minibike met am6 blok (voorheen mt8)
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
ik heb vandaag het blok weer onder de minibike gehangen, morgen even de cilinder en kop spuiten, heb trouwens de cilinderkop moeten aanpassen om hem mooi onder de minibike te hangen.
nu alleen nog even een zaterdagochtend naar m'n oude baas toe om de uitlaatbocht aan te passen, want de uitlaatflens van een mt8 blok is groter dan die van een mt5.
verder nog een nieuw voortandwiel plaatsen, een nieuwe plek vinden voor m'n powerbox. en nog een partij kleine dingetjes. maar hou jullie helemaal op de hoogte, en vooral als hij straks mooi loopt, ben trouwens erg benieuwd hoe dat zal lopen, hebben jullie een idee wat de prestaties ongeveer zullen zijn van deze set-up.
gr john
nu alleen nog even een zaterdagochtend naar m'n oude baas toe om de uitlaatbocht aan te passen, want de uitlaatflens van een mt8 blok is groter dan die van een mt5.
verder nog een nieuw voortandwiel plaatsen, een nieuwe plek vinden voor m'n powerbox. en nog een partij kleine dingetjes. maar hou jullie helemaal op de hoogte, en vooral als hij straks mooi loopt, ben trouwens erg benieuwd hoe dat zal lopen, hebben jullie een idee wat de prestaties ongeveer zullen zijn van deze set-up.
gr john
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
hey john...nog ff wat aanpassen en dan kan je gaan vlammen met je 110cc!
wat de prestaties zullen zijn der van?!
ik denk dat er zometeen iemand ze broek gaat vol schijten!!
vroeger heb ik wel is op een honda mt gereden van een maat van me met de standaard 16 inch spaak wieltjes (voor en achter) standaard achterbrug en frame.....en voorzien van 125cc krachtbron...eurocilindro cilinder der op, uitlaat van een honda mb (proma, lopen onderlangs) en 24mm carb en 5 versnellingen!!
de vertanding daarop was een 18 van voor(past maar net) en een 38 of 39 achter tandwiel(kleinste leverbaar toen der tijd)
onsteking was voorzien van een snelle grondplaat(dit scheeld heel veel, maar hebben ze der maar weer af gehaald, het werd een beetje te eng!!)
dat machientje deed niet anders dan wheelies trekken tot in de 3e versnelling zonder wat te doen(gas alleen open gooien was al voldoende om het voorwiel van de grond te krijgen) in de laatste 2 versnellingen werd dat wel minder, maar het voorwiel bleef heel erg licht!!
uiteindelijke topsnelheid op de auto teller was 115 a 120 kmh
dus wat jij op je mini meegaat maken zal nog wel erger worden denk ik
dus als jij gaat rijden met dat ding(mega snelle gevaarte van je
) dan zou ik je hart maar vast sjorren in span bandjes als dat gaat!!
ik denk dat jij niet mee wilt maken hoe stevig dat ding van ze plek zal gaan.....
gr rob!
wat de prestaties zullen zijn der van?!
vroeger heb ik wel is op een honda mt gereden van een maat van me met de standaard 16 inch spaak wieltjes (voor en achter) standaard achterbrug en frame.....en voorzien van 125cc krachtbron...eurocilindro cilinder der op, uitlaat van een honda mb (proma, lopen onderlangs) en 24mm carb en 5 versnellingen!!
de vertanding daarop was een 18 van voor(past maar net) en een 38 of 39 achter tandwiel(kleinste leverbaar toen der tijd)
onsteking was voorzien van een snelle grondplaat(dit scheeld heel veel, maar hebben ze der maar weer af gehaald, het werd een beetje te eng!!)
dat machientje deed niet anders dan wheelies trekken tot in de 3e versnelling zonder wat te doen(gas alleen open gooien was al voldoende om het voorwiel van de grond te krijgen) in de laatste 2 versnellingen werd dat wel minder, maar het voorwiel bleef heel erg licht!!
uiteindelijke topsnelheid op de auto teller was 115 a 120 kmh
dus wat jij op je mini meegaat maken zal nog wel erger worden denk ik
dus als jij gaat rijden met dat ding(mega snelle gevaarte van je
ik denk dat jij niet mee wilt maken hoe stevig dat ding van ze plek zal gaan.....
gr rob!
ha rob,
ik begin al een beetje bang te worden!
maar ik ben heel eigenwijs van plan om die 110cc zeta op internet te zetten, en dan een 125cc eurocilindro te kopen! dan is alles tenminste nieuw!
nu weet ik zeker dat ik een andere achtervelg moet gaan monteren.
eindelijk een beetje power aan het achterwiel.
kunnen we niet een keer een meeting organiseren ergens op een industrieterrein, kunnen we elkaar helpen en leren kennen.
ik weet zeker dat meer mensen hier wel trek in hebben, of ergens bij een wielerbaan of kartbaan ofzo.
gr john
ik begin al een beetje bang te worden!
maar ik ben heel eigenwijs van plan om die 110cc zeta op internet te zetten, en dan een 125cc eurocilindro te kopen! dan is alles tenminste nieuw!
nu weet ik zeker dat ik een andere achtervelg moet gaan monteren.
eindelijk een beetje power aan het achterwiel.
kunnen we niet een keer een meeting organiseren ergens op een industrieterrein, kunnen we elkaar helpen en leren kennen.
ik weet zeker dat meer mensen hier wel trek in hebben, of ergens bij een wielerbaan of kartbaan ofzo.
gr john
-
MuK
vriend van me had ook op zijn MB een MB8 blok met een 110cc, !CENCUUR! special racing uitlaat en een 21mm carb. ding ging tot in zijn 4 autowheelie en reed ( op de GPS teller ) 94 in zijn 5, dus dan had die nog heel zijn 6 over. maar hij is in beslag genomen voordat we dat uit konden testen
maar 1 ding is zeker, jou bike gaat blazen! succes ermee!
*MuK
maar 1 ding is zeker, jou bike gaat blazen! succes ermee!
*MuK
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
johhhhhnnn wees nou verstandigggg!!!
probeer nu eerst maar die 110cc zeta maar is onder bedwang te houden(zeta loopt veel mooier en strakker dan de euro cilinder dat doet hoor(spreek uit ervaring!!)
als het te langzaam gaat , kan je altijd nog een 125cc der op zetten......geloof me die zal jij niet nodig hebben denk ik!!
als het te langzaam gaat , kan je altijd nog een 125cc der op zetten......geloof me die zal jij niet nodig hebben denk ik!!
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
nou het spijt ons ?
maargoed vanavond m'n cilinder er onder gezet en m'n blok vastgezet.
past allemaal mooi, alleen de zuiger komt niet helemaal bovenin de cilinder, een mm of2 er onder. en als ik dan aan de cilinderwand voel, is die ook nog nooit hoger geweest???
het zal wel zo horen?
maak deze week weer even foto's
gr john
maargoed vanavond m'n cilinder er onder gezet en m'n blok vastgezet.
past allemaal mooi, alleen de zuiger komt niet helemaal bovenin de cilinder, een mm of2 er onder. en als ik dan aan de cilinderwand voel, is die ook nog nooit hoger geweest???
het zal wel zo horen?
maak deze week weer even foto's
gr john
- ba-searcher!!
- forum gebruiker