gast »

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... =12625&p=9
Hij zegt dat zijn minibike (volgens mij een grc) 139 km/h :shock: rijdt op standaart blok :roll: (volgens mij dan) van een fabrieks minibike is dit uberhaupt wel mogelijk want ik vind 139km/h wel een beetje extreem hard voor een (bijna) standaart fabrieksmachine heb me namelijk laten vertellen dat deze standaart 90 rijden? Ik zou niet eens het lef hebben om met zo'n ding zo hard te gaan...
Gast

Bericht door Gast »

let op, hij heeft 50 cc, maar wel elektrice onteking, en een handgemaakte uitlaat, en een volgens mij zware vertanding, 6 26, maar ik vind het wel overdreven, eerst zien, dan geloven :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Als hij zo'n zware vertanding heeft trekt hij toch ook niet meer fatsoendelijk op of wel dan???
Gast

Bericht door Gast »

Dat hierboven was ik ik was vergete in te logge :oops:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Is dit nog wel veilig???

Bericht door Wim »

tebriz schreef:http://www.scooter-freaks.nl/persoscoot ... =12625&p=9
Hij zegt dat zijn minibike (volgens mij een grc) 139 km/h :shock: rijdt op standaart blok :roll: (volgens mij dan) van een fabrieks minibike is dit uberhaupt wel mogelijk want ik vind 139km/h wel een beetje extreem hard voor een (bijna) standaart fabrieksmachine heb me namelijk laten vertellen dat deze standaart 90 rijden? Ik zou niet eens het lef hebben om met zo'n ding zo hard te gaan...

zou kunnen, is geen standaard blokkie, 13!!! pk!!

zware vertanding, 18mmcarb, 123!!!! sproeier, uitlaattuning!

zou heel goed kunnen, maar 'k heb de cijfertjes in een formuletje gepropt,

als je 138 snelheid wilt halen, dan mag je niet meer windweerstand hebben ('k ben er even van uitgegaan dat een minibike incl berijder ongeveer een vierkante meter oppervlakte hebben)

dan mag je niet meer als 23m/s luchtweerstand hebben, dit wil zeggen dat de windsnelheid, bij stilstand, je in de rug moet blazen met 15m/s

dat is iets meer als 56km/h das wel errug harde wind!!

maar, zoals ik al zei, de aangenome vierkante meter oppervlakte is waarschijnlijk aan de hoge kant, dit heeft erg veel invloed op je topsnelheid (elke m/s minder wind in de rug is een weerstand in't kwadraat)


conclusie, 't aan de hoge kant, en waarschijnlijk gereden met optimale omstandigheden!!

harde wind, smoeltje op't stuur, nieuwe bougie, dichtgetapete kraag, strak pak, koud weer, hellingkie, bandjes lekker hard, en een beetje veel enthousiasme, en gestoord zijn (je zit met je giegel een halve meter boven 't asfalt!!!!!!!! dat is zooooo ruw schuurpapier, als je valt)
dan haalt ie 't wel!!!

Ggrrttzz

Wim


ps, is wel !CENSUUR! veel hoor, 13PK!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

Dus in gewoon nederlands een beetje overdreven?
Plaats reactie