ontvetten

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

ontvetten

Bericht door Rossifumi »

Met wat voor middel ontvetten jullie je onderdelen meestal. Heb hier een heel oud en vies blok liggen dat ik wil schoonmaken...
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ik maak mijn blokken altijd schoon in een spoelbak (pompje, slang met kwast ed) en euroil ontvetter. Dit gaat perrfect! Kleine spoelbakjes zijn niet zo duur (zie powerplustools.nl)

Je kunt ook benzine of een ontvetter in een oude afwasbak doen en dan met een kwast alles schoonmaken. Succes!
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

dank je. Ik zet er morgen wel ff een fotooje bij echt een heel lachuh ding. Komt uit het leger, zit ook nog een generatortje op enzo. :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Ik gebruik bij mijn motor altijd koudontvetter. Vooral met die kettingsmeer op de velgen en andere ongein zoals rubberspatten e.d.

je koopt het gewoon bij Brezan en het is totaal niet agressief

Grz
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Ik heb mijn blokje heemaal gestraald ziet er perfect uit 8)
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Contacteer:

Bericht door Koen »

Met stralen moet je uitkijken! In het aluminium kunnen stukjes straalgrid blijven zitten. Deze kunnen er tijdens het rijden eruit komen, met alle gevolgen van dien.. Je moet dus alleen de buitenkant van het blok stralen!
Gebruikersavatar
mark007
forum gebruiker
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 29 mar 2004, 20:56
Locatie: Dokkum

Bericht door mark007 »

Koen schreef:Met stralen moet je uitkijken! In het aluminium kunnen stukjes straalgrid blijven zitten. Deze kunnen er tijdens het rijden eruit komen, met alle gevolgen van dien.. Je moet dus alleen de buitenkant van het blok stralen!
Ja de binnenkant stralen doet toch niemand alleeen de buitenkant zo krijg je een super schoon blok 8)
Gast

Bericht door Gast »

Binnenkant straald met wel soms.
Als je klaar bent met je spoelgangen in het blok aan te passen en je straalt het daarna, dan heb je een perfect oppervlak voor de juiste stroming.
cittalover

Bericht door cittalover »

Bram schreef:Binnenkant straald met wel soms.
Als je klaar bent met je spoelgangen in het blok aan te passen en je straalt het daarna, dan heb je een perfect oppervlak voor de juiste stroming.
klopt daardoor blijf er een laagje benzine 'plakken' on de binnenwand van het blokje als je hem hebt gestraald en dan heeft de rest van de benzine veeel minder weerstand .. :idea:
Plaats reactie