De afgelopen 2 dagen toch weer wat uurtjes aan de zijspan kunnen besteden.
Enkele dagen geleden kreeg ik het vliegwiel niet van de krukas af en daarom had ik een poelietrekker gemaakt. Helaas ging de draad van de gaatjes in het vliegwiel er uit dus heb ik grotere gaten in het vliegwiel moeten boren en tappen. Omdat dit allemaal niet mee valt wanneer het werkstuk niet ingeklemt zit, heeft dit uiteindelijk geresulteerd in een beschadigde ontstekings-spoel. Maar het vliegwiel ging er wel af

En met ontzettend veel geluk kon men bij de motorzaak nog een spoel van dit oude beestje bestellen.
De ingewanden:
Een oude asbesthoudende pakking (ook de lagers zijn nog nooit vervangen geweest):
Het schakelpendaal zit al vast, en kan zelfs versteld worden:
De uitlaat die ik laatst weer verlast heb zodat het stuur ook nog naar links kan (50-55 graden):
Morgen zijn de lagers en keerringen binnen en dan was ik ook van plan om het blokje weer in elkaar te zetten. Wanneer dit gebeurd is gaat het blok in de bike en wordt het schakelsysteem doorverbonden (van rechtsachter, naar links voor aan het blok). Het tankje wil ik ook nog monteren deze week.
Waarschijnlijk laat de draaier van de naven het ook weer af weten. Dan ben ik genoodzaakt om over enkele dagen een grote advertentie hier op het forum te zetten om een paar naafjes tegen betaling te draaien. O jah en het balhoofd.