Info Over een Frame

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

Bericht door Gast »

jha dat bedoel ik. niet tak terdetak tak tak. maar snel achter elkaar.
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

skillalot schreef:Maargoed... je hebt stroom en draadsnelheid, dat zijn de belangrijkste 2 knoppen! Verder moet je steeds maar aan één tegelijk draaien, en dan weer proberen! Hij hoort lekker te knetteren, dan staat ie goed!
Zet je stroom ongeveer rond de 80 ampere, dat zal wel goed zijn... en niet vergeten het gas aan te zetten...!!!
Als je het uitlegd moet je het wel goed doen, een mig\mag lasapparaat heeft inderdaad 2 belangrijke afstellingen, maar dit is de draadsnelheid en de spanning, en dus niet de stroom. wanneer je namelijk je draadsnelheid verhoogd verhoog je automatisch ook je stroom. Dit is altijd een draaiknop, voor de spanning is het soms een draaiknop of op grotere laskarren stappenschakelaars.
Gast

Bericht door Gast »

Je weet wat ik bedoel, en dat weet hij ook! Als ie maar lekker snel knettert! :P
Gast

nee hij is niet moeilijk

Bericht door Gast »

nee dit is niet moeilijk om te maken ik ben er zelf ook me bezig je moet gewoon goed materiaal hebben en goed gereedschap dan heb je hem zo klaar als je een beetje netjes werkt een maat van mij wou het ff snel doen en heeft ze frame krom dat schiet dus ook niet op dis let daar maar goed op :wink:

groeten johan
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Het basisframe is zeker niet moeilijk om te maken. Tekening is hier erg eenduidig over. De motorsteun etc vraagt beetje pas en meetwerk, echter zolang je beetje nauwkeurig werkt is ook dat geen probleem. Koop alleen eerst de onderdelen zoals tank etc. Bijvoorbeeld de binnenbreedte staat op 115 mm, echter ik heb deze 110 mm moeten maken vanwege de pasvorm van de tank (lag er zijdelings los op te schuiven).

Gewoon eerst passen en meten, dan bouw je een leuke bike.
Plaats reactie