van je maxi cilinder een watergekoelde maken (heel simpel)

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

Bij die fabrizi kit zit een andere krukas waarmee je slag groter wordt (44mm).

Krukas aanpassen op puch carters en zo wel de orginele lagerzittingen behouden gaat een flinke klus worden, ik zat er wel aan te denken om een andere koppeling te maken op een of andere manier.
Andere ontsteking komt er iig ook wel :P

nu alleen eerst het framepje hebben heh skillalot :lol:

p.s. die blikken kun je dikke fun mee hebben :P en het was opzich best wel zuipbaar hoor :roll:
Jopie

Bericht door Jopie »

Ah, das wel interssant dan alleen jammer dat je dan geen andere scootcilinder erin kwijt kan.

Ik zat laatst eens naar de krukassen van een Aprilia RS50 te kijken, omdat je daar niet met dat idioot lange vario-gedeelte zit.
Die dingen hebben wel gewoon een slag van 39 en lijken veel op een puch-krukas.
Ik weet alleen niet aan welke kant de ontsteking of koppeling zit.
En als je dan toch bezig bent, waarom dan niet meteen een droge platen-koppeling :twisted: :twisted: .
En met een mooie binnenrotor, mag Rudy nog op gaan passen :P .
Ik ben voorlopig met hele andere plannen bezig, en al die onderdelen gaan toch wel veel geld kosten dus voorlopig begin ik hier nog niet aan maar ik ben benieuwd of iemand het voor elkaar krijgt.

En Bram, voeg me anders ff toe op msn: supersettels@hotmail.com .
Ik ben wel benieuwd naar jouw ideeen en plannen.

Jopie
Gast

ok

Bericht door Gast »

als je een ander scooter cilinder neemt met krukas en alles pas maakt
krijg je dan ook meer vermogen, en moet je dan ook die uitlaat en carb.



oja en van die honda cil? wat voor uitlaat en carb moet erop.

(en kan dit alles ook bij een tomos blok)
Gast

Bericht door Gast »

Wrom is iedereen hier zo godse OFF-TOPIC het ging hier om van een puch cil een watergekoelde te maken. ik heb nog geen foto's ervan gezien. dus laat die eerst maar es kome
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ok

Bericht door rossi-nr.1 »

Dhiredj schreef:als je een ander scooter cilinder neemt met krukas en alles pas maakt
krijg je dan ook meer vermogen, en moet je dan ook die uitlaat en carb.



oja en van die honda cil? wat voor uitlaat en carb moet erop.

(en kan dit alles ook bij een tomos blok)
je krijgt iets meer vermogen denk ik omdat scootercilinders iets kr8ig zijn.
maar moet je nog wel iets met membraan doen!(zit bi jscooter op het blok zelf dus)
tja om dan echt meer vermogen te halen moet je weer andere uitlaat nemen enz.
tja ligt ook aan wat voor carb. je al had. :wink:

@ bikercrosser:
doe rustig man,
het gaat hier toch nog steeds over een PUCH l.c. te maken.
alleen met andere cilinder ipv zo'n blokje.

gr.

erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

Hebben scooters niet veel meer vermogen door de compleet andere overbrenging??? Een scoot is meer een soort traploze automaat, terwijl een puch maar één versnelling heeft...
Gast

Bericht door Gast »

owkee owkee is goed.
Gast

Bericht door Gast »

skillalot schreef:Hebben scooters niet veel meer vermogen door de compleet andere overbrenging??? Een scoot is meer een soort traploze automaat, terwijl een puch maar één versnelling heeft...
als je het meet met een geblokkeerde vario hebben ze nog steeds veel vermogen, komt gewoon omdat die blokken meer toeren kunnen maken en omdat ze niet bij echt lage toeren hoeven te beginnen voor het optrekken (door vario). Verder is het gewoon veel nieuwere technologie natuurlijk en veel interessanter voor merken om cilinders voor te maken die lekker hard gaan :P
Gesloten