ja weer een voorvork vraag.....

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
roland

ja weer een voorvork vraag.....

Bericht door roland »

hoi ik weet dat er al een heleboel over voorvorken met de search te vinden is .Maar ik vind er niet 1 duidelijk .Ik wil dus graag weten >hoelang moet de bovenbuis ingekort worden
>hoelang moet de poot ingekort worden
>hoelang moet de voorvork in totaal worden
ik gebruik het frame van polini-minibikes en 4inch puchnaafjes met steekwagenbandjes
alvast veel dank roland
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

neem aan dat je puchvoorvork bedoelt??

in totaal met bandjes erop moet hij niet langer als 500mm hoog zijn.

volges mij in meeste gevallen iets van 380mm lengte voorvork :wink:

meer weet ik niet.

kgebruik geen puchvoorvork

s6
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
roland

Bericht door roland »

ja ik gebruik een puchvoorvork en heb hem nu uit elkaar gehaalt maar hoe krijg je je kroonplaat weer vastgeschroeft als je er geen veer in hebt
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

proppen inlassen, en draad intappen.................
Gast

Bericht door Gast »

kan niet een ervaren iemand het eens voor een keer perfect in stappen uitleggen ofzoow want dit is allemaal maar onduidelijk enzo.
dan hoeft ook nooit meer iemand te vragen hoe het moet ik bedoel dus zegt maar zoiets als wat sphere ook is aan het doen maar dan zo meet foto's enz. van de voorvork dit zou veel handiger zijn en scheelt een hoop voorvork vragen!
Gast

Bericht door Gast »

haal hem gewoon uit elkaar, en zaag er dan stukken af (zowel van de buitenste staaf als de binneste staaf waar de veer rond zit). Maar aangezien je dan van die binneste staaf de schroefdraad er hebt afgezaagd zal je daar weer nieuwe op moeten tappen. (ik neem aan dat ge weet hoe dat moet ?) Je zal dus wat moeten gokken en zien dat je op ONGEVEER 50cm uitkomt (met lengte van bandje inbegrepen) !

Als ge niet weet hoe je schroefdraad er moet optappen => daar verkopen ze van die setjes voor!

Oké ?
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik zou eerst een stuk van de bovenste buis afzagen!!!!
dan de pijpen erin doen en aftekenen op 52 cm! en dan afzagen en de pijp dichtslaan, dan kan je gaten gaan maken en uitvijlen daarom 52 cm afzagen, dan heb je nog 2 cm om je bandje te ( je as ) erin te schuiven!
zo heb je dus altijd speelruimte!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gesloten