Sendai Aikido slaat af wanneer (goed) warm.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Sendai Aikido slaat af wanneer (goed) warm.

Bericht door Gast »

Hoi Allemaal,

Ik heb eerst gezocht en de andere topics door gelezen voordat ik me registreerde, maar ik kon niet echt antwoord op me vraag krijgen.
Vandaar dat ik hem nu even post. :)

Goed here's the story.

Ik heb een Sendai Aikido, die opzich lekker loopt, en goed werkt... Behalve als hij erg warm is.

Ik was zondag op 't circuit in Uden, en kon de eerste rit goed doen, zonder probleem. De tweede rit, kwam een probleem naar boven waar ik al eerder last van gehad heb.

Als hij erg warm is, kan ik na verloop van tijd geen vol gas meer geven. Dan hoor je, bluuuuhh... en is 't op. Als ik dan me gas los laat, blijft hij wel draaien, maar ik kan dan geen (vol) gas meer geven, want dan slaat hij af.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

Bougie schoongemaakt (bruine aanslag, maar niet vet).
Carbarateur / membraam na gelopen en gereinigd (niets te vinden).
Sproeier door geblazen, kon er niets aan vinden.
Luchtfilter er af heeft geen resultaat.
Meng verhoudingen veranderd.

Ik kom er niet meer uit, ik weet echt niet wat 't is.
Ik ben bang dat hij keer op keer warmloopt, maar als dat 't geval zou zijn, zou hij dan niet een keer vast moeten lopen? (ik heb dit probleem al zeker 10x gehad).

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. :)
alexie

Re: Sendai Aikido slaat af wanneer (goed) warm.

Bericht door alexie »

tja volgens mij hebben we inderdaad hetzelfde probleem. haha
als ik wat weet hoor je het.
Ice-Biker

Re: Sendai Aikido slaat af wanneer (goed) warm.

Bericht door Ice-Biker »

ik heb da probleem had maar je zal me terug niet geloven wat het antwoord zal zijn
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Als je veel rijdt en lang achter elkaar word je motor erg warm (heet). Je zuiger gaat uitzetten, eerder dan de cilinder. Het kan zijn dat na verloop van tijd je zuiger zo uitzet dat ie strakker komt te zitten in de cilinder (vastloper) waardoor je geen gas meer kan geven, of dat ie in ieder geval uitvalt als je dat doet. Gewoon af laten koelen. Of je koopt een bigborekit, kan meer hebben!

Succes
Gast

Bericht door Gast »

AngelEyes schreef:Als je veel rijdt en lang achter elkaar word je motor erg warm (heet). Je zuiger gaat uitzetten, eerder dan de cilinder. Het kan zijn dat na verloop van tijd je zuiger zo uitzet dat ie strakker komt te zitten in de cilinder (vastloper) waardoor je geen gas meer kan geven, of dat ie in ieder geval uitvalt als je dat doet. Gewoon af laten koelen. Of je koopt een bigborekit, kan meer hebben!

Succes
Hij had 't daarstraks al na 'n vijf minuten (geregeld) rijden... en het is nu redelijk koud buiten, ik heb geen kappen er op, dus 't zou ergens anders in moeten zitten.

Ik heb ondertussen de gasnaald geschuurd, leek het ook niet in te zitten.
Ik kwam wel tot mijn supergrote verbazing er achter, dat er geen benzine filter op deze zit (heb er twee). Dus daar lijkt me 't probleem erg in te zitten.

Filter is al besteld. ;)

Ik laat 't zsm weten.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Re: Sendai Aikido slaat af wanneer (goed) warm.

Bericht door de winter »

Ice-Biker schreef:ik heb da probleem had maar je zal me terug niet geloven wat het antwoord zal zijn
wat??? :?

weet zeker dat niet aan benzine filter licht wand dat zorgt er alleen voor dat je benzine gefiltert is
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Geen benzinefilter betekent troep in je carb, kortom: verstopping en slecht starten. Doorblazen die handel. Hoop voor je dattie straks start!

succes
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Misschien zou je een grotere sproeier kunnen proberen, en hou de kleur van de bougie in de gaten

Is deze Koffie bruin dan heb je een mooie verbranding :lol:

Donker tot zwart , is te rijk

Wit tot grijs, is aan de arme kant

Suc6
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

hij rijd toch gewoon normaal als hij koud is en als er geen benzinefilter opzit, dus verstopte carberateur, zou hij ook niet goed rijden als hij koud is :wink:

maar had er wel een opgedaan wand ik heb nu al ongeveer 600 keer die carb. uit elkaar moeten halen omdat hij verstopt zat, met benzinefilter, maar heb nu bing carb. dus nu gaat het goed :P
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Nou goed, ik denk persoonlijk wel dat het aan het benzinefilter ligt.

Vaak is het probleem maar even, of aanwezig, tot de bike verplaats (met auto bv) is, daarna start hij weer.

De bougie is mooi bruin, loopt dus lekker, lijkt mij... Daar ligt het ook niet aan, het vermogen is goed... Hij trekt snel genoeg op.

Ik ga het filter zsm vervangen (is al besteld) en zal het dan laten weten, mocht het zo zijn dat het probleem er nog is... gaat er 'n butterfly, beter membraan en bigbore kit op, dan weet ik zeker dat ik van 't gezeik af ben. :)
alexie

Bericht door alexie »

hallo en bekijk mijn topic ff. had n.l. hetzelfde.
als je met een butterfly en een big bore en met membraampjes gaat stoeien BEGINT het allemaal weer opnieuw.
wil je de moed niet ontnemen maar als je het motortje ( na 100x afstellen) goed aan het lopen krijgt is het een heel goed gevoel!
succes.
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Hey ,

De kleur van de boegi is alleen een beetje indilatie van de goede afstellingen ,
Als de boegi goed van kleur is kan het best zo zijn dat je motortje toch iets te weinig / te veel krijgt .

Ik weet niet of jouw tanktje van binnen helemaal vies is maar de benziene van uit je tank word alleen gevilter zodat er geen troep in je carburateur komt .
Dus als je tank mooi schoon is heeft dat er niks mee te maken .

Geef je bike iets meer benziene en kijk of het nog steeds zo is .

Als hij het dan nog steeds doet zal ik je zuiger maar is nakijken deze maakt erg veel toeren dus hebben ze ook veel slijtage , als je ermee gaat racen gaat een zuigertje nooit niet zolang mee als dat je hem gebrijkt voor een scooter / brommer voor op de openbare weg ...
Je moet ook tijdig het piston pen lager vervangen en het liefst ook je
zuiger .

Zorg er ook voor dat je goede olie in je mengsel heb en reken ff uit wat je verhouding is e.d. en koop castrol olie of een andere goede olie .
Het kan ook zo zijn dat je zuiger gaat "schuuren" door dat er niet genoeg / geen goede / verkeerd gemengde olie in zit .

Dan heb je optimalen prestatie's van je mini maar dan wel in combinatie met goede afstellingen :wink:

o ja , een benzien filter ertussen is wel altijd beter maar het geeft bijna nooit problemen zonder ( moet je tank wel schoon zijn ) en het is ook wel dom als je allenmaal zand e.d. in je tankje hebt :-s

Lekkere tekst he :P

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Gesloten