raar kettingspanprobleem !!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

raar kettingspanprobleem !!!

Bericht door Gast »

voor ik een nieuwe band liet steken (pmt t41 op men mt4 - v-racer) was alles nog perfect, nu heb ik alles (van het achterwiel uit elkaar moeten halen en terug in elkaar moeten zetten (met nieuwe achterband dan).

nu wil ik mijn ketting er terug opleggen maar deze is helemaal naar de kl*ten 2 op 3 schakeltjes blokkeert enzovoort.. dus heb ik er een nieuwe poliniketting opgelegd maar het rare is nu dat ik mijn ketting niet kan afstellen...

het probleem is juist dat mijn ketting spant en als ik mijn wiel precies 1 maal rond draai dan is ie los, als ik hem dan weer precies 1 maar terug ronddraai dan zit de ketting terug vast...
mijn tandwiel is recht , mijn wiel staat zo goed als perfect recht (het blijft een chineesje)

Kan iemand me helpen ? Ik snap er de b*llen van ...
Gast

Bericht door Gast »

Enigste wat ik kan bedenken is een ovaal tandwiel :| !

Maar dat lijkt me sterk !

Snap het niet goed, mss pic posten ?
Gast

Bericht door Gast »

nope, het is een tandwiel van polini, en ik heb het reeds gechecked...
tis echt vervelend !!!
Gast

Bericht door Gast »

Dan snap ik er de ballen van :) !

Pak eens pic een leg het op pic uit !
Gebruikersavatar
antonie
forum gebruiker
Berichten: 706
Lid geworden op: do 01 jan 2004, 22:22
Minibike:: zelfbouw
Locatie: haaksbergen
Contacteer:

Bericht door antonie »

kijk eens naar je voortandwiel.
het komt vaker voor dat een ketting "klimt"op de tandwielen als je het wiel naar achteren draaid.
als je het wiel alleen naar voren draait,blijft hij dan wel los,want dit kan ik niet uit je verhaal opmaken.
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat ik het gevonden heb, er waren een aantal buisjes (aan de tanden van de ketting) stukjes afgebroken, ik ga morgen bij katrien een nieuwe zocchi ketting halen se, en hopen dat het moet oplossen, hoe lang is een standaard ketting ?

thanks

ik hou jullie op de hoogte of het dat was, allesinds al bedankt voor de snelle reply's
Gast

Bericht door Gast »

heb er een zocchi ketting opgelegd, bij katrien gaan halen, (dank u katrien)
en alles is dus in orde ...

thanks to all 4 the reply's !!
Gesloten