vloeistofgekoeld blok

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

twan83

vloeistofgekoeld blok

Bericht door twan83 »

Hey,

ik wil een vloeistog gekoeld blok gaan bouwen met een cylinder van waarschijnlijk een gilera runner maar nu kom ik in de knoei met de slag. :?: Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen. Misschien de drijfstang van een runner op de krukas van een puch persen? :? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Helaas gaat truc met drijfstang niet lukken. Slag wordt bepaald door afstand krukpen (bigend) t.o.v hart krukas en niet door de drijfstang. Andere krukas is enige wat helpt. Heb hier persoonlijk geen ervaring mee wat wel zou kunnen passen.

succes met je zoektocht naar een passende krukas,


John
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

een cilinder van een rs (appie schakel) zou passen d8 ik.
vraag is aan reinout op dit forum
die heeft er ook een
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik heb ook wat gehoord over een derbi (schakel) waarvan de gaten van je blok precies invallen wel moet er dan een plaatje tussen van 5 mm omdat anders je poorttiming niet meer klopt en door dat plaatje verander je ook de slag!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

Derbi gpr toeveallig?? :?
Gast

Bericht door Gast »

Andere krukas gaat niet werken denk ik...

Verder zijn bijna al de cilinders gewoon te hoogtoerig voor een puchblok wat dus slecht werkt.

Je kan echter wel de slag van je krukas veranderen door je bigend te verplaatsen. Voor 170 euro dacht ik kon dit gedaan worden, ik weet alleen niet precies meer waar.
twan83

Bericht door twan83 »

Ik zal eens gaan vragen van die krukas bij een brommerdealertje. ik hoop dat reinout hier ook kijkt en me kan helpen. Weet iemand waar ik dat bignd kan laten veranderen en of dat werkt
Reinout

Bericht door Reinout »

Die slagverschil kun je oplossen door tussen het carter en cilinder een aluminium plaatje te doen, heb ik ook gedaan en loopt goed met een 20mm carb :o
twan83

Bericht door twan83 »

Reinout,

Wat voor een krukas en cylinder heb je hiervoor gebruikt? En hoe dik is dat plaatje bij jou?
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

plaatdikte is het verschil van cilinderslag en je krukasslag(als je mij snapt)

als je slag te groot is moet je een groot plaatje eronder doen enz.

hmm. ik kan het niet goed uitleggen.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

maar snappen doe ik het wel hoor


:D
twan83

Bericht door twan83 »

Ik snap het ook. het ligt eraan hoeveel verschil er is hier moet je het plaatje dan op aanpassen. De slag van een scooter is 43 milimeter en die van een puch 39 dan zou het plaatje vier milimeter dik moeten zijn toch?
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

jeps dat bedoel ik
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
rkpdude
forum gebruiker
Berichten: 962
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 21:56
Locatie: Noord Holland
Contacteer:

Bericht door rkpdude »

Uhhhhhh, we gaan toch niet de lengte van de drijfstang en de slag door elkaar halen he!! Het verschil in drijfstang lengte kun je oplossen door een plaat onder je cilinder te maken. Maar dit is het probleem niet. Scooter cilinders hebben een kortere slag, en dit kun je alleen oplossen door een andere krukas, of je kruktap te verplaatsen in je krukaswangen. Dus je perst je kruktap uit je krukaswangen, boort nieuwe kruktap gaten in je wangen om je nieuwe slaglengte te verkrijgen, en perst vervolgens het hele zooitje weer in elkaar.

Simpel toch :?
Laatst gewijzigd door rkpdude op wo 05 mei 2004, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

bla

Bericht door Gast »

da dacht ik ook je slag is de max. afstand die je zuiger aflegt na 1 omwenteling dan kunde der 1000 mm plaat tussen douwe mar da helpt nie ik denk andere krus as en de kruk as op maat/ passend draaien is nie simpel massol
Plaats reactie