Dikke ketting...

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Dikke ketting...

Bericht door Gast »

Hey,

Ik krijg eerdaags een Sendai Akido, en vroeg me af of hier een dunne of dikke ketting op zit standaard???

Dit omdat ik hier en daar gehoord en gezien heb (kartbaan Ulrum) dat deze kettingen nogwel eens breken en vaak vervangen worden door een dikkere.

Mijn vraag is dan ook: als blijkt dat er een dunne ketting op zit is het verstandig deze te vervangen voor een dikke en kan dit zonder de tandwielen te vervangen (past de dikke om de orginele tandwielen)???

M.v.g.

ItsME....
Gast

Re: Dikke ketting...

Bericht door Gast »

ItsME schreef:Hey,

Ik krijg eerdaags een Sendai Akido, en vroeg me af of hier een dunne of dikke ketting op zit standaard???

Dit omdat ik hier en daar gehoord en gezien heb (kartbaan Ulrum) dat deze kettingen nogwel eens breken en vaak vervangen worden door een dikkere.

Mijn vraag is dan ook: als blijkt dat er een dunne ketting op zit is het verstandig deze te vervangen voor een dikke en kan dit zonder de tandwielen te vervangen (past de dikke om de orginele tandwielen)???

M.v.g.

ItsME....
Op de Aikido zit standaard 'n dunne.
Ding is 5mm breed ofzo.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Die dikke ketting past op de dunne tandwielen, maar dan heb je heel veel kans dat ie gaat slippen of eraf lopen, dus als je het doet gelijk ff tandwieltjes vervangen :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gast

Bericht door Gast »

Raytje192 schreef:Die dikke ketting past op de dunne tandwielen, maar dan heb je heel veel kans dat ie gaat slippen of eraf lopen, dus als je het doet gelijk ff tandwieltjes vervangen :wink:
Zijn alle andere tandwielen (72 tands bijvoorbeeld) voor dikke ketting?
ganta

Bericht door ganta »

licht er aan.
72 tands zegt alleen maar wat over de omtrek van het tand wiel.
je moet echt speciale uitzoeken als je bredere moet hebben, want de meeste winkels verkopen alleen de dunne
Gast

Bericht door Gast »

ganta schreef:licht er aan.
72 tands zegt alleen maar wat over de omtrek van het tand wiel.
je moet echt speciale uitzoeken als je bredere moet hebben, want de meeste winkels verkopen alleen de dunne
Dat dacht ik idd al. :wink:
Gebruikersavatar
doede46
forum gebruiker
Berichten: 1818
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 22:53
Locatie: Mantgum/Hilversum

Bericht door doede46 »

je kan er ook een blata ketting opzetten,even dik geloof ik,maar die kunnen tot 14 pk trekken,zat dus voor een chinees! :wink:

MvG DoeDe
-------------------------------------------------------
I’d like to smell burned rubber in the morning!!
-------------------------------------------------------
Gast

Yep

Bericht door Gast »

doede46 schreef:je kan er ook een blata ketting opzetten,even dik geloof ik,maar die kunnen tot 14 pk trekken,zat dus voor een chinees! :wink:

MvG DoeDe

Keej thanks, ik denk dat ik dan wel opzoek ga naar een sterkere ketting en direct een dikere omdat ik dit gewoon mooier vind lijken op een bike.

Direct een ander tandwiel achter en voor die de brede ket.. aankunnen.

Ik sta nog open voor shops waar ik deze kan aanschaffen>? (links please)

evt, met rocketkey, ada racemenbraam en een paar strakkere koppelingsveertjes....

mzzls..
alexie

Re: Yep

Bericht door alexie »

ik heb 3 kameraden die allemaal een senday aikido hebben en alle drie hebben ze dikke kettingen!
mijn kaisho heeft ook een dikke ketting en mijn tay shi heeft een dunne ketting en deze zijn nog NOOIT gebroken.
dat deze breken komt meestal omdat iedereen er direct op wil rijden terwijl de ketting meestal veel te strak staat.
dus: eerst de spanning contoleren en dan pas racen.
op een blata origami zit ook een dunne ketting en deze breken ook niet als ze goed zijn afgesteld.
uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
volgens mij zonde van de centen. (op het tunings spul na dan he) haha
succes
Gast

Bericht door Gast »

Dat die dingen standaard allemaal te strak zitten dat klopt wel zo. Van de 4 minibikes die in mijn handen heb gehad moesten ze alle 4 losser gezet worden. Als je dat niet doet en je gaat gelijk rijden :roll:
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Je heb bij die aikido's ook al 2 modellen heb ik vernomen. De nieuwe versie heeft volledige alu remhendels en bevesteging, rubbers om de bouten om je kappen mee te bevestigen, een alu kleur van die versteveging op je voorvork en een dikkere ketting(in ieder geval dikker als die ketting op zo'n merkloze chinees).
En inderdaad hangt er ook vanaf hoe hard je ze aanspant. Eigenlijk is da de voornaamste reden denk ik.
Bury

Bericht door Bury »

Sorry hoor maar op de aikido zit een dikke ketting
en op de standaard chinesen is een dunne die zijn net fietsketting :?
Gebruikersavatar
SuperBike
forum gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 11:15
Locatie: NL.Nootdorp-Pijnacker

Bericht door SuperBike »

Dik of dunne ketting, het gaat om de kwaliteit van het gebruikte matriaal.

De staalsoort bepaalt de kwaliteit, dat zelfde geld ook voor het frame :idea:
Ik ben Finn van der Kooij, ik ben nu nog te jong om te minibiken maar de bike staat al vanaf 2008 voor mij klaar, daar heeft mijn opa wel voor gezorgd.
RunnerX

Re: Dikke ketting...

Bericht door RunnerX »

t0n schreef:
ItsME schreef:Hey,

Ik krijg eerdaags een Sendai Akido, en vroeg me af of hier een dunne of dikke ketting op zit standaard???

Dit omdat ik hier en daar gehoord en gezien heb (kartbaan Ulrum) dat deze kettingen nogwel eens breken en vaak vervangen worden door een dikkere.

Mijn vraag is dan ook: als blijkt dat er een dunne ketting op zit is het verstandig deze te vervangen voor een dikke en kan dit zonder de tandwielen te vervangen (past de dikke om de orginele tandwielen)???

M.v.g.

ItsME....
Op de Aikido zit standaard 'n dunne.
Ding is 5mm breed ofzo.
fijn om te weten, dan heb ik de dikke, die is 1 cm breed
edgo

Bericht door edgo »

Ik heb ook een aikido,daar zat nieuw al een dikke ketting op,en een pro forma racefilter!
Gesloten