japanse minibike's

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gast

japanse minibike's

Bericht door Gast »

heej heeft er iemand ervaring met die banden van die japanse miniibike's hoe zit het met de grip de uitlijning enz. b.v.d. mazzzl jeroen
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

japanse minibike

Bericht door Ronnie »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor er niet veel goeds over.
vooral over de grip van de banden en de kwaliteit van de ketting en tandwielen.

banden zijn zo te verwisselen met het merk PMT-slicks.
deze doen het wel goed. :wink:
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: japanse minibike's

Bericht door Wim »

jeroen17 schreef:heej heeft er iemand ervaring met die banden van die japanse miniibike's hoe zit het met de grip de uitlijning enz. b.v.d. mazzzl jeroen

hoi

ik heb afgelopen zondag de openbekerwedstrijd gereden met de "japanse" (komen uit china, :lol: ) banden


de grip is/was zeer goed!

ze worden ook niet te warm (geen oprullend rubber)

alleen veel lekkage langs de velgrand, op de rand van de band zitten spuitgiet-sporen die voor de lekkage zorgen, is fabrikage-probleem)

'k heb nu de band in de velg geplakt met zgn. ruitenkit

geen lekkage meer!

'k moet even de race komende zaterdag afwachten om een duidelijk oordeel te geven, maar tot nu toe, zeker gezien de prijs,

zeer tevreden!!

'k heb trouwens ook 4 ronden gereden met een lege achterband, zelfs toen bleef er voldoende grip over,
de band is stug genoeg om zelfs met een lege band te rijden, dus ook veilig (mocht je lek rijden),

ook niet onbelangrijk!!


jou uitlijning vraag begrijp ik niet!!

de banden rijden goed, geen vreemde trillingen ofzo!



Ggrrttzz

Wim
Gast

hee die japanse mini bikes zijn goed!!

Bericht door Gast »

mod edit: Dit hoort in de sectie "tekoop" niet in een topic wat over bandjes gaat!

mad_jokerfromhell@hotmail.com

greetings Mad Joker
Gast

bandjes

Bericht door Gast »

alvast bedankt voor de info en met de uitlijning bedoel ik ofdat ze uit balans zijn slingeren dat ze nie van links naar recht slingeren en van boven naar beneden snappie maar alvast bedankt mazzzl jeroen ps hoezo hoort dit in de sectie tekoop ikke nie begrijp :?
Gast

oeps

Bericht door Gast »

oh sorry wim ik was vergeten de velgjes der bij te zetten ik bedoel de uilijning v/d velgjes mazzzl
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: oeps

Bericht door Wim »

jeroen17 schreef:oh sorry wim ik was vergeten de velgjes der bij te zetten ik bedoel de uilijning v/d velgjes mazzzl

velgen met banden rijden uitstekend!!!

geen trillingen!!

en geen scheef belaste banden!!



Ggrrttzz

Wim
Gast

Bericht door Gast »

oke bedankt he ik ga ze ook maar halen denk ik
want ik rij nou met 5 inch mar da rijd nie zo hard dan moet ik wir meer toeren maken dusssss mazzzzzlllll jeroen
wevie666

Bericht door wevie666 »

jeroen17 schreef:oke bedankt he ik ga ze ook maar halen denk ik
want ik rij nou met 5 inch mar da rijd nie zo hard dan moet ik wir meer toeren maken dusssss mazzzzzlllll jeroen
dat is een kwestie van andere tandwielen..
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

japanse bikes

Bericht door Ronnie »

Ik ben dit weekend bij twee bedrijven geweest die de japanse minibikes verkopen.
1 daarvan was de importeur van de sendai minibike!

Er zit wel duidelijk verschil tussen deze bikes wat betreft de onderdelen en de afwerking.
Ze zullen dus ook wel heel verschillend rijden.

De sendai staat op andere velgen en banden en heeft andere remklauwen.
Het motorblok heeft een extra kap over de cilinder voor koeling van de geforceerde koelunit.

Bij de sendai waren de banden merkloos, en bij de andere waren deze van het merk ZHONGY A. :idea:

Dus welke bike is nu de beste????????????

Dit is dus geen vraag, maar een antwoord op de vraag: bieden de banden van de japanse minbikes wel genoeg grip.
Laatst gewijzigd door Ronnie op zo 30 mei 2004, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wim
forum gebruiker
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 04 jan 2003, 11:57
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: japanse bikes

Bericht door Wim »

Ronnie schreef:Ik ben dit weekend bij twee bedrijven geweest die de japanse minibikes verkopen.
1 daarvan was de importeur van de sendai minibike!

Er zit wel duidelijk verschil tussen deze bikes wat betreft de onderdelen en de afwerking.
Ze zullen dus ook wel heel verschillend rijden.

De sendai staat op andere velgen en banden en heeft andere remklauwen.
Het motorblok heeft een extra kap over de cilinder voor koeling van de geforceerde koelunit.

Bij de sendai waren de banden merkloos, en bij de andere waren deze van het merk ZHONGY A. :idea:

Dus welke bike is nu de beste????????????

kijk!!!

en dit is nu typisch "off topic"


als je een "eigen" vraag hebt,

open je dus een nieuwe topic, en ga je niet verder borduren op de topic van een ander!

succes


Wim
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Bedankt Wim!

@ Ronnie, let d'r aub op he! jij vindt het ook niet leuk als ik dit in jouw topic post!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gebruikersavatar
Ronnie
forum gebruiker
Berichten: 455
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 09:15

japanse minibike

Bericht door Ronnie »

Er wordt hier als eerste gevraagd hoe het zit met de grip van de banden en de uitlijning hiervan.
nu wordt hier in dit topic gesugereerd dat de banden van die japanse minibikes perfect zijn.
Het enige wat ik nu doe, is aangeven dat er twee verschillende japanse minibikes in omloop zijn, met verschillende banden.
Hoogst waarschijnlijk zit dus op 1 van deze bikes zeer slechte banden
die totaal geen grip bieden en op die andere zitten dus goede banden zoals wim dit sugereerd.
Je zult dan maar naar wim luisteren en dan de verkeerde banden kopen, dan voel je je toch echt genaaid.
Ik stel hier dus geen vraag, maar ik vertel hier alleen mijn bevindingen van wat ik gezien en gehoord heb.

Nu willen jullie dus dat ik over dit zelfde onderwerp een nieuwe topic aanmaak!!!!!!!!

Wat willen jullie nu, mensen afzeiken die ergens antwoord op geven.

gewoon belachelijk.
We zitten toch niet op kleuterschool!!!!!!!!! :lol:
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Stel je nu eens niet aan, en ga gewoon luisteren!

Niks kleuterschool, het is een forum. En net als in de rest van de wereld leven mensen , en daar moet je mee leren aanpassen.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
cittalover

Bericht door cittalover »

volwassen antwoord hr markie :lol:
Gesloten