bouwtekening, kosten

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

bouwtekening, kosten

Bericht door Gast »

Hey

Ik wou ook een Minibike gaan maken, maar wat is nou een goeie bouwtekening, en wat zijn ongeveer de kosten (ik wil er niet mee gaan race). alvast hartelijk bedankt.

P.S dit is mijn e-mail adres bazzz_b@hotmail.com
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Hey,

Bouwtekeningen staan op het forum in de sectie bouwtekeningen. Je moet daar zelf maar even rond gaan kijken. Er zijn verschillende tekeningen. Het hangt er een beetje vanaf hoe goed jou las kwaliteiten zijn, welke tekening je moet nemen (rechthoek profielen zijn wat makkelijker te gebruiken dan buizen, alhoewel het laatste wel mooier is).

En de prijs, tja dat heb je zelf voor een groot deel in de hand. Als je zelf nog een puch hebt staan in de schuur kan je daar veel onderdelen van gebruiken. Als je er een moet kopen denk ik dat je rond de 200 euro toch zeker moet rekenen.
Ga je minibike onderdelen gebruiken zoals velgen, schrijfremmen en dat soort dingen kan je er nog wel 100 euro bij op tellen ...

In iedergeval veel suc6 met het maken van je bike. En als je nog wat informatie nodig hebt, vraag het gerust, :idea: maar zoek eerst even via de zoekfunctie op dit forum of de vraag mischien al een keer gesteld is.

Dit is een van de bouwtekeningen die op het forum staan: http://forum.minibike.nl/viewtopic.php?t=571

Groeten,
-------
Daans
Gast

Bericht door Gast »

Hey,

alvast hartelijk bedankt voor je antwoord, alleen heb je voor die 200 euro ook kappen of komen die er nog bij. en anders hoe duur zijn die kappen dan

groete

Bas
roland

Bericht door roland »

hoi
als je de polini 911 kappen koopt kost de tank 44.4 en het kontje 32.5 zie ook http://www.polini-minibikes.nl .maar je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt
suc 6 groeten roland
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

De kappen heb ik niet mee gerekend ...

Stel je koopt een puch voor 100 euro (wat volgens mij niet veel is voor een goede puch). Dan moet je er nog 100 euro bij rekenen. Voor banden, binnenband: 2x 7E, buitenbanden 2x 25 E, tankje 35 euro ... en nog wat van die dingen, maar goed als je al veel zelf hebt of je bent handig dan kan het natuurlijk geld schelen ...

Die minibike onderdelen zijn overigens wel duurder geworden zeg :( Toen ik een band kocht vorig jaar was die nog 17 euro pstk ...

Groeten,
-------
Daans
Gesloten