Mininbike van Koen UPDATE 28-12-2005!

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Mininbike van Koen UPDATE 28-12-2005!

Bericht door Koen »

28-12-2005:

Na meer dan een jaar heb ik de draad van de puch zelfbouw minibike weer een beetje opgepakt. De schade aan de minibike, na mijn crash, is helemaal hersteld. (Ik zelf nog niet..) In het afgelopen jaar heb ik een hoop ideeen m.b.t. tuning aan dit puchblok uitgedacht en berekent. Als eerste heb ik een nieuwe cilinderkop gemaakt. Zie onderstaande foto. Op de planning staat nog een andere uitlaat, andere cilinder timing en inlaat. Na dit alles uiteraard op de testbank..


Afbeelding

Afbeelding


31-08-2004:

In het kort de setup:

- Polini 65cc
- Dellorto 16 mm
- K&N luchtfilter
- Malossi 4-kleps membraan
- HPI binnenrotor ontsteking
- Home-made uitlaat met gekochte demper

De minibike is getest op de testbank van startrick tuning in Gaanderen,
het vermogen is 10pk.

Afbeelding


Aan de minibike is op een paar dingen na niet veel verandert.
Afgelopen week heb ik het blok weer onderhanden genomen.
Vandaag bij Startrick Tuning geweest, het resultaat op de testbank was goed.

Het maximum vermogen is gestegen met 1 pk, maar de powerband is echt veel breder geworden. Dat was ook mijn bedoeling..

Het vermogen steeg terwijl hij goed warm werd, dit kun je ook zien op de onderstaande grafiek.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Koen op wo 28 dec 2005, 19:48, 8 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

ziet der netjes uit, maare ik hoorde verhalen dat als je je carb zo zet als bij jouw
dat je benzine een beetje verdampt in je vlotterbak, dat zou een klein beetje schelen

heb der ze;f geen idee van en ziet er gewoon vet uit :lol:
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

respect voor je :wink:

ga zo door!

zelf een flens gemaakt of bestaande erop gelast??

buis van 22 mm doorsnede voor uitlaat begin gebruikt of zelf dun blik rond gebogen?

echt bruut die uitlaat!

hoeveel pk had je dan zonder die nieuwe uitlaat dus met je oude proma?

s6 & keep tjoening :wink:
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
dennis
forum gebruiker
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 02 mar 2003, 21:27
Locatie: beverwijk
Contacteer:

koen

Bericht door dennis »

koen ziet er goed uit.zelfde setup als dat van mij behalve de uitlaat.dus ik ben benieuwd straks met de wedstrijd van nk.ga je 20maart ook nog naar zwollen?
dennis
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

Yup, 'k stond erbij!!

Damn...............maar wel gaaf!!

'k had zelf 2 maand geleden 8.2 pk, 3 "verbeteringen" gedaan, en kom nu uit op 6.2 pk!!!!! #-o


maar, we zullen zien komende zondag in Huizen!! ('k heb nog een weekje voor modificaties!!) [-o<



wel gefeliciteerd!! :wink:


Ggrrttzz

Wim
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

op de foto is de linkerschijf meer gesleten als de rechterschijf(voor)

heb ik gelijk??

eneh....waarom boor je er geen gaatjes in??(zoveel koelt het niet beter maar de looks)

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Het klopt inderdaad dat de ene schijf meer is gesleten dan de andere. Het heeft lang geduurd voordat ik een rechtervoorklauw had.

Van die gaatjes.. Ziet er inderdaad wel leuk uit.. Heb het vaker gezien.. weet het nog niet of ik het doe..

De pijp van de uitlaat is 27mm. De onderderste bocht, demper en tailpijp heb ik van een scooteruitlaat. De rest is zelf gemaakt van dunne plaat.
Gast

Bericht door Gast »

leuke bike
Maar heb jij geen warme en stinkende voeten met die uitlaat naar je benen gericht?
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

uitlaatgassen richten naar beneden en door rijwind voelt hij dat niet of nauwelijks

lijkt me
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

ik heb me uitlaat ook zo en je merkt er nix van ziet er wel vet uit
Gebruikersavatar
Jeroen
forum gebruiker
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 29 nov 2002, 20:45
Locatie: Ede NL
Contacteer:

Bericht door Jeroen »

Ik vind dit echt een Beauty !!! Complimenten !!!
Groeten,

Jeroen.

[url]http://www.minibike.nl[/url]
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

mooie bike.!!! alleen hoe komt het dat hij bij 9000 rpm "maar" 7,5 pk heeft?
je zou toch denken meer toeren meer pk's?
jij kan dat denk wel goed uitleggen? zo aan je bike te zien?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
ruud
forum gebruiker
Berichten: 3631
Lid geworden op: za 03 mei 2003, 12:11
Locatie: Motor: GRC RR

Bericht door ruud »

klasse bike koen ... geen andere woorden voor klasse (y)
[color=#0000FF]Grc RR minimoto racing[/color]
Gast

Bericht door Gast »

da's een mooie uitlaat vooral die terug loop op het einde is wel mooi leuke bandjes:D dezelfde die ik ook heb alleen ze zijn wel prijzig vind je ook niet?

Greetz Kloko.
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik heb inmiddels alweer wat verandert :-)

Ik heb een andere demper gemaakt, ik was toch niet zo blij met het korte bochtje. Na het rijden stonk me pak toch goed naar uitlaatgassen..

De demper is nu korter, iets dikker en heeft een bijna 180 graden bocht aan het uiteinde.
Plaats reactie