Er is nog een andere manier om je squish op te meten.
Eerst vet je je cilinderkop en zuiger etc in. De zuiger zet je net onder bdp. Stop dan klei in je cilinder kop en zet hem op je blok. Normaal aandraaien en daarna de zuiger helemaal naar bdp draaien.
Hierna haal je de kop eraf en heb je een mooie mal van klei met de vorm van je cilinderkop. Dit is vooral handig als je hem flink wil aanpassen.
squish van cilinder
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Wim
- forum gebruiker
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
- Locatie: Hengelo ov
- Contacteer:
Bram schreef:Er is nog een andere manier om je squish op te meten.
Eerst vet je je cilinderkop en zuiger etc in. De zuiger zet je net onder bdp. Stop dan klei in je cilinder kop en zet hem op je blok. Normaal aandraaien en daarna de zuiger helemaal naar bdp draaien.
Hierna haal je de kop eraf en heb je een mooie mal van klei met de vorm van je cilinderkop. Dit is vooral handig als je hem flink wil aanpassen.
'k heb ditzelfde gedaan met sanitairkit!! volspuiten, nachtje wachten, en je hebt een perfecte afdruk!!
Ggrrttzz
Wim
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
liefst dat je hem neit ziet.Dhiredj schreef:als je squish goed gaat zetten met een voetpakking of kop pakking moet je tog op letten of je je zuiger niet ziet bij je uitlaat poort?
en moet je je zuiger helemaal niet zien van je uitlaat poort of
dat je alleen je zuiger kop ziet (zeg maar dat heuvel )
dan opent hij langer/volledig.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
In het odp moet zuigerbolling in het verlengde van de bolling van de spoelpoorten liggen. Via uitlaatpoort moet je dus bolling van de zuiger zien. Opvullen met voetpakkingen is absoluut de verkeerde weg, daar de openingsduur van de inlaat terugloopt en die van de uitlaat toeneemt.
Gewoon squish meten met 1 koppakking en vervolgen kop afvlakken naar gewenste maat.
Gewoon squish meten met 1 koppakking en vervolgen kop afvlakken naar gewenste maat.
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Goede squish is veel belangrijker dan poorttiming die een paar graden veranderd(niet te veel natuurlijk)John_W schreef:In het odp moet zuigerbolling in het verlengde van de bolling van de spoelpoorten liggen. Via uitlaatpoort moet je dus bolling van de zuiger zien. Opvullen met voetpakkingen is absoluut de verkeerde weg, daar de openingsduur van de inlaat terugloopt en die van de uitlaat toeneemt.
Gewoon squish meten met 1 koppakking en vervolgen kop afvlakken naar gewenste maat.
En ik zou de kop afdraaien ipv vlakken, veel naukeuriger