(beginner) Hulp gezocht.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

(beginner) Hulp gezocht.

Bericht door Gast »

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik ben Steven en ik kom uit Almelo.

Ik ben van plan ook een minibike/midibike aan te schaffen, nadat ik een keer een stukje heb gereden op een minibike van een vriend, waardoor ik erg enthousiast ben geraakt.

Aangezien ik nog jong ben en dus niet heel veel kan uitgeven, heb ik internet een beetje afgezocht naar leuke/goedkope mini-bikes/midi-bikes.

Ik ben niet van plan om meteen aan races oid mee te doen, ik wil er eerst even aan wennen. Maar ik zie door de vele bomen het bos niet meer.

Ik zoek een goedkope mini-bike, het liefst een chineze oid.(vanwege de lage prijs, de kwaliteit maakt mij niet zo veel uit, ik moet toch eerst nog wat ervaring opdoen)

Ik heb wel wat specifieke dingen die ik wil, hopelijk kunnen jullie me een mini-bike aanraden die aan deze eisen voldoet.

- Budget ligt rond de 200 of 250 euro. Het liefst zo goedkoop mogelijk.
- Ik wil verlichting erop hebben, daarom keek ik al naar midi-bikes, omdat deze dit vaker hebben, maar toch vind ik mini-bikes leuker om te zien.
- Verder heb ik het liefst met een sportief uiterlijk, zoals Bijvoorbeeld deze: klik
- Meters zijn een leuke gadget, maar zeker niet noodzakelijk voor mij. Electronische start is natuurlijk ook heel erg leuk, maar tevens niet noodzakelijk.

Kan iemand mij uit de brand helpen, en mij een leuke mini of midi-bike aanraden. Nogmaals, de Chinezen zijn perfect voor mij, alleen mis ik de verlichting daarop(of zijn er wel chinezen met verlichting? )

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel.


Groetjes Steven
JS racing zeeland

Bericht door JS racing zeeland »

hallo Steven ten eerste welkom op het forum en have fun !!!!
Als je met een chinees wil begine en niet al teduur uit wilt zijn moet je meschien maar even door sparen voor een sendai ofzo de onderdelen van sendai zijn iets bettere kwalitijd en bij die chineesjes is dat niet egt van erg goede kwalitijd!!
Want als je een chinees koopt binne een maand heb je al heel veel moeten vervange en dan ben je nog meer kwijt als een nieuwe sendai!!

grtz jere
Gast

Bericht door Gast »

JS racing zeeland schreef:hallo Steven ten eerste welkom op het forum en have fun !!!!
Als je met een chinees wil begine en niet al teduur uit wilt zijn moet je meschien maar even door sparen voor een sendai ofzo de onderdelen van sendai zijn iets bettere kwalitijd en bij die chineesjes is dat niet egt van erg goede kwalitijd!!
Want als je een chinees koopt binne een maand heb je al heel veel moeten vervange en dan ben je nog meer kwijt als een nieuwe sendai!!

grtz jere
Bedankt voor het advies, ik heb er over getwijfeld of ik nou wel of niet door zou sparen, maar doe het toch maar niet. Ik wil graag een minibike, en het risico dat ik er onderdelen aan vervangen loop ik maar even. Ik heb niet zo'n hoog budget, dat besef ik, maar ik zoek toch liever niet iets boven de prijsklasse van zo'n 200 tot 250 euro ongeveer, de reden hiervoor is dat ik dit al een aardig bedrag vind, en dat als mij mini-biken toch neit bevalt, dat ik het iig zo goedkoop mogelijk heb gehouden. Dit is vooral voor de ervaring of het me wel echt iets lijkt, als ik het echt leuk vind(wat ik het nu al wel vind), dan vervang ik sowieso de nodige onderdelen eraan.

Hopelijk weet iemand nog mini of midi-bikes die aan mij eisen voldoen?

Groetjes Steven
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

mini

Bericht door Wim »

Steven_Almelo schreef:
JS racing zeeland schreef:hallo Steven ten eerste welkom op het forum en have fun !!!!
Als je met een chinees wil begine en niet al teduur uit wilt zijn moet je meschien maar even door sparen voor een sendai ofzo de onderdelen van sendai zijn iets bettere kwalitijd en bij die chineesjes is dat niet egt van erg goede kwalitijd!!
Want als je een chinees koopt binne een maand heb je al heel veel moeten vervange en dan ben je nog meer kwijt als een nieuwe sendai!!

grtz jere
Bedankt voor het advies, ik heb er over getwijfeld of ik nou wel of niet door zou sparen, maar doe het toch maar niet. Ik wil graag een minibike, en het risico dat ik er onderdelen aan vervangen loop ik maar even. Ik heb niet zo'n hoog budget, dat besef ik, maar ik zoek toch liever niet iets boven de prijsklasse van zo'n 200 tot 250 euro ongeveer, de reden hiervoor is dat ik dit al een aardig bedrag vind, en dat als mij mini-biken toch neit bevalt, dat ik het iig zo goedkoop mogelijk heb gehouden. Dit is vooral voor de ervaring of het me wel echt iets lijkt, als ik het echt leuk vind(wat ik het nu al wel vind), dan vervang ik sowieso de nodige onderdelen eraan.

Hopelijk weet iemand nog mini of midi-bikes die aan mij eisen voldoen?

Groetjes Steven

Hoi


minibikebrothers zit in Almelo

www.minibikebrothers.nl

ga daar 's kijken....zat nieuwe mini's voor 249euro's

ze hebben ook regelmatig 2de hands bike's



en nee, ik maak geen reklame, en ik heb daar geen connecties!!!!
:lol:

Groetjes

Wim
Gast

Re: mini

Bericht door Gast »

Wim schreef:
Steven_Almelo schreef:
JS racing zeeland schreef:hallo Steven ten eerste welkom op het forum en have fun !!!!
Als je met een chinees wil begine en niet al teduur uit wilt zijn moet je meschien maar even door sparen voor een sendai ofzo de onderdelen van sendai zijn iets bettere kwalitijd en bij die chineesjes is dat niet egt van erg goede kwalitijd!!
Want als je een chinees koopt binne een maand heb je al heel veel moeten vervange en dan ben je nog meer kwijt als een nieuwe sendai!!

grtz jere
Bedankt voor het advies, ik heb er over getwijfeld of ik nou wel of niet door zou sparen, maar doe het toch maar niet. Ik wil graag een minibike, en het risico dat ik er onderdelen aan vervangen loop ik maar even. Ik heb niet zo'n hoog budget, dat besef ik, maar ik zoek toch liever niet iets boven de prijsklasse van zo'n 200 tot 250 euro ongeveer, de reden hiervoor is dat ik dit al een aardig bedrag vind, en dat als mij mini-biken toch neit bevalt, dat ik het iig zo goedkoop mogelijk heb gehouden. Dit is vooral voor de ervaring of het me wel echt iets lijkt, als ik het echt leuk vind(wat ik het nu al wel vind), dan vervang ik sowieso de nodige onderdelen eraan.

Hopelijk weet iemand nog mini of midi-bikes die aan mij eisen voldoen?

Groetjes Steven

Hoi


minibikebrothers zit in Almelo

www.minibikebrothers.nl

ga daar 's kijken....zat nieuwe mini's voor 249euro's

ze hebben ook regelmatig 2de hands bike's



en nee, ik maak geen reklame, en ik heb daar geen connecties!!!!
:lol:

Groetjes

Wim
bedankt man! Ik wist helemaal niet dat die hier zat. Daar ga ik morgen zeker even langs. Kijken of zij mij kunnen helpen/iets aanraden, de mini-bike koop ik toch pas na mijn verjaardag, dan kan ik kijken of ik het budget eventueel toch nog iets kan verhogen op aanraden van de 1e reageerder in dit topic.
Gast

Bericht door Gast »

Volgens mij hebben ze vakantie bij minibikebrothers in Almelo, was er net rond 4 uur, en het was gesloten. Of is er iets anders aan de hand?

Weet iemand toevallig wat voor type minibike dit is:

Afbeelding
Neluhz

Bericht door Neluhz »

gewoon een midibike, maar waarom wil je verlichting?
wil je in het donker gaan rijden?
ik denk dat je beter een gewone kan kopen, is een stukkie goedkoper.
gewoon de goedkoopste nemen als ze hetzelfde eruitzien.
Gast

Bericht door Gast »

Neluhz schreef:gewoon een midibike, maar waarom wil je verlichting?
wil je in het donker gaan rijden?
ik denk dat je beter een gewone kan kopen, is een stukkie goedkoper.
gewoon de goedkoopste nemen als ze hetzelfde eruitzien.
Ik zal idd in het donker rijden af en toe, en dan wil ik vooral dat ik gezien word, ik verwacht natuurlijk niet dat die voorlichten van een minibike de hele weg verlichten, maar ik wil wel dat andere auto's/voertuigen mij kunnen zien. En zo'n fietsachterlamp/voorlamp sta ik nogal kritisch tegenover.
Gast

Bericht door Gast »

op een kartbaan of industriegebied rijden niet zo veel auto's hoor :wink:

of wou je soms ergens anders rijden :twisted:
Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:op een kartbaan of industriegebied rijden niet zo veel auto's hoor :wink:

of wou je soms ergens anders rijden :twisted:
Ja, ik wil gaan rijden op industrieterrein maar ook op weggetjes door de weilanden die je hier genoeg hebt, tussen de weilanden liggen mooie wegen waar weinig/geen auto's rijden, maar als er een auto aankomt, moet die mij wel kunnen zien(er staan geen straat-lantaarns tussen de weilanden natuurlijk).
Gast

Bericht door Gast »

vind het dan een beetje overdreven om een lampen te hebben, zet dan gewoon zo'n fietslampje er op, als het zo donker is dat de auto's je al zo slecht zien is het ook niet lekker rijden want je ziet niet wat er allemaal op de weg licht en waar je rijd, maargoed jou keuze :)
Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:vind het dan een beetje overdreven om een lampen te hebben, zet dan gewoon zo'n fietslampje er op, als het zo donker is dat de auto's je al zo slecht zien is het ook niet lekker rijden want je ziet niet wat er allemaal op de weg licht en waar je rijd, maargoed jou keuze :)
Dat laatste verwacht ik dat het wel meevalt, maar is idd mijn mening.

Zo'n fietslampje vind ik neit zo heel mooi namelijk, wil hem zo strak mogelijk houden :oops: :) , er komt later ook nog neon in als hij me een beetje bevalt.
Gast

Bericht door Gast »

Misterminibike schreef:vind het dan een beetje overdreven om een lampen te hebben, zet dan gewoon zo'n fietslampje er op, als het zo donker is dat de auto's je al zo slecht zien is het ook niet lekker rijden want je ziet niet wat er allemaal op de weg licht en waar je rijd, maargoed jou keuze :)
Dat doe ik anders wel ja, een fietslamp, bedankt voor het idee, had er zelf ook wel aangedacht, maar nog niet erg serieus. Maar zijn er geen minibikes (chineesjes ofzo) die verlichting hebben?, wil natuurlijk de minibike zo strak mogelijk houden, en dat zou mooier zijn zonder fietslampjes.

Btw, Ik zie op sommige bikes standaardjes, ik heb al gehoord dat die snel over de grond schuren in een bocht, maar zou er toch 1tje willen hebben, het is wel erg makkelijk namelijk. Zijn die standaardjes los te koop(universeel? ), of niet ?

Nog een vraagje, hoe krijg ik mijn minibike zo stil mogelijk? Ik kan bijv demperwol halen bij een scooterwinkel, maar zal die demperwol beter zijn dan het demperwol wat in een goedkoop chineesje zit? En zijn er nog meer mogelijkheden om het geluid te dempen?
Gast

Bericht door Gast »

hallo welkom op het forum die minibike op de foto waar jij bij zegt hij meot er ongeveer zo uit zien als ik het goed had staat die op : www.inkoopacties.net voor maar iets van 130 euro :D mag ik ook vragen hoe oud je bent :roll:
Gast

Bericht door Gast »

beatzkey schreef:hallo welkom op het forum die minibike op de foto waar jij bij zegt hij meot er ongeveer zo uit zien als ik het goed had staat die op : www.inkoopacties.net voor maar iets van 130 euro :D mag ik ook vragen hoe oud je bent :roll:
Als ik de bike heb ben ik 16, en dat is over een aantal weken.

Bedankt voor de link, ik had al gezien dat hij daar te koop was voor 180 euro(een midibike met verlichting enz), maar die inkoopactie is helaas afgelopen.
Gesloten