wat voor sproeier moet ik hebben

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

wat voor sproeier moet ik hebben

Bericht door Gast »

hoi ik heb even een vraagje wat voor sproeier ik moet hebben hij is orgineel en er ligt een proma uitlaat onder en ik heb zo'n sport luchtfilter ik had er een 54 er in die heb ik vervangen door een 62 er en nog loopt hij niet goed ik kan namelijk het gas niet open draaien dan is het whop en het is over dus weet iemand welke ik wel nodig heb gr will
Gast

Bericht door Gast »

Orginele setup, dus ik neem aan dat je ook een 12 mm carb hebt?
Dat hij niet goed loopt is waarschijnlijk een gevolg van een te kleine sproeier.

Ik zou eerst eens iets voor in de 70 nemen, neem bijv. 72 dit zit aardig in de buurt. Toch is een sproeier een kwestie van proberen en is dit alleen een richtlijn, geloof me, heb puchblokjes met dezelfde setup afgesteld en soms zat er 5 a 6 maten verschil in.

Ook is het afhankelijk van wat voor sportfilter je hebt want er zit nog aardig wat verschil in weerstand tussen de verschillende filters.

Richtlijn:

kleur bougie-electrode: zwart -> Te grote sproeier
wit/grijs -> Te kleine sproeier
bruin (koffie met melk) -> Goed
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

sproeier

Bericht door dennis »

wat ik denk dat de sproeier tegroot is.je gaat van 54naar 62 dat is een tegroote sprong om mee tebeginnen.wat je moet doen je koopt maat 48,50,52en 56,58,60 dan kan je alle kanten op.let wel op de waarde die op de sproeier staat klopt af en toen niet dat merk je als je de sproeier op meet.
suc6 dennis
Gast

Bericht door Gast »

ik zou eens sproeier 58 proberen, dit zou wel ongeveer goed moeten zjin.. en kijk dan ff naar de kleur van je bougie om het verder te bepalen
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: wat voor sproeier moet ik hebben

Bericht door Wim »

will schreef:hoi ik heb even een vraagje wat voor sproeier ik moet hebben hij is orgineel en er ligt een proma uitlaat onder en ik heb zo'n sport luchtfilter ik had er een 54 er in die heb ik vervangen door een 62 er en nog loopt hij niet goed ik kan namelijk het gas niet open draaien dan is het whop en het is over dus weet iemand welke ik wel nodig heb gr will

je maakt 't erg moeilijk, het mengsel wat je maakt met een 12mm, powerfilter en de bijbehorende sproeier is waarschijnlijkt teveel voor een orginele set!!

deze cilinder kan stomweg de hoeveelheid niet verwerken!

'k ben hiermee ook al aan 't prutsen geweest, maar kreeg 'm nooit goed!!

met een 50 snel wil het prima!


Ggrrtttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook een orginele setup met een proma en een crossfilter en ik rij met een 72 sproeier hij loopt perfect
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook een orginele setup met een proma en een crossfilter en ik rij met een 72 sproeier hij loopt perfect
Ik heb hier ook lange tijd mee gereden, nog nooit een puchblokje gezien met een snel filter (lage stromingsweerstand) en verder orginele setup een sproeier rond de 50 had. Er wordt gewoon veeeeel lucht door zo'n filter getrokken. Dus zou toch eens een sproeiertje 70 proberen of kijk gewoon eens ff naar je bougie.


je maakt 't erg moeilijk, het mengsel wat je maakt met een 12mm, powerfilter en de bijbehorende sproeier is waarschijnlijkt teveel voor een orginele set!
Ik heb ook met een orginele set gereden en na mijn 12 mm met powerfilter, maar eens een 15 mm met powerfilter gemonteerd. Met een goede afstelling kan zelfs dit, dus zie niet in waarom je met een 12 mm teveel mengsel naar binnen zou trekken. Als het afstellen echt niet lukt, zou je eventueel wel eens een panty of iets dergelijks tussen de carb en je filter kunnen doen.

_______________________________________________________
PS. Gebruik een de search, volgens mij zijn er al genoeg discussies gevoerd over sproeiers en dergelijke.
Gast

Re: wat voor sproeier moet ik hebben

Bericht door Gast »

Wim schreef:
will schreef:hoi ik heb even een vraagje wat voor sproeier ik moet hebben hij is orgineel en er ligt een proma uitlaat onder en ik heb zo'n sport luchtfilter ik had er een 54 er in die heb ik vervangen door een 62 er en nog loopt hij niet goed ik kan namelijk het gas niet open draaien dan is het whop en het is over dus weet iemand welke ik wel nodig heb gr will

je maakt 't erg moeilijk, het mengsel wat je maakt met een 12mm, powerfilter en de bijbehorende sproeier is waarschijnlijkt teveel voor een orginele set!!

deze cilinder kan stomweg de hoeveelheid niet verwerken!

'k ben hiermee ook al aan 't prutsen geweest, maar kreeg 'm nooit goed!!

met een 50 snel wil het prima!


Ggrrtttzz

Wim
ni lopen ijlen, een 15mm bing kan een ori. cilinder ook gewoon hebben, dus een 12 zeker. :?
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

tip

Bericht door dennis »

hier een foto van een voelermaat die ik gebruik om mijn sproeiers te meten
Afbeelding
hij meet van 0.45tot1.50mm
dennis
Gesloten