Toe aan nieuwe banden

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
racechinees
forum gebruiker
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 13:17

Toe aan nieuwe banden

Bericht door racechinees »

Hey,

Ik vroeg me af of iemand al banden heeft moeten wisselen omdat ze opwaren. Want op korte termijn moet ik ook banden gaan kopen en verwisselen. Maar nu weet ik dus niet welke band ik moet kopen.

Banden met straat profiel (zoiets als michelin dexter volgens mij)
Banden slicks stnd (zoals die op de meeste china bikes zitten)
of
Banden Soft racing slicks? (neem aan dat dit daadwerkelijk zachtere compound is als de stnd bandjes)

wil misschien ook nog op kartbanen gaan rijden, maar daar ben ik nog niet over uit. Daarnaast is het misschien wel fijn op te weten welke het goed doen op de kartbanen.
wevie666

Bericht door wevie666 »

Ga gewoon voor de normale slicks. Je kan wel overwegen om hier professionele minibike banden op te leggen, aangezien je op kartbanen wilt gaan rijden.
Gast

Bericht door Gast »

gewoon de goedkoopste kopen je rijd ze togg op. :P
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Bij de bekende minibike winkels worden banden van het merk sawa verkocht. Dit zijn prima banden, alleen slijten ze erg hard. Op een kartbaan zullen ze ook veel grip opleveren.

Ik zou er gewoon een T40 slick er op leggen. Verkrijgbaar bij de meeste fabrieksminibike dealers.

De chinese bandjes zou ik niet nemen, met of zonder profiel, ze zijn erg hard en stug..
Gesloten