[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Wat betreft het spruitstuk is deze genomen vanwege de inbouwmaat, en de doelstelling is geweest om de cilinder ongeveer onder dezelfe hoek te plaatsen als bij de scooter, en om de carberateur zo vlak mogelijk te krijgen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gast

Bericht door Gast »

wat een top bike! ben zwaar onder de indruk
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Hank

Dat zijn inderdaad hele mooie remklauwtjes, ik zit zelf in het mountainbikewereldtje, en zag meteen de mooie 6 zuiger hope klauwen, ik rijd zelf inmiddels met magura marta's, het gaat dan om een enkele schijf met 2 zuigerklauwtjes, dit remt verbluffend hard, en ik verbaasde me er dan ook eigenlijk over dat er zoweinig mensen mee rijden/experimenteren. Zoals je ziet heb ik het nog maar even vrij invoudig opgezet allemaal, en het is met 1 vingertje al gewoon "stoppiepower" hoor, dus ik zou zeggen ga er voor, ik kan eventueel nog wel even een grote remmentest inscannen uit een duits MTB blad, om je zo wat meer info te geven omtrend de 10 tallen, verschillende hendels/klauwen en hun prestaties.
dan pm je maar even,

groet casper


Afbeelding
Afbeelding[/url]
guzzi
forum gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: di 09 nov 2004, 21:36
Locatie: Apeldoorn

Bericht door guzzi »

Casper205gti schreef:Hoi Hank

Dat zijn inderdaad hele mooie remklauwtjes, ik zit zelf in het mountainbikewereldtje, en zag meteen de mooie 6 zuiger hope klauwen, ik rijd zelf inmiddels met magura marta's, het gaat dan om een enkele schijf met 2 zuigerklauwtjes, dit remt verbluffend hard, en ik verbaasde me er dan ook eigenlijk over dat er zoweinig mensen mee rijden/experimenteren. Zoals je ziet heb ik het nog maar even vrij invoudig opgezet allemaal, en het is met 1 vingertje al gewoon "stoppiepower" hoor, dus ik zou zeggen ga er voor, ik kan eventueel nog wel even een grote remmentest inscannen uit een duits MTB blad, om je zo wat meer info te geven omtrend de 10 tallen, verschillende hendels/klauwen en hun prestaties.
dan pm je maar even,


groet casper
Maar hoe zit het met de warmte en het aan de kook raken van de remvloeistof? enige ervaring?

Groet Roger
Gast

Bericht door Gast »

De hedendaagse remvloeistoffen uit de mtb wereld zijn zeer ver ontwikkeld, wat betreft het aan de kook komen van "remmen", denk maar even aan de jongens die de downhillbikes besturen.
Maar het is inderdaad wel iets om in je achterhhofd te houden, om bij intensief wedstrijd gebruik, zeker voor een downhill remklauw te gaan.
(betere warmte afvoer), en natuurlijk een zeer goede schijf te kiezen, qua diameter, materiaal (1 of 2 delig).

greetz Casper
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

als je voor hydraulische remmen ga...adviseer ik je stalen remkabels..
die zetten niet uit/blazen op...en dat scheelt enorm...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hmmm...ik heb gister ff gemeet met hank...

de bike zag er zeer goed uit....ook anders als op foto's...op foto's lijkt het groter etc..

ook was hij tevens bezig met vulkaniseren....dus de schoentje van koppelingen vervangen..

dit gaat zeer zorgvuldig...en het ziet er allemaal goed uit.(moest ik ff kwijt)

tevens wil ik hank nogmaals bedanken voor mijn koppeling..

en succes met de rest van het seizoen;)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Nicolaas-racing

Bericht door Nicolaas-racing »

hey wat is de top van dit ding eigenlijk
ziet er supper strak uit man .!!
Gast

Bericht door Gast »

hallo Hank
ik sta ook op dit forum onder de naam `roytjuh`
ik heb wel interesse in die nieuwe koppelings voering + rode veertjes.
groetjes royke
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

tussenstand

Bericht door *HANK* »

Hallo allemaal.

We zijn weer halverwege het het seizoen en zullen dus een aantal maanden niet rijden vanwege de zomerstop.
Tijd voor een kleine tussen stand.
De bike doet het voortreffelijk dit seizoen nog geen problemen gehad of uit gevallen met problemen, dus de betrouwbaarheid is het dik in orde.
Gisteravond nog even op de testbank gestaan om te controleren of we alle pk's nog hebben en dat zag er nog goed uit liep weer netjes naar de 18 Pk.

Ook de koppeling is helemaal top nu, ik rijd nu met de alu gronplaat en met de vernieuwde voering, heb daar nu 4 wedstrijden mee gereden en de slijtage is minimaal te noemen van de schoentjes, er is ongeveer 3 tienden vanaf gesleten, dus het ziet er naar uit dat we gewoon een heel seizoen met EEN koppeling kunnen rijden.

Wat gaan we nog doen in de zomerstop: ten eerste een nieuwe zuigerveer dit uit voorzorg.
Tevens gaan we het inlaat traject nog wat verkorten ( de carberateur dichter op het spruitstuk en een korter spruitstuk dit zal ongeveer 15 tot 20 mm korter worden) teven hebben we een ander membraam getest maar dat resulterde in een 1/2 Pk minder over de hele lijn, dus dat wordt hem niet.

Dus al met al een goed eerste gedeelte van het seizoen staande op de 4e plaats, met nog alle mogelijkheden om verder naar voor te komen.
Nu zorgen dat de bike er weer tip top bij staat, en hopen op een nog beter 2e deel van het seizoen.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Een vraag:

Hoe zit het met regels wat betreft de bike die je rijd. Zou het mogen dat je halverwege met een compleet nieuwe bike begint? Het klassement is echt coureur gericht het maakt niet uit als je weer een andere bike pakt? Of compleet nieuw blok eronder hangt?

Over die koppeling voering, klinkt erg mooi en intresant.

Niels
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Maakt inderdaad niks uit

mag rijden waarop je wilt... en wanneer je wilt..

Als je je maar aan de regels houdt..

Voorbeeld: Henri bosman reed een keer op de motor van Teunis Kroes

en afgelopen zondag reed Henk de Ruiter een dag op Teunis zijn motor..

Geen probleem
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Jvdw#59

Bericht door Jvdw#59 »

En ook ik rij sinds Eefde op een andere fiets :)
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,

Als eerste heb je echt een hele mooi mini. Maar nu heb ik een vraagje, mijn stepjes zijn kapot. Nou wou ik graag andere stepjes en zag ik deze stepjes op de foto staan. Heb je die gekocht of heb je die zelf gemaakt. En als dit zo is hoe heb je de stepjes gemaakt en van welk materiaal heb je die gemaakt. Als ik vragen mag (Maar als je dat liever niet wil zeggen is ook goed).

Afbeelding

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Randy
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Stepjes

Bericht door *HANK* »

Hallo

Ja de stepjes heb ik zelf gemaakt.
Ze zijn zijn gemaakt van staalplaat 2 mm dik, en met een beetje kloppen en buigen en lassen is het dit geworden.
en ze zitten op de oude gaten bevestigt van de oude orginale stepjes.

Ik ben er zeer over te spreeken het probleem van afgebroken stepjes is over, en je voet kan er niet zo maar vanaf schieten.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Plaats reactie