Hoogtoerigheid?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
Hoogtoerigheid?
Is er iemand die mij toevallig kan uitleggen waarom mijn cilinder zo hoog toerig is.
Of dat het een andere reden heeft?
Het is een 70 cc autisa (volgens internet 72)
18 mm carb (dellortho spaco)
uitlaat proma cirqiut met orginele demper van proma.
Carters/koppeling senudair tandwiel bijgewerkt.
1 punt het is een 16mm (buiten maat) spruitstuk.
50cc naar 70cc kop gemaakt.
Zuiger komt boven cilinder uit ! zeker 1,7 mm eerst opgelost met 3 koppakingen. Nu heb ik mijn kop aangepast daarvoor was ie ook al zo hoogtoerig. Ik kan geen dikkere voetpakking doen ivm poorttiming!
Hij rijdt 70 met trekvertanding! Alleen krijg hem niet afgesteld, waarschijnlijk door spruitstuk. Ivm weinig tijd vraag ik of hier iemand het weet want anders ben ik zelf weer een tijdje bezig.... maareh zit met werk, en examen jaar ( school G@@P ).
Ik vindt het echt ongezond als ik op zijn top rijdt heb ik echt het idee dat ie gaat ontploffen........
Of dat het een andere reden heeft?
Het is een 70 cc autisa (volgens internet 72)
18 mm carb (dellortho spaco)
uitlaat proma cirqiut met orginele demper van proma.
Carters/koppeling senudair tandwiel bijgewerkt.
1 punt het is een 16mm (buiten maat) spruitstuk.
50cc naar 70cc kop gemaakt.
Zuiger komt boven cilinder uit ! zeker 1,7 mm eerst opgelost met 3 koppakingen. Nu heb ik mijn kop aangepast daarvoor was ie ook al zo hoogtoerig. Ik kan geen dikkere voetpakking doen ivm poorttiming!
Hij rijdt 70 met trekvertanding! Alleen krijg hem niet afgesteld, waarschijnlijk door spruitstuk. Ivm weinig tijd vraag ik of hier iemand het weet want anders ben ik zelf weer een tijdje bezig.... maareh zit met werk, en examen jaar ( school G@@P ).
Ik vindt het echt ongezond als ik op zijn top rijdt heb ik echt het idee dat ie gaat ontploffen........
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Hey,
Hij maakt op top zoiezo veel toeren. als jij 70 rijd met die kleine bandjes is al erg netjes ( zeker aangezien je je trekvertanding er op hebt zitten.) Dus dan maakt hij veel toeren. je kunt het eigenlijk alleen verhelpen door er een ander tandwiel op te zetten. Want veel toeren is opzich wel goed alleen moeten het er natuurlijk niet teveel worden.
Hij maakt op top zoiezo veel toeren. als jij 70 rijd met die kleine bandjes is al erg netjes ( zeker aangezien je je trekvertanding er op hebt zitten.) Dus dan maakt hij veel toeren. je kunt het eigenlijk alleen verhelpen door er een ander tandwiel op te zetten. Want veel toeren is opzich wel goed alleen moeten het er natuurlijk niet teveel worden.
Ik weet dat er een ander tandwiel op moet, van 24 naar 22 Maar dan is mijn blokje nog steeds hoogtoerig, en warm dat ie wordt, zelfs mijn vliegwiel wordt loei heet! ik heb zelf nog nooit van zo'n cilinder gehoord. maar weet wel dat ie het behoorlijk doet! Alleen d'r klopt iets niet. pfff ik denk dat ik eens een geluidsfragment er op zet, want het is echt niet gezond!
Ik heb ook gehoord van een andere demper op je proma? zodat ie meer onderdruk heeft!
Ik heb ook gehoord van een andere demper op je proma? zodat ie meer onderdruk heeft!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
hmm jammer dat je spruitstuk niet zo past bij je setup
want 16mm buitenmaat is al 14mm binnenmaats of nog iets kleiner.
probeer dat te fixxen.
alle beetje helpen toch??
kheb je niet voor niet dat vliegwiel gedoneerd
want 16mm buitenmaat is al 14mm binnenmaats of nog iets kleiner.
probeer dat te fixxen.
alle beetje helpen toch??
kheb je niet voor niet dat vliegwiel gedoneerd
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
- killerbeast
- forum gebruiker
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
- Locatie: Heinkenszand
Als ik even mijn voeten op de grond zet en hem tegen hou, moet ik oppassen dat ik niet achter overklapt!
Hou ik met 2 handen het stuurvast en ik geef gas hou ik hem ook niet meer tegen, hij gaat gewoon door.
Gisteren door het dorp reed ie weer super goed.
Hahhaha ik heb weer 3 scooters ingehaald
Er was maar 1 probleem! Die stome benzine.. het kraantje zit echt onder de verkeerde hoek! als mijn carb geen benzine meer krijgt zit er echt nog in de tank maar het komt er niet uit, alleen als ik hem schuin houdt.
Kom jij anders nog es naar h'zand? Ik heb een weekje vrij van school genomen!!!!!! Studieverlof....
studeren? kan je dat lassen? solderen dan?
Hou ik met 2 handen het stuurvast en ik geef gas hou ik hem ook niet meer tegen, hij gaat gewoon door.
Gisteren door het dorp reed ie weer super goed.
Hahhaha ik heb weer 3 scooters ingehaald
Er was maar 1 probleem! Die stome benzine.. het kraantje zit echt onder de verkeerde hoek! als mijn carb geen benzine meer krijgt zit er echt nog in de tank maar het komt er niet uit, alleen als ik hem schuin houdt.
Kom jij anders nog es naar h'zand? Ik heb een weekje vrij van school genomen!!!!!! Studieverlof....
studeren? kan je dat lassen? solderen dan?
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
zuiger
Een zuiger die....... 1,7mm boven de cilinder uitkomt
Kan toch nooit goed zijn......
Ik zou dit eerst maar eens op lossen, zo heb je helemaal geen goede verbrandingskamer je bougie staat veel te dicht bij de zuiger.
oplossing
1 mischien verkeerde zuiger bij de cilinder
2 verkeerde krukas
3 karter afgefreesd
Kan toch nooit goed zijn......
Ik zou dit eerst maar eens op lossen, zo heb je helemaal geen goede verbrandingskamer je bougie staat veel te dicht bij de zuiger.
oplossing
1 mischien verkeerde zuiger bij de cilinder
2 verkeerde krukas
3 karter afgefreesd
Ik dacht, verkeerde zuiger! Maar de poorten komen nu goed uit!
Na aanleiding van dat heb ik een kop gemaakt. Hoe kan je nu berekenen welke zuiger je nodig hebt dan? De boring van je cilinder weet ik wel, Maar de lengte van je zuiger berekenen?
Ik kan moeilijk naar motoport gaan om te vragen of ze hier een zuiger voor hebben, want die dingen komen uit spanje en zijn hier helemaal niet bekend!
Na aanleiding van dat heb ik een kop gemaakt. Hoe kan je nu berekenen welke zuiger je nodig hebt dan? De boring van je cilinder weet ik wel, Maar de lengte van je zuiger berekenen?
Ik kan moeilijk naar motoport gaan om te vragen of ze hier een zuiger voor hebben, want die dingen komen uit spanje en zijn hier helemaal niet bekend!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
zuiger
gewoon een zuiger bestellen die bij deze cilinder hoort.
Het verschil zit hem denk ik in de hoogte vanaf het hart van de pistonpen.
Nu heb je je kop veranderd, MAAR,,,,, je bougie staat nog steeds op dezelfde plaats.
Dus dit betekend dat je bougie heel dicht op de zuiger staat, waardoor deze zuiger dus warmer zal gaan worden dan de bedoeling was.
Je zult hier na verloop van tijd problemen mee krijgen.
Het is het zelfde als afvlakken van je cilinderkop, doe je dit teveel dan krijg je hetzelfde probleem namelijk een gat in de zuiger bij extreme belasting.
Dit gaat je op den duur meer kosten dan een zuiger die bij deze cilinder hoort.
Het verschil zit hem denk ik in de hoogte vanaf het hart van de pistonpen.
Nu heb je je kop veranderd, MAAR,,,,, je bougie staat nog steeds op dezelfde plaats.
Dus dit betekend dat je bougie heel dicht op de zuiger staat, waardoor deze zuiger dus warmer zal gaan worden dan de bedoeling was.
Je zult hier na verloop van tijd problemen mee krijgen.
Het is het zelfde als afvlakken van je cilinderkop, doe je dit teveel dan krijg je hetzelfde probleem namelijk een gat in de zuiger bij extreme belasting.
Dit gaat je op den duur meer kosten dan een zuiger die bij deze cilinder hoort.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
nee ik kan hem niet afdraaien helaas...
Maar binnenkort haal ik heel de mini uit elkaar en krijgt ie een nieuwe beurt!
en ik denk een nieuw blok, want ik kan er nog meer uithalen met een membraam cilinder!
Ik kan natuurlijk dit blok door verkopen, en zelf weer een blokje tunen.
maar dan ga ik eerst maar onderdelen verzamelen, blokkie in elkaar zetten. En dan deze verkopen!
Want ik kan geen polini op deze carters zetten, want die zijn voor de autisa cilinder!
Maarjaaah pfff als ze nu es geld storten...
Maar binnenkort haal ik heel de mini uit elkaar en krijgt ie een nieuwe beurt!
en ik denk een nieuw blok, want ik kan er nog meer uithalen met een membraam cilinder!
Ik kan natuurlijk dit blok door verkopen, en zelf weer een blokje tunen.
maar dan ga ik eerst maar onderdelen verzamelen, blokkie in elkaar zetten. En dan deze verkopen!
Want ik kan geen polini op deze carters zetten, want die zijn voor de autisa cilinder!
Maarjaaah pfff als ze nu es geld storten...
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Mark,
ik weet niet hoe je tot de conclusie komt dat de poorttiming goed staat. Als de cylinder in zijn ODP staat, moet de bovenkant zuiger gelijk staan met de bodem van de uitlaat en spoelpoorten. Als jij een zuiger hebt die 1,7 mm boven de cylinder uitkomt, staat ie onderin ook 1,7 te hoog (gevolg van de slag van je krukas). Dit betekent een verkeerde basissetup of een cylinder die bedoeld is voor een kleinere slag.
Iets klopt er in ieder geval niet. Mocht je toch met deze cylinder verder willen, zul je hem zo moeten tunen dat de zuiger bovenin weer gelijk staat en dat je de poorten corrigeert zodat in het ODP de boel weer goed staat.
Tevens is de proma uitlaat theoretisch niet geschikt voor 70 cc. Wil je dus echt de maximale performance (volume te klein), zul je naar een andere uitlaat moeten.
ik weet niet hoe je tot de conclusie komt dat de poorttiming goed staat. Als de cylinder in zijn ODP staat, moet de bovenkant zuiger gelijk staan met de bodem van de uitlaat en spoelpoorten. Als jij een zuiger hebt die 1,7 mm boven de cylinder uitkomt, staat ie onderin ook 1,7 te hoog (gevolg van de slag van je krukas). Dit betekent een verkeerde basissetup of een cylinder die bedoeld is voor een kleinere slag.
Iets klopt er in ieder geval niet. Mocht je toch met deze cylinder verder willen, zul je hem zo moeten tunen dat de zuiger bovenin weer gelijk staat en dat je de poorten corrigeert zodat in het ODP de boel weer goed staat.
Tevens is de proma uitlaat theoretisch niet geschikt voor 70 cc. Wil je dus echt de maximale performance (volume te klein), zul je naar een andere uitlaat moeten.