Wiel blokkeerd als hij uit is.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
FL0r15

Wiel blokkeerd als hij uit is.

Bericht door FL0r15 »

Hallo,

Ik ben nieuw in de minibike wereld en ik heb net een 2dehands chinees gekocht. Alleen als mijn minibike uitstaat en ik wil hem terug zetten in de schuur blokkeerd mijn achterwiel :?
Wie heeft er een idee wat dat is en hoe ik het kan maken?

Floris :wink:
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

je koppeling :wink:

kan verschillende dingen mis mee zijn..haal het spul maar los dan zul je het zien :wink:

of laat je motortje even lopen op het bokje en kijk of het achterwiel draaid zonder dat je gas hoeft te geven.

anders moet je het misschien toch in een andere richting zoeken.
FL0r15

Bericht door FL0r15 »

ja oke dat wat je zei over dat wiel draaien zonder dat je gas geeft had ik eerst maar dat kwam omdat ik 2 veertjes had inplaats van 3 :P maar de koppeling wordt toch alleen gebruik als hij aanstaat?

BTW
Als ik heb helemaal uit elkaar wil halen, bedoel je daar don mee dat die middelste schroef er uit moet of alleen dat kapje zodat je de schoenen ziet? :roll:
cheno
forum gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 18 apr 2008, 17:47
Locatie: Soest

Bericht door cheno »

FL0r15 schreef:ja oke dat wat je zei over dat wiel draaien zonder dat je gas geeft had ik eerst maar dat kwam omdat ik 2 veertjes had inplaats van 3 :P maar de koppeling wordt toch alleen gebruik als hij aanstaat?

BTW
Als ik heb helemaal uit elkaar wil halen, bedoel je daar don mee dat die middelste schroef er uit moet of alleen dat kapje zodat je de schoenen ziet? :roll:

je meot alleen het kapje waar je schoenen te zien zijn dat kapje moet je eraf halen misschien is je voor tandwiel scheef
FL0r15

Bericht door FL0r15 »

oke dat is ook niet het geval volgens mij...
en soms als ik hem dan wegzet dan slipt de achterband maar soms doet hij het even en dan hoor ik een soort van zware bonk... dat kan mischien ook de benzine zijn die in de tank zit :roll: iemand een idee?

bvd
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

ga zelf een beetje onderzoeken wij kunnen dat niet voor je zien he ! of je tank klotst ? zou je zelf moeten bekijken he ..

Gewoon koppelingskom eraf halen en de koppeling inspecteren en als daar niks mis is dan even de ketting van het achtertandwiel halen en kijken of het wiel zonder iets eraan wel goed draaid, zo niet dan weet je dat het in het achterwiel zit! Doet hij het nog steeds dan kan je de rem is helemaal los zetten en kijken of hij het dan nog niet doet. Als dat het geval is ligt het aan het lager, waarschienlijk als je de achteras losdraaid dat hij het wel goed doet!

Hou het niveau hoog van het topic anders sluit ik hem! info kan je zat vinden op het forum hierover en zelf een beetje actie ondernemen kan ook geen kwaad!

Groeten,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Navy Green
forum gebruiker
Berichten: 620
Lid geworden op: za 27 mei 2006, 23:31
Locatie: Bunde

Bericht door Navy Green »

bekijk ook of je ketting niet veel te strak staat
FL0r15

Bericht door FL0r15 »

nouja als je niet wilt antwoorden hoeft dat niet... ik vraag het alleen aan de mensen die me willen helpen... Niks moet :wink: Maargoed toch bedankt dat je me hebt geholpen :roll:

Ik heb dus net zoals je zei even zelf gekeken.. ik maakte dus die deksel voor de koppeling los viel er in één keer een gebroken schoen uit :shock:!!
Nu weet ik dat dat niet de oorzaak was (die gebroken schoen) want ik had al eerder de koppeling moeten maken alleen toen was hij nog heel... ik weet ook niet hoe het komt! maar dus wil ik nu hem eruit halen en neem aan dat je dan de middelste schroef er uit moet halen alleen die zit muurvast! moet ik die er scht uit halen of iets anders? Zal ook nog even zoeken alleen ik dacht ik laat het je weten :wink:
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Het heeft niet te maken met dat ik je niet wil helpen, het heeft temaken met het niveau van het topic in de eerste reactie van tim word al aangegeven dat je alles los moet halen en nakijke. Het gebeurd erg vaak dat de koppeling kapot gaat en dit probleem zicht opdoet! Even zoeken en je had het ook gevonden, zoals deze van jou hebben we dagelijks zinlose topic's.

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21675 FAQ had je ook kunnen vinden.

De moer kan vast zitten, even verhiten helpt. Koppeling moet je zelf slim zien te blokkeren met een schroevendraaier of wat dan ook. ik haal ook wel is alle schoentjes van de grondplaat af en draai dan een lange m6 bout door één van de schroefdraden die ergens tegenaan klemt. Dan draai je hem er zo af.

Succes,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
FL0r15

Bericht door FL0r15 »

oke begrijp het! :wink: ik had hem ook al gevonden alleen er zit een imbus in en geen bout... maar heb al gehoord dat je het ook met een accuboor kan doen en een oude imbus. Heb jij nog een ander idee?

BVD
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Een inbus sleuteltje ?
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
FL0r15

Bericht door FL0r15 »

oke hij is gelukt! :lol: het probleem was dat hij veel te strak zat dus heb ik een gewoone imbussleutel gepakt en daar een waterpomptang opgezet en aan die waterpomptang gaan draaien (kan het niet anders uitleggen :oops:)
alleen toen was de schroef er uit en zat dat ding nog vast dus dacht ik van laat ik eerst de schoenen eraf halen... en raar maar waar maar hij viel er toen in een keer af :P begrijp het ook niet! Maargoed Bedankt!!
SLOTJE
Plaats reactie