Waar rijdt zo'n ding op!?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Waar rijdt zo'n ding op!?

Bericht door Gast »

Heyhey, ik krijg binnenkort een minibike. Ik weet dat dat ding op 98 rijdt maar halfsyntetisch of volledig syntetisch en wat is dat eigenlijk? (heb het van horen zeggen enzo)

Greetz, Jeroen
Ice-Biker

Re: Waar rijdt zo'n ding op!?

Bericht door Ice-Biker »

RaceKing schreef:Heyhey, ik krijg binnenkort een minibike. Ik weet dat dat ding op 98 rijdt maar halfsyntetisch of volledig syntetisch en wat is dat eigenlijk? (heb het van horen zeggen enzo)

Greetz, Jeroen
uuw olie

ik gebruik voorbeeld
castrol tts
full syntetisch olie :)
dat is voor uw smering van je celinder en al die dingen :wink:
Gast

Bericht door Gast »

En waar kan je dat halen? En moet je het nog mengen met iets of gewoon hele bende in je tank gooie?
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

RaceKing schreef:En waar kan je dat halen? En moet je het nog mengen met iets of gewoon hele bende in je tank gooie?
je kan dat halen in euh moto winkels normaal brommer zaken .
en neen dat moe je er niet bij gieten.
je moet dus je pocket roderen dan moet je meer olie gebruiken .
als je jou pocket zal kopen zal je dus een wit pulletje krijgen om je binzine erin te mengen ( pulletje is een klein jerry kannetje )
je moet zoveel benzine erin doen dan ik geloof 1/25 denk ik dat is dus
150 ml of 130 scheeld van carbu tot carbu ...
Gebruikersavatar
TnTnelis
forum gebruiker
Berichten: 2447
Lid geworden op: do 16 dec 2004, 21:44
Locatie: Leiden

Bericht door TnTnelis »

Ice-Biker schreef:
RaceKing schreef:En waar kan je dat halen? En moet je het nog mengen met iets of gewoon hele bende in je tank gooie?
je kan dat halen in euh moto winkels normaal brommer zaken .
en neen dat moe je er niet bij gieten.
je moet dus je pocket roderen dan moet je meer olie gebruiken .
als je jou pocket zal kopen zal je dus een wit pulletje krijgen om je binzine erin te mengen ( pulletje is een klein jerry kannetje )
je moet zoveel benzine erin doen dan ik geloof 1/25 denk ik dat is dus
150 ml of 130 scheeld van carbu tot carbu ...
Niks persoonlijks hoor, maar dit is een Nederlands forum, zou je misschien ook Nederlands kunnen typen? Ik snap soms nog wel het één en ander, maar dit snap ik niet Sorry :oops: .

Niels
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

TnTnelis schreef:
Ice-Biker schreef:
RaceKing schreef:En waar kan je dat halen? En moet je het nog mengen met iets of gewoon hele bende in je tank gooie?
je kan dat halen in euh moto winkels normaal brommer zaken .
en neen dat moe je er niet bij gieten.
je moet dus je pocket roderen dan moet je meer olie gebruiken .
als je jou pocket zal kopen zal je dus een wit pulletje krijgen om je binzine erin te mengen ( pulletje is een klein jerry kannetje )
je moet zoveel benzine erin doen dan ik geloof 1/25 denk ik dat is dus
150 ml of 130 scheeld van carbu tot carbu ...
Niks persoonlijks hoor, maar dit is een Nederlands forum, zou je misschien ook Nederlands kunnen typen? Ik snap soms nog wel het één en ander, maar dit snap ik niet Sorry :oops: .

Niels
ja srry ik doe men best :oops:
dus kzal heel die tekst eventjes opnieuw typen.
je kan dus die olie in gewone moto winkels halen maar ook in een brommer zaak .
dus als je jou pocketbike koopt zal je er een mengbusje bij krijgen dit dient om je benzine plus de olie op juiste maat te mengen .
dus je moet niet al jou olie in jou benzine tank gooien dit moet je op maat doen maar dat zal allemaal wel in het boekje staan de juiste maten want die ken ik niet vanbuiten ik dacht dat het voor 5 liter of 1 liter ik weet het niet 130 ml is dat zou je eens moeten nagaan .

khoop dat je het nu kan lezen het spijt me nogmaals
Gast

Bericht door Gast »

Je moet volsyntetische olie hebben voor een 2takt motor. Merk maakt niet zoveel uit maar de meeste mensen hier rijden op Castrol geloof ik.

Het inrijden doe je op 1:25 (olie:benzine) en dat doe je ongeveer 2/3 tankjes.

Daarna ga je wat hoger zitten iets van 1:35 of 1:40.

Aangeraden wordt gewone euro 95 benzine. Maar in 98 zit meer octaan ofso en dat verbrand beter. Je moet gewoon doen wat jij het lekkerst vindt rijden.

Misschien kun je dit eens een keer doorlezen voordat je een minibike koopt: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=5963

Hier wat over olie: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3950

Hier wat over mengverhouding: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=4622

PS. Je had ook de zoekfunctie kunnen gebruiken of deze vraag in het 'kleine vragen topic' kunnen zetten.

Succes, Ricky
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

Ricky_ schreef:Je moet volsyntetische olie hebben voor een 2takt motor. Merk maakt niet zoveel uit maar de meeste mensen hier rijden op Castrol geloof ik.

Het inrijden doe je op 1:25 (olie:benzine) en dat doe je ongeveer 2/3 tankjes.

Daarna ga je wat hoger zitten iets van 1:35 of 1:40.

Aangeraden wordt gewone euro 95 benzine. Maar in 98 zit meer octaan ofso en dat verbrand beter. Je moet gewoon doen wat jij het lekkerst vindt rijden.

Misschien kun je dit eens een keer doorlezen voordat je een minibike koopt: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=5963

Hier wat over olie: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=3950

Hier wat over mengverhouding: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=4622

PS. Je had ook de zoekfunctie kunnen gebruiken of deze vraag in het 'kleine vragen topic' kunnen zetten.

Succes, Ricky
juist maar je mag ook nie t teveel olie in doen hé ik rij nu juist juist ik geloof 130 ml
want als je teveel hebt plakt je carburateur vanbinnen vol met olie en dat zorgt namelijk ook voor problemen hé
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

euro 95 of 98, je kan ook v-power proberen. Met volsuntetische 2takt olie. Kan je halen bij de brommerzaak. Na eerst een paar tankjes 1:25 gereden te hebben zou ik 1:40 smeren. Aangexien er altijd veel word gekloot met liters en cl, kan je ook in kilos rekenen. Een kilo is een liter, dus als je 1:40 smeert op 5 liter 125 gram olie, klaar!
Ice-Biker

Bericht door Ice-Biker »

juist daar heb ik niet aan gedacht slim mannetje !! :D
maarja als ik mijn benzine maak dan doe ik het precies :?
Gast

Bericht door Gast »

Ok bedankt, hier kan ik wat mee :D
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

AngelEyes schreef:euro 95 of 98, je kan ook v-power proberen. Met volsuntetische 2takt olie. Kan je halen bij de brommerzaak. Na eerst een paar tankjes 1:25 gereden te hebben zou ik 1:40 smeren. Aangexien er altijd veel word gekloot met liters en cl, kan je ook in kilos rekenen. Een kilo is een liter, dus als je 1:40 smeert op 5 liter 125 gram olie, klaar!
of je neemt je zelf voor om het wel in de l en cl etc te leren..

waarom naar kilo's gaan..als dit dezelfde vorm is..alleen omdat je vaker met kilo's en grammen werkt??

vind het zo geleerd..en het is simpel;)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Er is geen leren aan man! Maar als je geen maatbeker hebt? En wel een weegschaaltje. Het is maar een idee!
Gesloten