kuip kapot wat moet ik doen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

kuip kapot wat moet ik doen

Bericht door Gast »

hoi mijn kuip is aan de onderkant waar de 2 delen bij elkaar komen en vast geschroefd word kapot :evil:
ik kwam er gisteren achter dat er stukjes plastic onder mijn minibike lagen.
wat kan ik doen om hem goed te repareren
Gast

Bericht door Gast »

maken met plamuur of gewoon nieuwe kopen denk ik :roll:
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Re: kuip kapot wat moet ik doen

Bericht door de winter »

dave7 schreef:hoi mijn kuip is aan de onderkant waar de 2 delen bij elkaar komen en vast geschroefd word kapot :evil:
ik kwam er gisteren achter dat er stukjes plastic onder mijn minibike lagen.
wat kan ik doen om hem goed te repareren
Een bij mij kopen :twisted:

€15 voor volledige kuip, bijna nooit gebruikt, Kleur (ducati) geel

Kan eventueel wel fotows maken!

Grt Rik
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

Slyjoker schreef:maken met plamuur of gewoon nieuwe kopen denk ik :roll:
met plamuur ? :shock:

polyester bedoel je denk ?
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Polyester hecht niet op plastic en plamuur is ook geen goed idee.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

nieuwe nemen..
Gebruikersavatar
pietjuh
forum gebruiker
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 16:49
Locatie: Drachten
Contacteer:

Bericht door pietjuh »

polyester wil wel hoor, heb ik ook met mijn kuip gedaan en het werkt perfect :wink:
2e plaats NK Sen. Open 50 2011
2e Plaats NK Sen. Open 40 2010
2e plaats NK Sen. Open 40 2009
3e Plaats NK Sen. Open 40 2008


HK racekoppelingen!
JaMeSoN

Bericht door JaMeSoN »

polyester hecht wel hoor aan plastic en polyerster plamuur ook dat hecht zelfs aan ijzer als je het goed gebruikt......


ik heb zelf ook me kap gerepareerd als je een groot gat hebt dan moet je eest ff met polyester vellen de groten gaten vullen/verbinden en dan met plamuur mooi afwerken

greetz jameson
Gebruikersavatar
Richard D
forum gebruiker
Berichten: 1362
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:59
Locatie: Ens
Contacteer:

Bericht door Richard D »

Het licht er aan welk soort kunstof je hebt, PE HDPE PP LDPE zijn de meest gebruikt voor kapwerk , tevens hangt het erg af van de harssoort die je gebruikt.
er word vaak polyester genoemd maar er zijn veel verschillende soorten, zo heb je bv. A430, Deracain, Atlac 580, enz. dit zijn hoogwaardige harssoorten die onder de noemer Vinylester vallen.
deze harssoorten hebben een veel betere chemicalie bestendigheid en hebben een betere hechting, nadeel is wel dat het erg duur is.
nog een stapje beter is epoxy.

Voorbewerking is het belangrijkste van alles, domweg iets erop smeren resulteerd in een drama, en er zijn een aantal foefjes om een slecht hechtend kunstofsoort als PE en PP toch goed te verwerken met polyester e.d

moest ik ff kwijt

Richard
[url=http://imageshack.us][img]http://img209.imageshack.us/img209/5329/forumonderschriftpz6.jpg[/img][/url]
voor vragen of info verwijs ik je graag naar mn eigen forum: www.poldercarbon.nl/phpBB/index.php of website www.poldercarbon.nl
de winter
forum gebruiker
Berichten: 1952
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 17:51
Locatie: Baarland-Zeeland
Contacteer:

Bericht door de winter »

Richard D schreef:Het licht er aan welk soort kunstof je hebt, PE HDPE PP LDPE zijn de meest gebruikt voor kapwerk , tevens hangt het erg af van de harssoort die je gebruikt.
er word vaak polyester genoemd maar er zijn veel verschillende soorten, zo heb je bv. A430, Deracain, Atlac 580, enz. dit zijn hoogwaardige harssoorten die onder de noemer Vinylester vallen.
deze harssoorten hebben een veel betere chemicalie bestendigheid en hebben een betere hechting, nadeel is wel dat het erg duur is.
nog een stapje beter is epoxy.

Voorbewerking is het belangrijkste van alles, domweg iets erop smeren resulteerd in een drama, en er zijn een aantal foefjes om een slecht hechtend kunstofsoort als PE en PP toch goed te verwerken met polyester e.d

moest ik ff kwijt

Richard
Je zult wel gelijk hebben :lol: :P

Grt Rik
Gast

Bericht door Gast »

we zullen het maar eens gaan proberen 8) .
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Wat is er precies kapot?
Als het alleen de verbinding is tussen de twee delen, dan kun je het misschien weer aan elkaar verbinden met een paar kleine stukjes metaal en een paar schroefjes...
stevie-tai chi

Bericht door stevie-tai chi »

gwoon goed schuren.. goed veel verharder door je epoxy en lekker smeren..!!
Gesloten