Wie kan me advies geven??

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Wie kan me advies geven??

Bericht door Gast »

Hey,
Ik ben hier nog niet zo lang en ben waarschijnlijk van plan om ook een mini-bike te gaan maken... :D :D
Heb zowat het hele forum gelezen, hehe maar nog een paar vraagjes:
Ik kan niet lassen maar een puch blokje ofzo eronder zetten lukt me nog wel maar heb er nog niet veel ervaring mee.
Kan iemand mij adviseren wat ik nou allemaal moet kopen frame, banden, velgen etc. wat je allemaal nodig hebt.

Greetzz... Minii Racer
Gast

Re: Wie kan me advies geven??

Bericht door Gast »

MiniiRacer schreef:Hey,
Ik ben hier nog niet zo lang en ben waarschijnlijk van plan om ook een mini-bike te gaan maken... :D :D
Heb zowat het hele forum gelezen, hehe maar nog een paar vraagjes:
Ik kan niet lassen maar een puch blokje ofzo eronder zetten lukt me nog wel maar heb er nog niet veel ervaring mee.
Kan iemand mij adviseren wat ik nou allemaal moet kopen frame, banden, velgen etc. wat je allemaal nodig hebt.

Greetzz... Minii Racer

wil je een deftige mini , dan is dit goede advies :


- wat ben je van plan ? wil je ermee gaan kamioenschap racen ???? zoja moet je een deftif frame hebben :) zelfgemaakt is oke , voorvork kan je best kopen bij : http://www.hz-bromshop.nl . zoke iemand die goed en degelijk kan lassen tegen een aanneembare prijs . banden kan je gebruiken van een steekkar ( 9 € per stuk ( binnen + buitenband) ) . velgen , die kan je gebruiken van een oude puch met spaakwielen ( daar doe je de spaken af en je hebt je naafje , daar leg je je banden op ) . wil je hem echt mooi maken , koop dan veel stukken bij http://www.hz-bromshop.nl bij deze site vind je veel onderdelen , zelfs een frame. een voorvork kan je ook gebruiken van een puch , deze moet je wel inkortene , maar dit is gewoon zagen op de juiste aftstand of kopen bij bovenstaande verdeler . voor de rest kan je kappen kopen . ook bij bovenstaande verdeler . deze kappen zijn redlijk duur , maar toch kan rossi-nr.1 je helpen ( deze maakt alu kappen , dit is beter als je begint , zeker met het vallen enz.... ) . je kan ook velgen kopen met schijfremmen maar die zijn vele duurder ( rond de 170 € voor een complete set ( dit houd in velgen , schijfremmen , remmen , remhouders , remblokjes , enz.... ) . wil je snel racen ? dan kan je een grote carbu kopen en een 72 cc kit :) en een goede uitlaat is ook best handig ( een proma cc ) . zie wel dat je niet te groot gaat met je carbu , anders moet je kop laten uitboren ( let op dit kan je zelf niet doen , http://www.hz-bromshop.nl kan dit doen . voor de rest kan je je fantasie best zijn rol laten spelen , zo bekom je een mooie en prachtige minibike :) . als je je eerste mini af hebt , kan je deze verkopen en met de winst een mooiere maken :) . ik heb hem zelf gemaakt en dit vind ik persoonlijk mooier dan een fabrieks minibike . ook is het zelfmaken een beter idee ( lassen , in mekaar steken , schilderen ) zo kun je later zelf een betere mini maken . en ook heb je meer kennis erover om je 2de mini te maken


ik hoop dat je wat aan men uitleg hebt , en snapt :D . ik heb men best gedaan om hier een nutige tekst te plaatsen :) .
Gast

Re: Wie kan me advies geven??

Bericht door Gast »

Sphere schreef:
MiniiRacer schreef:Hey,
Ik ben hier nog niet zo lang en ben waarschijnlijk van plan om ook een mini-bike te gaan maken... :D :D
Heb zowat het hele forum gelezen, hehe maar nog een paar vraagjes:
Ik kan niet lassen maar een puch blokje ofzo eronder zetten lukt me nog wel maar heb er nog niet veel ervaring mee.
Kan iemand mij adviseren wat ik nou allemaal moet kopen frame, banden, velgen etc. wat je allemaal nodig hebt.

Greetzz... Minii Racer

wil je een deftige mini , dan is dit goede advies :


- wat ben je van plan ? wil je ermee gaan kamioenschap racen ???? zoja moet je een deftif frame hebben :) zelfgemaakt is oke , voorvork kan je best kopen bij : http://www.hz-bromshop.nl . zoke iemand die goed en degelijk kan lassen tegen een aanneembare prijs . banden kan je gebruiken van een steekkar ( 9 € per stuk ( binnen + buitenband) ) . velgen , die kan je gebruiken van een oude puch met spaakwielen ( daar doe je de spaken af en je hebt je naafje , daar leg je je banden op ) . wil je hem echt mooi maken , koop dan veel stukken bij http://www.hz-bromshop.nl bij deze site vind je veel onderdelen , zelfs een frame. een voorvork kan je ook gebruiken van een puch , deze moet je wel inkortene , maar dit is gewoon zagen op de juiste aftstand of kopen bij bovenstaande verdeler . voor de rest kan je kappen kopen . ook bij bovenstaande verdeler . deze kappen zijn redlijk duur , maar toch kan rossi-nr.1 je helpen ( deze maakt alu kappen , dit is beter als je begint , zeker met het vallen enz.... ) . je kan ook velgen kopen met schijfremmen maar die zijn vele duurder ( rond de 170 € voor een complete set ( dit houd in velgen , schijfremmen , remmen , remhouders , remblokjes , enz.... ) . wil je snel racen ? dan kan je een grote carbu kopen en een 72 cc kit :) en een goede uitlaat is ook best handig ( een proma cc ) . zie wel dat je niet te groot gaat met je carbu , anders moet je kop laten uitboren ( let op dit kan je zelf niet doen , http://www.hz-bromshop.nl kan dit doen . voor de rest kan je je fantasie best zijn rol laten spelen , zo bekom je een mooie en prachtige minibike :) . als je je eerste mini af hebt , kan je deze verkopen en met de winst een mooiere maken :) . ik heb hem zelf gemaakt en dit vind ik persoonlijk mooier dan een fabrieks minibike . ook is het zelfmaken een beter idee ( lassen , in mekaar steken , schilderen ) zo kun je later zelf een betere mini maken . en ook heb je meer kennis erover om je 2de mini te maken


ik hoop dat je wat aan men uitleg hebt , en snapt :D . ik heb men best gedaan om hier een nutige tekst te plaatsen :) .



OMG nu ben ik wel aant flashen :) zo veel tekst , dat had ik van mezelf neit verwacht
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hehe ouwe zeikerd dat je er bent :P (sphere)

tja ik kan wel voor kapjes zorgen maar mag al vervroegd op stage omdat ik natuurlijk een brave jongen ben :roll: .

kweet niet of je zelf viavia een stuk aluminium van 2mm dik kan krijgen en via kant/zet bank kan buigen.


anders kan ik kijken of ik wat tussendoor kan regelen.(zou wel lang kunnen duren)

tja zoals sphere zegt veel fantasie

en complete banden/velgen/schijfrem set komt van blata 2.5 op 220 eurie's

maar heb je wel het goedkoopste en het mooiere ipv puchnaven enz.

en een frame en voorvork kan je toch het best zelf maken of laten doen als je het niet kan.

gaat je veel geld schelen.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:hehe ouwe zeikerd dat je er bent :P (sphere)


héhéhéhé ik weet je wel te vinden hoor ;) ik heb gewoon men best gedaan om hier wat nuttigds te posten
Gast

Bericht door Gast »

heey daar ben ik weer,
Ten eerste Thnx voor al jullie antwoorden :wink:
Ik heb er heel wat aan maar het is eigenlijk meer voor de fun dus hoeft niet alles het beste te zijn, hehe :oops: :lol:
Dus die schrijfremmen enzo zou ik natuurlijk dan nooit doen maar een frame ben ik denk ik wel veel goedkoper uit als ik het laat lassen maar weet er iemand waar je dat kan vragen ofzo ?? :?: :?:

Thnx he.. MiniiRacer
Gast

Bericht door Gast »

MiniiRacer schreef:heey daar ben ik weer,
Ten eerste Thnx voor al jullie antwoorden :wink:
Ik heb er heel wat aan maar het is eigenlijk meer voor de fun dus hoeft niet alles het beste te zijn, hehe :oops: :lol:
Dus die schrijfremmen enzo zou ik natuurlijk dan nooit doen maar een frame ben ik denk ik wel veel goedkoper uit als ik het laat lassen maar weet er iemand waar je dat kan vragen ofzo ?? :?: :?:

Thnx he.. MiniiRacer

kijk eens in de gouden gids . :D of hoor eens rond bij vrienden , school .....
Gast

wie kan mij advies geven

Bericht door Gast »

Hoi mede minibikers.

Heb al lang niets meer gezegd,maar wat de laatste tijd,hoe heet hij alweer
Sphere,wat hij me allemaal op het forum zet vind ik toch wel vaak nergens op slaan. :cry:
Bv de knapste minibiker van het forum. :) :) Dat vind ik nu echt een lachertje en denk dat veel mensen het mee eens zijn.
Dan nog spullen die hij wilt hebben of verkopen maar toch niet terecht van komt enz. :(
Ben altijd recht voor de raap en zeg wat me niet aanstaat.Maar veel is gewoon !CENCUUR!.
Wil absoluut geen kritiek hebben,maar veel dingen slaan in mijn "ogen"nergens op.
Iedereen mag zeggen of schrijven wat hij wilt,maar sommige dingen,nou ja.;
He minibikers als jullie er mee eens zijn zeg het dan gewoon.
Moet wel erbij zeggen dat ook veel mensen wat Sphere zegt,de waarheid aan hem zeggen.
Het forum is gewoon tegek voor een gevordere of een beginneling.

Als je wat te zeggen of kritiek heb mag je het rustig tegen me zeggen,Sphere.

Ps Ik woon zelf in Zuid Limburg en ben vaak in Belgie op de kartbanen in Hasselt en Lommel enz,maar de Belgen zijn in mijn ogen echt een best volk.
Voor ons is het gewoon dichterbij om te rijden als helemaal naar het Noorden te gaan.
Ze zijn ook altijd hulpvaardig.Ook tijdens wedstrijden.Dat vind ik wel tof en dat mag ook wel even gezegt worden over onze Zuider buren.

Hoor wel wat,

Stanley bike 8) 8)
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Stanley ik ben het helemaal met je eens!

Ik erger met ook aan allerlei onzinnige berichten. Wij zijn denk ik ook niet de enigste.. Mocht het anders zijn, reageer zou ik zeggen!

Het nieuwe forum gaat van het weekend in de lucht. Ik hoop dat er bij deze personen (o.a. de vervuilers) een lampje gaat branden (bij sommige is een bouwlamp misschien wel nodig).. Zodat het nieuwe forum "schoon" blijft..

Als je niets nuttigs hebt toe te voegen aan een bericht of je hebt er geen verstand van.. reageer dan niet.. En ook niet tien keer vragen waarom iemand iets niet koopt.. Als je zelf een miskoop hebt gedaan..

Nog even voor de statisstieken.. Sphere (1 maand gebruiker) heeft in deze maand 155 berichten geplaatst.. Andere best wel fanatieke gebruikers hebben dat nog niet 1 in jaar gedaan..
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hehe

ik heb ook aardig wat berichten gepost maar volgens mij niet veel off-topic is het niet??
of vinden jullie van wel?

ik heb het ook al welles gezegt dat er xtra mods moeten komen enz.

sommige hebben heb niet echt door maar is ook neit erg.
voor alles een begin.

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Tja,

Het is moeilijk te bepalen wat onzin is en wat niet natuurlijk.

Voor de een is iets echt een serieus iets en voor de ander misschien onzin. De tactiek die ik hanteer 'als bezoeker' is, ik lees alleen wat mij interesseer en de rest negeer ik. De tactiek die jeroen en ik 'als moderator' hanteren is, kijken of een bericht goed geplaatst is, kijken of er geen vragen worden gesteld die 20000 x al gevraagd zijn en of het bericht niet volkomen onzin, of in sommige gevallen een 'op komende ruzie' afkappen.

Onze streven is het forum zo open mogelijk te houden als het maar met minibiken te maken heeft. Misschien is het wel een tip om als je berichten ziet dat je denkt, waar slaat dat op, gewoon te negeren, dan zal het vanzelf wel ophouden.


En even ter verduidelijking, het forum blijft onveranderd. Het is de minibike website die v5eranderd.


Groeten,

Daans
daans
forum gebruiker
Berichten: 1975
Lid geworden op: ma 25 nov 2002, 23:24
Contacteer:

Bericht door daans »

Oh ja,

Ik na een lang verhaal getyped te hebben ben ik vergeten jullie er op te wijzen dat er een 'abusekanaal' is.

Hier kun je ook een gebruiken 'vermelden' die volgens jou niet goed bezig is. Zet het er dan gewoon normaal neer, zonder verhitte discussies op te wekken en jeroen of ik zullen contact opnemen met die gebruiker en hem/haar erop wijzen.

Lijkt mij de beste en netste manier, toch ?


Groeten,

Daans
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Hoe zit het eigenlijk met offtopic gaan? Heren!
Gast

Bericht door Gast »

je kan bij forums scheldwoorden en dergelijke uitzetten is misschien ook een idee.

ik het heb nog niet getest, en laat de ander een btje in zijn waarde het is voor ons allen een hobbie.

groetjes jeroen

ps. JEROEN en DAAN ga zo door :!:
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

scheldwoorden komen volgens mij niet vaak voor hoor
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gesloten