[ZB] Minibike piaggio blok70 cc.#NIEUWE A.B.T. UITLAATpag31#

Alleen voor zelfbouw bikes - Only for custom made bikes

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Xander

Bericht door Xander »

nice!
nu is het tijd voor een 2cilinder.... \:D/

het evo membraam wat je noemd, leverd mindere prestaties dan bijv een Vl13 membraam van mallossi, het mooiste zou zijn als je ook een malossi spruitstuk erbij neemt.

affijn, 18 pk, is teveel vermogen voor zo'n klein ding, net genoeg dus :lol:

Xander.
Gebruikersavatar
Markie
forum gebruiker
Berichten: 1858
Lid geworden op: za 21 jun 2003, 17:56
Locatie: Kats-Curacao

Bericht door Markie »

Grappig,

Die cilinder op de foto's das toch geen polini evo?
Dat lijkt me een gilardoni evo/of een italkit!

Groeten Mark
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

hank...is het nix om met dit ding op het scooterforum bij projecten te staan?

maybe heb je kans in de ''hall of fame''.

ook kunnen forumleden nog tips geven over het blok etc.

http://www.scooterforum.net

ze hebben iig diep respect voor je denk ik :roll:

edit/.....is je carter ook nog getuned? dus spoelgangen bewerkt/gefreesd?
en je cilindertimingen? /edit
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Markie schreef:Grappig,

Die cilinder op de foto's das toch geen polini evo?
Dat lijkt me een gilardoni evo/of een italkit!

Groeten Mark


Die worden allemaal bij EVG gegoten, dit is wel een evo. Ik vind een piaggio evo trouwens één van de mooiste cilinders die voor een piaggio gemaakt worden.

@ Hank: Zo'n evo-membraan is waarschijnlijk veel te groot, zeker omdat je met een 16mm carburateur rijd, ik zou eens een origineel membraan met goede kleppen testen.

En die uitlaat lijkt me ook niet alles voor een automaat, ik heb nog wel een evo-pijp voor je om te testen, die zou iets laagtoeriger moeten zijn.
Gast

Bericht door Gast »

hey hank,

wat voor maten heb je genomen voor de buizen van je frame??

mvg laurens
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re Ab Tuning

Bericht door *HANK* »

Hallo Ab

Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..

Gr Hank....
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re gebruikte pijp frame

Bericht door *HANK* »

Hallo Laurens.

De pijp die ik gebruikt heb is hydrolijk pijp 15 x 2 mm in de staalsoort st52 (ook wel staal 52 genoemd) is in de hydroliek wereld een pijp soort voor hoge drukken, dus extra sterk.

Heb andere frames gezien die van verwarmings buis 15 x 1,5 gemaakt zijn maar deze gaan toch scheuren.
Vandaar deze keuze.

Gr Hank....
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
stefano

Bericht door stefano »

Hoi Hank


Wat kost het de lengte?

Of per meter.


STefan
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Re: Re Ab Tuning

Bericht door ab-tuning »

*HANK* schreef:Hallo Ab

Hee bedankt voor de tips.
Uitlaat komt zeker een andere onder wordt uitgerekend aan de hand van poort timing en uitdraai testbank en mijn wensen.
Is echt een POLLINI EVO cilinder.
Stuur je wel even een PB met mijn tel Nr: kunnen we even wat afspreken, ben namelijk altijd in voor tips..

Gr Hank....


Nog geen pm gezien....

Wat me ook opvalt is dat je inlaatkanaal erg lang is en dat je met een originele 16mm rijdt, daar valt ook nog wel wat winst te halen.

En over die uitlaat, ik kan er ook wel eentje voor je ontwerpen, kijken welke het beter doet :P
Xander

Bericht door Xander »

Ik heb weleens een standaard voor een kreidler nagemaakt van die hydroliek buis en die begon na 2weken dor te zakken!
als je er een constante kracht op beoefend, dan verzwakt het heel erg snel.

Xander.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re Ab

Bericht door *HANK* »

Heb inmiddels berichtje gestuurd.

wat bedoel je met een originele 16 mm mag namelijk niet grooter.
Over de uitlaat moeten we maar even wat afspreken denk ik.

Gr Hank...
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Re hydroliek pijp

Bericht door *HANK* »

Hallo Xander en andere bouwers.

Hydroliek pijp is van betere kwalitiet dan 'gewoon' staal maar dat wil niet zeggen dat het vele malen sterker is, maar als je het voor een frame gebruikt is het duidelijk beter dan gewoon staal.
Maar uiteindelijk bepaald het ontwerp de sterkte van je frame, door een driehoek vorm te creeren in je frame wordt deze daar zeer stijf van.
En zoals op de foto's te zien is een buis onder en boven met daar tussen een strip (deze is maar 1 mm dik) hierdoor is de hoofd dragen van het frame veel sterker als met een koker profiel, wil je dezelfe stijfheid berijken met een koker profiel heb je mischien wel een koker nodig van 60 mm hoog, dit zal dan veel meer gewicht hebben en dat willen we niet.
Dus door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht.
Dit frame weegt zonder onderdelen +/- 9 Kg.

Gr Hank.....
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Koen
forum gebruiker
Berichten: 1232
Lid geworden op: di 10 dec 2002, 08:54
Locatie: Beek (Montferland)
Contacteer:

Bericht door Koen »

Het nadeel aan hydroliek buis vind ik dat het verzinkt is. Je moet het goed schoonmaken voordat je gaat lassen, anders wordt het prut.

Ik ben het helemaal met Hank eens..

"Door slimme construkties te bedenken kan je lichte materialen gebruiken en toch een zeer sterk frame bouwen met een zo laag mogelijk gewicht. "

Dit trekker frame (tractor pulling) kan het 4000 pk motorvermogen verdragen en kun je met twee man optillen..

Stukje ervan..

http://www.homepages.hetnet.nl/~rencomp ... jpg?105,41

Mijn minbike is van het zelfde materiaal.. Chroom Molybdeen
Gebruikersavatar
ab-tuning
forum gebruiker
Berichten: 229
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
Contacteer:

Bericht door ab-tuning »

Het mooiste is idd Chroom molybdeen, omdat ik er niet aan kon komen heb ik voor mijn nieuwe scooter-sprintframe CV-buis gebruikt, ik denk dat het wel goed gaat, dat is trouwens ook gegalvaniseerd jammer genoeg, ik heb 22x1,25 en 15x1,25 gebruikt.

Het weegt ook iets van 9-10Kg, maar heeft wel een wielbasis van 1,50m.... zolang je overal maar driehoeken van maakt is het sterk.
Gast

Bericht door Gast »

beste koen,

ken jij de bouwer van het bits & pieces frame, of is het toeval dat je juist die tractor puller kiest??

groeten,

mark (vriend van de eigenaar B&P)
Plaats reactie