paar beginners vraagjes
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
paar beginners vraagjes
Hoi,
allereerst beste wensen allemaal!
ik ben nieuw hier op t forum, dus k zal me ff voorstellen;
ik ben 16 jaar, en woon in twello(tussen deventer en apeldoorn) en ben helemaal gek van gemotoriseerde voertuigen.
paar jaar geleden had ik een paar puchies om mee te crossen mn snelste puch reed mischien maar 65, trok super snel op(ideaal voor de cross) maar draaide 12.600RPM!! ik ben er toen mee gestopt en ben toen verder gegaan met een andere hobby van mij, racen met radio grafisch bestuurbare auto's. 22.5cc 2 takt motor erop, top van 80 (orgineel) standaard vermogen van 3pk.
over alle jaren had ik naast deze 2 hobby's nog een andere hobby, karten. afgelopen jaar heb ik mijn eerste race seizoen verreden, 2e geworden, terwijl ik 2 wedstrijden gemist heb dit jaar ga ik weer karten. voor meer info over RC racen, karten en autospeedways neem eens een kijkje op mijn website; http://www.skeurijzer.tk
het minibike racen lijkt mij ook wel leuk. in mijn puch tijd zat ik er ook aan te denken, maar toen heb ik het toch maar niet gedaan.
maar nu heb ik een paar vraagjes;
1 - ik twijvel tussen een zelfbouw of een fabrieks motor (gek he)
wat is aan te raden? wat zijn de snelheden die gehaald worden in de beide klassen?
2 - als ik ga voor een zelfbouw, dan wil ik er fabriekswielen onder, maar welke worden er dan gebruikt, de 5" of de 6.5"?
allereerst beste wensen allemaal!
ik ben nieuw hier op t forum, dus k zal me ff voorstellen;
ik ben 16 jaar, en woon in twello(tussen deventer en apeldoorn) en ben helemaal gek van gemotoriseerde voertuigen.
paar jaar geleden had ik een paar puchies om mee te crossen mn snelste puch reed mischien maar 65, trok super snel op(ideaal voor de cross) maar draaide 12.600RPM!! ik ben er toen mee gestopt en ben toen verder gegaan met een andere hobby van mij, racen met radio grafisch bestuurbare auto's. 22.5cc 2 takt motor erop, top van 80 (orgineel) standaard vermogen van 3pk.
over alle jaren had ik naast deze 2 hobby's nog een andere hobby, karten. afgelopen jaar heb ik mijn eerste race seizoen verreden, 2e geworden, terwijl ik 2 wedstrijden gemist heb dit jaar ga ik weer karten. voor meer info over RC racen, karten en autospeedways neem eens een kijkje op mijn website; http://www.skeurijzer.tk
het minibike racen lijkt mij ook wel leuk. in mijn puch tijd zat ik er ook aan te denken, maar toen heb ik het toch maar niet gedaan.
maar nu heb ik een paar vraagjes;
1 - ik twijvel tussen een zelfbouw of een fabrieks motor (gek he)
wat is aan te raden? wat zijn de snelheden die gehaald worden in de beide klassen?
2 - als ik ga voor een zelfbouw, dan wil ik er fabriekswielen onder, maar welke worden er dan gebruikt, de 5" of de 6.5"?
to finish first, you first have to finish!!
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
is allemaal naar eigen keus
fabrieks gaat uiteraard harder enz.
alhoewel je ene puchblok ook flink kunt beunen als je het er voor over hebt(geld)
tja 5 /6,5 en soms 4inch banden
meestal in racerij 6,5 naar mijn mening
snelheden kan ik niet zo zeggen(80meestal)
fabrieks gaat uiteraard harder enz.
alhoewel je ene puchblok ook flink kunt beunen als je het er voor over hebt(geld)
tja 5 /6,5 en soms 4inch banden
meestal in racerij 6,5 naar mijn mening
snelheden kan ik niet zo zeggen(80meestal)
Laatst gewijzigd door rossi-nr.1 op do 01 jan 2004, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
je bedoelt zeker dat de fabrieks bike`s harder gaan, en tjah bij`t racen gaat het niet alleen om topsnelheid he, en het verschilt elke keer omdat je voor elke andere kartbaan een ander tandwiel erop zet.rossi-nr.1 schreef:is allemaal naar eigen keus
zelfbouw gaat uiteraard harder enz.
alhoewel je ene puchblok ook flink kunt beunen als je het er voor over hebt(geld)
tja 5 /6,5 en soms 4inch banden
meestal in racerij 6,5 naar mijn mening
snelheden kan ik niet zo zeggen(80meestal)
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
op i-net??
is toch niet zo moeilijk??
google ofzo en je vind wel wat
hiero een wel goeie alleen engels:
http://www.midsouthminimoto.com/PBRN/pbrn.htm
is toch niet zo moeilijk??
google ofzo en je vind wel wat
hiero een wel goeie alleen engels:
http://www.midsouthminimoto.com/PBRN/pbrn.htm
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
-
- forum gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 01 jan 2004, 01:40
- Locatie: Twello
- Contacteer:
ik heb wel wat gevonden, maar kan iemand mij bevestigen dat dit ook voor 2004 geld(site is namelijk niet echt up to date)
Fabrieksklasse standaard:
Een maximale sproeiermaat van 0,70 + 0,005 mm.
De overbrengverhouding en ketting is vrij.
De keuze van de koppeling is vrij mits !CENCUUR! types.
De keuze van de velgen en banden zijn vrij mits !CENCUUR! types.
Fabrieksklasse standaard plus:
De overbrengverhouding en ketting is vrij.
De keuze van de koppeling is vrij mits !CENCUUR! types.
De keuze van de uitlaat is vrij mits !CENCUUR! types.
De keuze van de velgen en banden zijn vrij mits !CENCUUR! types.
Snelgashendels zijn toegestaan.
Fabrieksklasse modified
Cilinderinhoud maximaal 40 cc.
Carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm.
Verder alles vrij mits conform het technisch reglement.
Zelfbouwklasse:
Cilinderinhoud maximaal 70 cc met 16mm carburateur OF cilinderinhoud maximaal 50 cc met 20mm carburateur.
Verder alles vrij mits conform het technisch reglement.
klopt dit nog voor 2004?
en de fabrieks standaard, en standaard plus mogen toch ook max 40cc cilinder inhoud hebben?
ik zie net op marktplaats namelijk een polini 911 staan, met 70cc. maar deze zou dan niet aan wedstrijden mee mogen doen toch?
Fabrieksklasse standaard:
Een maximale sproeiermaat van 0,70 + 0,005 mm.
De overbrengverhouding en ketting is vrij.
De keuze van de koppeling is vrij mits !CENCUUR! types.
De keuze van de velgen en banden zijn vrij mits !CENCUUR! types.
Fabrieksklasse standaard plus:
De overbrengverhouding en ketting is vrij.
De keuze van de koppeling is vrij mits !CENCUUR! types.
De keuze van de uitlaat is vrij mits !CENCUUR! types.
De keuze van de velgen en banden zijn vrij mits !CENCUUR! types.
Snelgashendels zijn toegestaan.
Fabrieksklasse modified
Cilinderinhoud maximaal 40 cc.
Carburateur met een venturi-diameter van maximaal 20 mm.
Verder alles vrij mits conform het technisch reglement.
Zelfbouwklasse:
Cilinderinhoud maximaal 70 cc met 16mm carburateur OF cilinderinhoud maximaal 50 cc met 20mm carburateur.
Verder alles vrij mits conform het technisch reglement.
klopt dit nog voor 2004?
en de fabrieks standaard, en standaard plus mogen toch ook max 40cc cilinder inhoud hebben?
ik zie net op marktplaats namelijk een polini 911 staan, met 70cc. maar deze zou dan niet aan wedstrijden mee mogen doen toch?
to finish first, you first have to finish!!