Nieuwkomers

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Nieuwkomers

Bericht door Gast »

Hallo daar,

Ik ben een extreme motorfanaat en rijdt op een Suzuki SV 650R en ben al mijn hele leven gefacineerd daar motoren. ik deed vroeger al van alles met mijn puchjes en andere brommers.

Nu heb ik eindelijk besloten om mezelf eens te gaan richten op de minibikes. Ik wil er zelf een gaan maken omdat het gewoon leuke brommertjes zijn en ik wil ermee gaan racen. Motorijden is tof maar racen hiermee is te duur. En de funfactor van minibikes is veel groter omdat je er veel mee kan doen.

Heeft iemand goede tips voor een nieuwkomer als ik?

Grz
Gast

Re: Nieuwkomers

Bericht door Gast »

SV Maniac schreef:Hallo daar,

Ik ben een extreme motorfanaat en rijdt op een Suzuki SV 650R en ben al mijn hele leven gefacineerd daar motoren. ik deed vroeger al van alles met mijn puchjes en andere brommers.

Nu heb ik eindelijk besloten om mezelf eens te gaan richten op de minibikes. Ik wil er zelf een gaan maken omdat het gewoon leuke brommertjes zijn en ik wil ermee gaan racen. Motorijden is tof maar racen hiermee is te duur. En de funfactor van minibikes is veel groter omdat je er veel mee kan doen.

Heeft iemand goede tips voor een nieuwkomer als ik?

Grz
bekijk het forum een aandachtig

en als je iets niet weet gebruim de search

en als je eht niet ken vinden vraag je het aan ons

op het forum staan dieverse tekeningen om een leuk frampje te maken

dus veel sucses 8)
Gast

Bericht door Gast »

ok tnxs,

Ik ga mijn tijd eens rustigt gebruiken om alle regeltjes te leren.

Grz
Gast

Bericht door Gast »

Een ding snap ik alleen nog niet helemaal. Ik kom overal de Polini 911 tegen. Ik weet dat dat een model is van Polini. Wordt dit soms veel als maatstaaf gebruikt?

Het lijkt mij geweldig om gewoon iets compleet nieuws te verzinnen.

p.s.: iki kwam behalve minibikes ook de term midibikes tegen. Is dat soms een neiuwe tak?

Grz
Gast

polini 911 en midibikes

Bericht door Gast »

zo te zien heb je dan al behoorlijk wat doorgelezen wat al goed is voor een idee op te doen!! de polini 911 is een kant en klare minibike die je zo kunt kopen, maar wij zijn hier met een hobby bezig dus willen zo veel mogelijk zelf doen. van de polini 911 kun je heel goed losse onderdelen gebruiken zoals de tank het zitje eventueel spatbord kuipje noem maar op
als je nu gaat zoeken naar tekeningen en je wilt gebruik maken van deze polini onderdelen kijk dan goed of de tekening van het frame is gebaseerd op dit polini spul!!! verder kun je op verschillende manieren een minibike bouwen en daarmee bedoel ik:
1 voor de lol en mag niet veel kosten
2 voor de lol en moet hard gaan en goed uitzien
3 voor officiele wedstrijden maar dan moet je eerst al die regels bestuderen zodat je weet wat wel en niet mag of moet

bedenk je goed wat je wil, je frame is de basis. en is de basis niet goed gekozen kom je misschien niet tot gewenst eindresultaat. (bijv keuze banden/velgen velen hier doen dit met puchnaven, deze zijn op wedstrijden niet toegestaan en voor het hard rijden niet echt veilig. maar voor de fun perfect en goedkoop)

een midibike, de naam zegt het al midi dus iets groter dan mini is ook wel leuk om te maken (bijv kun je meer op basis van een oude scooter maken: iets grotere wielen enzo)

Hopende jouw een stukje verder te hebben geholpen in de wereld van de minibike's willen wij natuurlijk graag allemaal foto's zien van de opbouw en het eindresultaat.
Gast

Bericht door Gast »

tnxs, Ik ga nu voor optie 2 en wil verder gaan mety optie 3. Ik ken gelukkig een paar mensen die al minibikes maken en omdat ik al heel lang gefasineerd ben door de funfactor van deze fietsjes en ik heb eindelijk straks de ruimte kan ik het ook zelf gaan maken.

Ik begin gewoon met een standaard frame en onderdelen en wil op die manier ook zelf gaan ontwerpen en bouwen. Alleen een lasapp is zo duur.

Omdat ik gefasineerd ben door de racerij heb ik vorig jaar samen met een paar vrienden van de SV Contact Club de SV Contact Racing opgericht en wij komen nu samen met Sylvain megard uit in de Vobis SV 60s cup. Dit is echt geweldig. Maar voor mij is die racerij te duur dan moet ik mijn eigen motor verkopen. Deze klasse is echter betaalbaar en leuk. Ik wil daarom ook zeker gaan racen met deze bikes.

Grz
Plaats reactie