minibike raar wie heeft raad ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

minibike raar wie heeft raad ?

Bericht door Gast »

ej ik heb net een nieuwe chinees en ik heb er nog niet mee gereden maar als ik hem aanduw ofzo dan maakt hij een raar geluid. hij komt niet tegen de kettingkast ofzo aan maar het lijkt of aan het kleine tandwieltje te liggen of waar hij weer aanvast zit... ik heb er nog niet eens op gereden dus het moet makkelijk zijn.. hoop ik :p
iemand enig idee?
groeten
Gast

Bericht door Gast »

-edited-
Laatst gewijzigd door Gast op wo 21 sep 2005, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Waarschijnlijk is het niet ernstig en komt het doordat de ketting te strak gespannen staat. Zet je ketting wat losser en waarschijnlijk is het dn opgelost ..

Timmhey
Gast

Bericht door Gast »

@ maka

1. Let een beetje op je taalgebruik !

2. Als je er geen verstand van hebt reageer dan niet !
Gast

Bericht door Gast »

whinertje
Gast

Bericht door Gast »

ej waka waar bemoei je je mee man als het je niet interresseerd kom dan niet en reageer niet!
Gast

Bericht door Gast »

sambs pls thx gg bye
Baan

Bericht door Baan »

Ik ben het er mee eens dat waarschijnlijk je ketting te strak staat. Als je er zo mee gaat rijden is de kans aanwezig dat hij ervanaf springt. Met de kans dat je ketting krom en onbruikbaar word.

Succes
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: minibike raar wie heeft raad ?

Bericht door Wim »

brookhuis_1 schreef:ej ik heb net een nieuwe chinees en ik heb er nog niet mee gereden maar als ik hem aanduw ofzo dan maakt hij een raar geluid. hij komt niet tegen de kettingkast ofzo aan maar het lijkt of aan het kleine tandwieltje te liggen of waar hij weer aanvast zit... ik heb er nog niet eens op gereden dus het moet makkelijk zijn.. hoop ik :p
iemand enig idee?
groeten


je belast je voorste tandwiel nu verkeerd om......

het voorste tandwiel moet aan de ketting en het achterste tandwiel trekken.....

je bent 'm nu aan het duwen, dus is alle kettingspeling aan de kant waar normaal spanning op staat....

dus staat je ketting slap bovenin, en gaat je ketting een beetje ratelen op het voorste tandwiel.....

als je gaat rijden is 't geluidje weg...let maar op!


Groetjes

Wim
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

maka schreef:whinertje


Net nieuw hier....al 10 berichten......????

prut-antwoorden geven, bijdehand doen.......je maakt je wel erg snel populair hier!!


stoere vent!
Gast

Bericht door Gast »

ik heb mn bericht al aangepast. ik dacht, ik ga ff leuk doen maar niet iedereen kan tegen een geintje dus nvm
Gebruikersavatar
üntiej#21
forum gebruiker
Berichten: 3658
Lid geworden op: di 25 mei 2004, 19:05
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

maka schreef:ik heb mn bericht al aangepast. ik dacht, ik ga ff leuk doen maar niet iedereen kan tegen een geintje dus nvm
Geintjes zijn niet altijd geliefd bij een serieus onderwerp.. maargoed...

maar idd, wat wim zegt klopt waarschijnlijk

OF je ketting staat te slap / strak,,, of de tandwielen staan scheef tegen over elkaar ( je wiel zit scheef dus )..

Ketting moet ongeveer 2cm vrije speling hebben als je hem op en neer duwd met je vinger
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gast

Bericht door Gast »

ja kweet, ik zegt toch nvm

hierbij bied ik mn excuses.

zal niet meer gebruiken meights
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Bericht door Wim »

maka schreef:ik heb mn bericht al aangepast. ik dacht, ik ga ff leuk doen maar niet iedereen kan tegen een geintje dus nvm

Hoi


okiedokie....

't probleem is dat niemand zeker weet of 't een geintje is.....

we kennen je nog niet.....

er zijn wel meer van die kneutertjes die een paar keer inloggen, het hele forum verzieken.....en zich niet meer laten zien.....

jij komt tot nu toe ook over als zo'n kneutertje......iedereen is hier in
voor een geintje.....alleen van een onbekende.....??

da werkt natuurlijk niet!


Groetjes

Wim
Gast

Bericht door Gast »

hehe, ik zal hier vaker dingen posten hoor
Gesloten