kan een cita blok op een minibike?

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

kan een cita blok op een minibike?

Bericht door Gast »

ik wilde een cita blok in de plaats voor een puch blok. nu de vraag kan dat wel, omdat in het achterwiel van een cita een overbrengvertraging voor de spoel zit, dit omdat een spoel veel meer toeren maakt dan het tandwiel van een puch. er zit geen overbrengvertraging in het wiel van de minibike, kan je toch een cita blok gebruiken. weet iemand hier meer van?
Laatst gewijzigd door Gast op ma 23 feb 2004, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jopie

Bericht door Jopie »

Begin eens met een normaal lettertype zou ik zeggen :? .
Heb je meer kans dat er mensen serieus antwoord gaan geven.

Je zegt dat er een vertraging in het wiel zit...
Word dit dan (net als bij een vespa) met een snaar overgebracht op het achterwiel?
Als dat zo is moet je eens kijken of je voor een hele kleine snaarpoelie erop kan fixen en achterop een grotere.
Je moet dan alleen een nsaar vinden die daarop past of alles zo maken dat je je originele snaar kan gebruiken.

Jopie
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

lijkt mij mogenlijk... alleen waarom geen puch? als ik vragen mag?
jah met een polini speed engine zal het wel lopen, alleen je zit met de overbrenging! tja uhm ik zou de bestaande velgen voor citta gebruiken
en alles inkorten (kortere v snaar kopen etc ) ophanging is niet zo erg moeilijk,
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

je zo ook creatief kunnen zijn en een ketting eraan fixen. wel zo een met een van een niet zelfbouw mini met zo'n overdreve lighte verhouding
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

uhm....... dan vergeet je de koppeling Bikercrosser die zit bij het wiel,, net als een :evil: sc**ter :evil: AAARGh
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

uww dat wist ik niet ik dacht dat de koppeling altijd voor zat bijeen citta. wat is die knol voor dan. de poelie ofzow die is toch niet zo groot.
Gast

bedankt voor de tips

Bericht door Gast »

zo te zien kan ik nog heel wat leren.
ik heb me gister aangemeld bij het forum en nu al reacties, bedankt hiervoor. :D
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

cittablok

Bericht door Ronnie »

Je kunt ook een cittablok gebruiken, bij www.thalenscooters.com hebben ze er ook een gebouwd.
Voor een tijdje terug stond deze nog in de winkel.
Het blok wordt dan op de kop gemonteerd zodat de aandrijving de goede kant op loopt en de ketting dus aan de andere (niet gebruikelijke rechterkant) kant komt te zitten.
Je moet dan zelf wel een koppeling op het blok maken. :shock:
Bijvoorbeeld van een scooter.

Ps ze verkopen er alle mogelijke onderdelen voor minibikes voor volgens mij best wel lage prijzen.

Sucses
Gesloten