Zelf maken moeilijk???

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Zelf maken moeilijk???

Bericht door Gast »

Hallo,

ik wil graag zelf een mini bike gaan maken ,door de onderdelen bij hz bromshop te bestellen en dan zelf in elkaar schroeven.
Nou heb ik niet ech veel verstand van technische dingen, dus vroeg ik me af of ik er wel goed aan zal doen om er aan te beginnen :) . Ik rijd op het moment alleen met RC auto`s die op brandstof lopen (1:10), waar ook wel het 1 en ander bij komt kijken. Maar dit is toch wel een stukje anders/groter.
Dus mijn vraag is eigenlijk ,kan je met weinig kennis zelf een mini bike in elkaar schroeven, en hem dan ook nog werkend krijgen natuurlijk :)
En wat voor gereedschap wordt er zoal bij gebruikt????
Gebruikersavatar
John_W
forum gebruiker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Bericht door John_W »

Kijk eens wat een complete bike in onderdelen kost bij HZ. Als je zelf niet al te technisch bent, kun je overwegen zo'n chinese bike te kopen. Kijk maar eens onder te koop op dit forum of eventueel op marktplaats.nl.

Je moet namelijk redelijk handig zijn (of goede hulp hebben). Beetje gereedschap om te kunnen boren, slijpen en lassen is niet verkeerd. Verder is ook normaal handgereedschap als schroevendraaiers, doppendoos, steeksleutels, tangen enz. onontbeerlijk.

En als de bike dan eenmaal in elkaar zit begint natuurlijk het afstellen cq goed lopend maken van je puchblokje (wat je vaak ook zelf vooraf moet reviseren).

Zie je bovenstaande punten als niet problematisch, dan heb je een leuk projekt om de komende maanden aan te bouwen. Of het rijden leuk is moet ik zelf ook nog ondervinden (ben zelf zo'n 70% onderweg).

succes met je minibikeplannen
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

ik ben ook begonnen met rc racing. en ja je kan wel wat in elkaar schroeven , maar zorg dat er iemand is die er verstand van heeft. Oom vader? kennis?
door fouten maken leer je, haal zoveel mogenlijk van het forum af.

gereedschap.
Ring/steek sleutels.
Goed ratelset.
schroevendraaier kruis + platkop.
een platbek tang + kniptang.
inbus sleutels.

speciaal gereedschap:
boegie sleutel.
zuigerstopper.
koppelingstrekker.
vliegwiel of poelie trekker.

dit was het ongeveer wel (het belangrijkste) maar je zal soms wel meer nodig hebben.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

en wat gaat er nou precies voor brandstof in zown ding :) ???
en wat voor olie e.d. ?
Heeft iemand trouwes enig idee of als ik een imitatie minibike koop ,daar een blata of polini kap op zou kunnen monteren???
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

mengsmering!

uhm ja nitromaan/methanol is wel leuk!!! maareh pas wel super goed op de verhoudingen!!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

das zeker leuk dat nitro maar teveel en weg is je cilinder.

ik rij zelf op euro 95 benzine met olie mengverhouding 1 op 50 dacht ik.

mzzl eric
Gebruikersavatar
Rossifumi
forum gebruiker
Berichten: 1076
Lid geworden op: di 20 apr 2004, 19:22
Locatie: Ijsselstein (UT)

Bericht door Rossifumi »

Hallo draz,
wat bedoel je nou precies met "de onderdelen bij hz-bromshop te bestellen". Je hebt daar 2 keuzes. 1 je koopt bijv. alleen het frame, voorvork en kappen en daar ga je zelf een blokje en naafjes bij zoeken. maar je kunt daar ook een hele minibike in onderdelen kopen. welke bedoel jij nou precies??
mzzl
Gast

Bericht door Gast »

ik bedoelde eigenlijk de hele minbike in onderdelen ,dus met blokje ,naafjes etc.
Plaats reactie