snor blok

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

snor blok

Bericht door Gast »

heej luitjes,
ik kan een puchje kopen met een snor blok, waar zitten nou de begrenzers in zo'n blok en zijn die makkelijk eruit te halen?
alvast bedankt.
groeten paul

ps. ik heb al gezocht bij het puchforum maar daar kwam geen topic uit waar dat in stond
Gast

Bericht door Gast »

in de cilinder en carburateur zover ik weet
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: snor blok

Bericht door Wim »

nVVorsthond schreef:heej luitjes,
ik kan een puchje kopen met een snor blok, waar zitten nou de begrenzers in zo'n blok en zijn die makkelijk eruit te halen?
alvast bedankt.
groeten paul

ps. ik heb al gezocht bij het puchforum maar daar kwam geen topic uit waar dat in stond

stalen ringetje in de uitlaatpoort (bijna onmogelijk om weg te halen), of (als je geluk hebt) een stalen ringetje in de uitlaat (breek je d'r zo uit)(ringetje zit gelijk onder de aansluiting naar de cilinder toe)

en een 10mm carburateur(kweet eigenlijk niet zeker of dit een ring is, of dat de carb echt kleiner is)
en een klein sproeiertje (52 ofzo)

blokje op zich is't zelfde, en meestal beter, want is nog nooit zwaar belast, bijna nooit last van speling op krukas, koppeling e.d.

Ggrrttz

wim
Gast

Bericht door Gast »

veelal zit er ook een pinnetje in je carter waardoor er alleen een snorcil op kan, als je deze wegvijlt kun je er bijv. een normale 50cc opzetten.
Gast

Bericht door Gast »

ok hardstikke bedankt, dus wat jullie eigenlijk zeggen is als je de begrenzingen eruit krijgt dat het dan een beter blokje is omdat het minder belast is (nogal logisch natuurlijk 25 km/h) maar er zijn dus geen dingen anders zoals vertanding ofzo??
groeten paul
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

De verschillen zijn idd dat er een pinnetje in je carter waardoor een 50 of 70cc cilinder niet past. Dit pinnetje moet dus wegvijlen. Maar wat miniracer is vergeten te vertellen is dat er dan een gaatje in je carter overblijft. Dit moet je dus wel even dicht maken door er bijv. draad in te tappen, m4, en er een boutje in draaien. Ook zit er net onder je voortandwiel een stalen pen in je carter waardoor er geen grotere voortandwielen op passen, ook hier blijft een gat in je carter over wat je weer dicht moet maken. Verder is het alleen het cilindertje wat wat kleinere poortjes heeft, en een 10mm carb ipv een 12.
Gast

snorpuch?!

Bericht door Gast »

Gewoon kopen en meteen verkopen! Als dat ding er nog een beetje uitziet, is een snorpuch meer waard dan een gewone....!!!
Het gaat voral om het frame; je kunt een snorfietsblok onder een "gewoen"puch zetten en hem als snorfiets verzekeren, maar als er wat gebeurt hang je mooi als ze het framenummer natrekken....
Gast

Bericht door Gast »

bij snorbrommers heben ze ook vaak erg dikke koppakingen, waardoor je minder kompressie hebt
Gast

snor

Bericht door Gast »

heey, je hebt de antwoorden gekregen zie ik, maar ik geef je een persoonlijke tip extra: gebruik geen snor blokje, zelfs als je de begrenzers eruit hebt gehaald trekt ie nog traag en heeft ie een lage top. Ik raad je aan een tomos blok te gebruiken, makkelijker om begrenzer te verwijderen, trekt veeeel sneller en heeft hogere top, daarbij komt ook nog dat als je een 2 speed blok pakt dat je veel meer plezier en snelheid hebt :lol:
Gesloten