Ziet er erg goed uit!
Sleutels ZB Zundapp (update.14-09-2008 pagina 19 vast loper)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
-
Gast
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties en Tips... 
Ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn vorderingen...
De maten zijn: Wielbasis op de foto is 760 mm, ik ben hier aan gekomen door de maximale maat van midi motoren 730 mm + 5% tollerantie (36,5mm) = 766,5 mm.
Dus ik dacht dat ik binnen de maximale maat ben gebleven (als dit niet klopt, zou ik het graag horen, aangezien ik wel aan de eisen van RAP wil voldoen).
Zithoogte: is 460 mm
Wat betreft problemen met de koppeling ivm het aantal toeren, dat zal wel loslopen denk ik, omdat het Zundapp blok het maximum koppel bij een lager toerental heeft liggen dan bijv. de modernere blokjes van andere merken.
Een automatische kettingspanner is een goede Tip.
Cees
Ik denk dat ik niet echt veel meer gereedschap heb dan menig ander, ik heb wel een draaibankje, kolomboor en een CO2 lasapparaat... en niet te vergeten een broer die in een draaierij werkt
Ik doe eigenlijk bijna alles zelf mits ik het gereedschap er voor heb. Ik moet eerlijk opbiechten dat ik tot nu toe alleen de kroonplaten en het opmaat maken van de krukas niet zelf heb gedaan.
Groeten Cees

Ik hou jullie zeker op de hoogte van mijn vorderingen...
Hallo Hank,*HANK* schreef: Tips:
Probeer er voor te zorgen dat je achterwiel zo ver mogelijk naar voor komt, ik neem aan dat de uitlaat onder het blok door komt en voor het achterwiel om hoog gaat, want als ik het zo zie wordt hij vrij lang, maten??
Het is raadzaam om het blok al vrij vroeg in toeren vermogen te laten leveren als het kan vanaf 7000 toeren dit om later problemen met de koppeling te voorkomen, boven de 9000 toeren aangrijpen van de koppeling vraagt om problemen.
De maten zijn: Wielbasis op de foto is 760 mm, ik ben hier aan gekomen door de maximale maat van midi motoren 730 mm + 5% tollerantie (36,5mm) = 766,5 mm.
Dus ik dacht dat ik binnen de maximale maat ben gebleven (als dit niet klopt, zou ik het graag horen, aangezien ik wel aan de eisen van RAP wil voldoen).
Zithoogte: is 460 mm
Wat betreft problemen met de koppeling ivm het aantal toeren, dat zal wel loslopen denk ik, omdat het Zundapp blok het maximum koppel bij een lager toerental heeft liggen dan bijv. de modernere blokjes van andere merken.
Een automatische kettingspanner is een goede Tip.
Cees
Hoi Niels,TnTnelis schreef:Netjes,
Mag ik vragen wat voor gereedschap je allemaal gebruikt?
Freesbank draaibank enzo? En doe je het allemaal zelf?
Niels
Ik denk dat ik niet echt veel meer gereedschap heb dan menig ander, ik heb wel een draaibankje, kolomboor en een CO2 lasapparaat... en niet te vergeten een broer die in een draaierij werkt
Ik doe eigenlijk bijna alles zelf mits ik het gereedschap er voor heb. Ik moet eerlijk opbiechten dat ik tot nu toe alleen de kroonplaten en het opmaat maken van de krukas niet zelf heb gedaan.
Groeten Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
- Sleutel
- forum gebruiker
- Contacteer:
Ik begrijp wat je bedoeld, maar een zundapp blok draaid de tegenovergestelde kant op van een puchblok, dus linksom vliegwiel kant gezien.el_ronno schreef:hee draaid het blokje wel de goeie kant op?
als je bijvoorbeeld een puch blok zou gebruiken waar je direct een minibike koppeling op zet dan zou je het blokje moeten omdraaien snap je
Daarom is het vliegwiel van puch en zundapp verschillend.
In 1ste instantie zie je dit niet zo snel, maar als je goed kijkt zie je dat er een pijltje op staat. Bij zundapp linksom en puch rechtsom.
Het verschil van de vliegwielen zit hem in de lichtnok van de kontaktpunten t.o.v de spie.
Cees
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Contacteer:
-
derbi master