het evo membraam wat je noemd, leverd mindere prestaties dan bijv een Vl13 membraam van mallossi, het mooiste zou zijn als je ook een malossi spruitstuk erbij neemt.
affijn, 18 pk, is teveel vermogen voor zo'n klein ding, net genoeg dus
@ Hank: Zo'n evo-membraan is waarschijnlijk veel te groot, zeker omdat je met een 16mm carburateur rijd, ik zou eens een origineel membraan met goede kleppen testen.
En die uitlaat lijkt me ook niet alles voor een automaat, ik heb nog wel een evo-pijp voor je om te testen, die zou iets laagtoeriger moeten zijn.
Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
De pijp die ik gebruikt heb is hydrolijk pijp 15 x 2 mm in de staalsoort st52 (ook wel staal 52 genoemd) is in de hydroliek wereld een pijp soort voor hoge drukken, dus extra sterk.
Heb andere frames gezien die van verwarmings buis 15 x 1,5 gemaakt zijn maar deze gaan toch scheuren.
Vandaar deze keuze.
Gr Hank....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..
Gr Hank....
Nog geen pm gezien....
Wat me ook opvalt is dat je inlaatkanaal erg lang is en dat je met een originele 16mm rijdt, daar valt ook nog wel wat winst te halen.
En over die uitlaat, ik kan er ook wel eentje voor je ontwerpen, kijken welke het beter doet
Ik heb weleens een standaard voor een kreidler nagemaakt van die hydroliek buis en die begon na 2weken dor te zakken!
als je er een constante kracht op beoefend, dan verzwakt het heel erg snel.
wat bedoel je met een originele 16 mm mag namelijk niet grooter.
Over de uitlaat moeten we maar even wat afspreken denk ik.
Gr Hank...
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Hydroliek pijp is van betere kwalitiet dan 'gewoon' staal maar dat wil niet zeggen dat het vele malen sterker is, maar als je het voor een frame gebruikt is het duidelijk beter dan gewoon staal.
Maar uiteindelijk bepaald het ontwerp de sterkte van je frame, door een driehoek vorm te creeren in je frame wordt deze daar zeer stijf van.
En zoals op de foto's te zien is een buis onder en boven met daar tussen een strip (deze is maar 1 mm dik) hierdoor is de hoofd dragen van het frame veel sterker als met een koker profiel, wil je dezelfe stijfheid berijken met een koker profiel heb je mischien wel een koker nodig van 60 mm hoog, dit zal dan veel meer gewicht hebben en dat willen we niet.
Dus door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht.
Dit frame weegt zonder onderdelen +/- 9 Kg.
Gr Hank.....
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Het mooiste is idd Chroom molybdeen, omdat ik er niet aan kon komen heb ik voor mijn nieuwe scooter-sprintframe CV-buis gebruikt, ik denk dat het wel goed gaat, dat is trouwens ook gegalvaniseerd jammer genoeg, ik heb 22x1,25 en 15x1,25 gebruikt.
Het weegt ook iets van 9-10Kg, maar heeft wel een wielbasis van 1,50m.... zolang je overal maar driehoeken van maakt is het sterk.