vloeistofgekoeld blok
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Meet dan eens de afstand van bovenkant cil naar uitlaatpoort en de afstand van bovenkant cil naar bovenkant spoelpoorten.
Het probleem is meer dat als je zo'n cil erop zet de blowdown niet meer klopt en de timings gewoon hoog zijn.
Bij een puch moet je dan een goede uitlaat erop zetten om tenminste nog een powerband te hebben. En die powerband ligt dan waarschijnlijk flink hoog waardoor je je koppeling moet aanpassen etc etc...
Het probleem is meer dat als je zo'n cil erop zet de blowdown niet meer klopt en de timings gewoon hoog zijn.
Bij een puch moet je dan een goede uitlaat erop zetten om tenminste nog een powerband te hebben. En die powerband ligt dan waarschijnlijk flink hoog waardoor je je koppeling moet aanpassen etc etc...
- John_W
- forum gebruiker
- Berichten: 713
- Lid geworden op: wo 07 jan 2004, 23:09
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Helemaal gelijk Bram. Met een plaatje verander je de slag niet, alleen de positie van de poorten ten op zichte van de krukashoek. Mischien dat je een redelijk lopende combinatie vind, echter alle regels die met cylinders van doen hebben worden getreden. De setup zal dus nooit voluit lopen. Andere krukas of kruktap op grotere straal zetten is de enige juiste oplossing.
ik vraag me nu af of je een kleinere slag kan krijgen door wat van je cilinder af te slijpen, dus als je een cilinder met grotere slag neemt en daar wat vanafslijpt?
kan best dat ik dom blaaaaaaaaaat maar ik kom nu net terug van introkamp van school...en er zit nog een restje alcohol
wie begon er eigenlijk tegen mij te praten dan? ene lars ofzo?
kan best dat ik dom blaaaaaaaaaat maar ik kom nu net terug van introkamp van school...en er zit nog een restje alcohol
wie begon er eigenlijk tegen mij te praten dan? ene lars ofzo?
scoot cilinder ed halen toch ook een hoger top vermogen juist door een kleinere slag.... dat haal je niet met de slag van een puch.
of het dan beter/harder gaat lopen dan een goed getunde puch cilinder??
ik las net al ff 170 euro om de pen te laten verzetten, voor dat soortbedragen kan je ook een leuke tuner betalen denk ik dan
of het dan beter/harder gaat lopen dan een goed getunde puch cilinder??
ik las net al ff 170 euro om de pen te laten verzetten, voor dat soortbedragen kan je ook een leuke tuner betalen denk ik dan
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
ik zou voor heel het geld sowiezo voor een scootblok gaan....racertje schreef:scoot cilinder ed halen toch ook een hoger top vermogen juist door een kleinere slag.... dat haal je niet met de slag van een puch.
of het dan beter/harder gaat lopen dan een goed getunde puch cilinder??
ik las net al ff 170 euro om de pen te laten verzetten, voor dat soortbedragen kan je ook een leuke tuner betalen denk ik dan
maar 170 kan je idd een goede tunebeurt voor krijgen...
maar denk ook zo..
170....kan je wle een scootercilinder nemen...en die presteren veel meer dan puch cilinders....
alleen moet je wel hoogtoerigere uitlaat hebben...membraan @ blok....en slagverschil nog oplossen..(dit niet in de zin van drijfstang..maar onderkant cilinder(voet) tegen het carterdeel aan)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/
EEN NIEUWE SITE!!!
http://raceteamvangeel.nl/