Fotomateriaal van Minibike met 911 volle kuip

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Fotomateriaal van Minibike met 911 volle kuip

Bericht door John_W »

Zijn er mensen die net zoals ik een minibike bouwen of gebouwd hebben met de volle kuip van de Polini Dreambike 911 ???? Ik ben erg benieuw waar de grote probleempunten liggen met betrekking tot de Proma CC en de blokpositie.

Heb zelf nu eigenlijk komplete frame op de wielen staan inklusief kuip, tank, voorspatbord en zitje. Ben nu zover dat blok op de plek moet komen inklusief uitlaat

Wanneer mensen fotomateriaal hebben van hun naakte frame, graag ff replyen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee natuurlijk.
Gast

Bericht door Gast »

kijk eens op www.minibike.nl
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Bedankt voor de tip. Maar moet toch eerlijk zeggen dat ik geen foto's zie van mensen met bike en volle kuip, die zelf gebouwd hebben, en dan ook nog foto laten zien van het kale frame. Of begin ik echt slechtziend te worden ???
Gast

Bericht door Gast »

volgens mij staat er tog wel een bij hoor!
tenminste ik zie ze wel!
kijk eens rustig de foto gallerij door dan komt u ze vanzelf wel tegen(hoop ik) :D
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

volle kuip

Bericht door Ronnie »

Sorry, maar ik kan het mis hebben, ik kan ook geen foto's vinden van minibike (zelfbouw) met volle kuip. :roll:
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Nou Ronnie, ik kan ze ook niet vinden of zijn we allebei zo blind ???

Mischien kan Minime er eentje hier plaatsen ??
Gast

Bericht door Gast »

ik weet een op het forum
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Het is blijkbaar nog steeds moeilijk hoor Koen :o Het door jou genoemde topic bevat inderdaad een foto van een zelfbouw mini met volle kuip, echter de "naakte" framefoto's zijn van een bike waar nog geen kuipsteunen aan zitten. Heb zelf forum aardig doorgeworsteld en niet gevonden wat ik zocht, vandaar dit topic.

Heb zelf inmiddels een en ander uitgedokterd en mijn kuip hangt nu keurig aan het frame. Ik heb echter nog twee officiele ophangpunten die normaal volgens mij aan de radiateur hangen. En daar zijn nu juist een paar ervaringsfoto's van anderen handig. Zo kun je beter vooraf in inschatting maken waar je bijvoorbeeld problemen met de carburateur en de uitlaat kunt verwachten.
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

kuip

Bericht door Ronnie »

Deze kuip lijkt toch nergens meer naar, hij is van onderen volgens mij 10cm uit elkaar gezet want anders past het niet met de uitlaat.
En wat als die uitlaat nu warm wordt?
Deze kuip is er ook in een halve versie, die zou volgens mij zonder problemen passen. :D
Gast

Bericht door Gast »

Isolatie materiaal tussen de uitlaat en de kuip aanbrengen lijkt me een goed idee. Niet de hele uitlaat omwikkelen omdat je dan de werking van de uitlaat veranderd (top vermogen naar hoger toerental).
Gast

Bericht door Gast »

Beste john.

Een volle kuip lukt wel ook met de uitlaat komt het wel goed.
De kuip zal wel heet worden maar de uitlaat heb ik vrij van de kuip.
Ik zit er zelf aan te denken om de kuip met zilver folie te beplakken op
die plaatsen en zo de warmte uit het plastic te houden.

De ophang punten kan ik je niet geven, wel de plaats van het blok in een
Polini zelfbouw frame.
En je zal een stukje van de kuip weg moeten halen rond het vliegwiel.

De tussen ruimte ziet er zo niet uit nee maar met een verf afbrand fohn
en een stukje kunststof maak je zo een tussen stukje

Mzzl Gr. Sjef
Afbeelding
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Sjef,

bedankt voor je reactie. Ga er dan ook vanuit dat ik net als jou de uitlaat gewoon pas krijg zonder de kuip helemaal open te zetten zoals ik bij anderen gezien heb. Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat is ook een en ander bij jou afgekeken heb. Mijn complimenten voor jouw minibike.

Ben verder benieuwd hoe jij je carburateur hebt zitten. Ik heb namelijk een 19 mm bing die relatief groot is. Ben nu min of meer verplicht om carburateur om te draaien met het filter naar voren. Heb het idee dat daar mijn powerfilter behoorlijk in der verdrukking komt en waarschijnlijk warme lucht van de uitlaat binnen krijgt.

Welke punten heb jij gebruikt voor de ophanging van de kuip ?? Zelf heb ik de rubberophanging aan de zijkant benut en de twee gaten in het losse middendeel. Alles ziet er nu stabiel uit echter Polini gebruikt ook nog twee andere punten.

John
Gast

Bericht door Gast »

heee

je moet ff op www.minibike.nl kijken en dan bij de bouwfoto's. Ik heb net een foto van me minibike met een polini 911 kuip erop gezet.

mzzl
Gast

Re: kuip

Bericht door Gast »

Ronnie schreef:Deze kuip lijkt toch nergens meer naar, hij is van onderen volgens mij 10cm uit elkaar gezet want anders past het niet met de uitlaat.
En wat als die uitlaat nu warm wordt?
Deze kuip is er ook in een halve versie, die zou volgens mij zonder problemen passen. :D
Inderdaad, er zijn ook halve kuipen, maar je kunt ook gewoon net als op die foto's al te zien is onderin een stuk van je kuip wegsnijden en dan komt het ook allemaal uit. Suc6 ermee!
Plaats reactie