Achtertandwiel--->>> Voortandwiel

Zelfbouw bikes gerelateerde vragen - Home made bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Achtertandwiel--->>> Voortandwiel

Bericht door Gast »

Als ik als achtertandwiel op mijn minibike een vastgelast fietstandwiel gebruik wat moet ik dan voor gebruiken hoeveel tands...?

Thanx..

Btw ik ben nieuw hier nogmaal werk ik via het puch forum en dan het minibike onderdeel. Ik vind dit forum echter wel iets beter...kwa minibike dan

Groeten Bart
Gast

Bericht door Gast »

fietstandwiel jeejtje hoop ik niet dat je een zware setup hebt.
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

een fiets tandwiel trek je zo krom. dus lijkt me niet echt handig.
als je echt een beetje goede setup hebt en voor een top wil met iets minder snelheid moet je al snel aan een 18 tands voortandwiel gaan denken. groter als 18 is er niet dacht ik. achter heb ik nu 22 bij hz-bromshop is dat 24 tands. heb zelf ook nog een 30 liggen maar die is echt te groot denk ik.

hoeveel tandjes zitten er op je achter tandwiel en wat is je setup??
dan kan je eens kijken welke je ongeveer nodig hebt.

ik heb ze gewoon allemaal gekost voor van voren 11 tot 18 kost wel effe wat maar kan je wel steeds wisselen. als je een korte baan hebt met veel bochten neem ik een kleiner tandwiel. is een lange baan met veel rechte stukken een groter tandwiel voor hogere topsnelheid.
Gast

Bericht door Gast »

Het word wel steeds aangeraden :S het kan toch wel gwoon het puch wiel er anderzom in zetten en dan het stnadaard fietstandwiel van een puchmaxi gebruiken

Mzzl
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

dat kan maar wel vastlassen!
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Wat moet er dan voor op?

gwoon een 16 tands
Gebruikersavatar
killerbeast
forum gebruiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: wo 10 dec 2003, 16:54
Locatie: Heinkenszand

Bericht door killerbeast »

hangt ervan af wilt je hard optrekken en een top van 50 hebben of wil je traag optrekken en een top van 80 hebben. snelheden afhankelijk van je setup.

ik heb nu 15 maar ik heb ze van 11 tot 18 gekocht. gewoon om te testen welke het ongeveer het beste is maarja ik doe ook mee met lokale minibike races. zelfbouw dan wel. als het alleen bochten zijn rij ik 12. als er veel lange stukken inzitten rijd ik ongeveer met 15 a 16 tandwiel.

dusja je moet zelf maar kijken.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Ja, het beste is dat je kan wisselen!
van snel optrekken of hard te rijden.
Er zijn mensen die met een aanfietstandwiel rijden (van puch ) maar ook die hebben wat problemen met het losschieten er van.
Beter 10 minibike's dan 1 gare computer.....
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb op mijn achterwiel (polini 6.5") een voortandwiel van een tomos gezet met 26 tanden.
Voor vanvoor heb ik de tandwielen 12 t/m 16.
Deze wissel ik afhankelijk van waar we rijden. veel weinig bochten in het parkoers.

Groeten.
Gast

Bericht door Gast »

Nou dat maakt veel duidelijk :x :evil:
wevie666

Bericht door wevie666 »

als ik jou was had ik zo`n adaptor bij hz besteld en hier een tomos tandwiel op gemaakt.. kost misschien iets meer maar dan weet je zeker dat het goed zit. En je kan nog eens een keer dat tandwiel vervangen
Gast

Bericht door Gast »

Keej thanx...gaak meteen doen..
Plaats reactie