Vindt het helemaal niks. wel een +1 voor het proberen en de lasjes
Maar das mijn bescheiden mening, laat je er niet door weerhouden..
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Hee jack, was je niet om je af te kraken hoor, maar denk dat je misschien wat meer rekening met de vorm van je zitje had kunnen houden. En weet zeker dat je problemen gaat krijgen met scheuren en instabiliteit.
Heb hier rood omcirkeld wat ik ook een raar punt vindt in de construktie wat denk ik problemen gaat geven. Kun je niet vanaf dat knooppunt op die bovenste buis, nog een pijp naar de onderkant van je ballehoofd laten lopen, zou die wel wat stijver van worden.....
NK 2003 6e geworden..
NK 2004 6e geworden..
NK 2005 7e geworden..
NK 2006 1e geworden..
NK 2007 2e geworden..
NK 2008 1e geworden..
NK 2009 7e geworden..
NK 2010 2e geworden..
NK 2011 2e geworden..
NK 2012 2e geworden..
NK 2013 1e geworden..
Kan me voorstellen dat een schetsplaat voorin het balhoofd (tussen de boven en onderligger) een behoorlijke verbetering kan geven. Nadeel van aluminium is naast de mogelijkheid tot scheurvorming ook nog eens de zogenaamde E-modulus slechts 1/3 is ten opzichte van staal. Je moet de constructie er behoorlijk op aanpassen dus.
Knooppunt wat Roel aangeeft is voor staal nog wel denkbaar, voor alu heb ik hier lichte twijfel. Binnen aluminiumconstructie zie je hier ook vaak schetsplaten om de spanning wat gelijkmatiger te verdelen.
Maar uiteindelijk moet je eerst wat bouwen om het in de praktijk te ondervinden. Dus ben benieuwd naar je toekomstige rij-ervaringen.
Het ziet er in ieder geval wel super mooi en strak uit.
Minibike in aanbouw, meer info op:
[url=http://www.zelfbouwbikes.nl/][img]http://www.zelfbouwbikes.nl/images/banners/banner_minibike.jpg[/img][/url]
ik snap idd wat je bedoelt, misschien wel een super idee om daar een plaatje of pijpje tussen te lassen maar ik wil het eerst zo gaan proberen en als er dan iets gebeurt met frame, dan verstevigen we het wel.
@John
we hebben al zo veel mogelijk driehoek constructies in het frame proberen te maken voor de stevigheid, want daar word het frame oersterk van
en idd moet je eerst iets bouwen en dan te gaan kijken wat er met het frame gaat gebeuren in de pratijk.
ik snap idd wat je bedoelt, misschien wel een super idee om daar een plaatje of pijpje tussen te lassen maar ik wil het eerst zo gaan proberen en als er dan iets gebeurt met frame, dan verstevigen we het wel.
@John
we hebben al zo veel mogelijk driehoek constructies in het frame proberen te maken voor de stevigheid, want daar word het frame oersterk van
en idd moet je eerst iets bouwen en dan te gaan kijken wat er met het frame gaat gebeuren in de pratijk.
Gr,Jack
tsja ik wil je niet onderuit halen of ontmoedigen maar dat gaat je echt heel erg tegenvallen met aluminium
ik raad je aan om de aluminium dsf eens te bekijken,
absoluut niet perfect maar toch al een heel stuk verder en aangezien ik heb begrepen dat je geen wedstrijden rijd zou het voldoende zijn, je kan er vast inspiratie uit halen.