Nog even terug te komen op de radiateur, de vorm is inderdaad van een olie koeler.. Volgens mij kun je er gewoon secties van af zagen en daarna de zijkant weer dicht lassen.
Dat is een splitter voor een Gaskabel voor 1tje naar je Carb en 1tje naar je Olie pomp...
Deze kan je niet gebruiken, is niet sterk genoeg voor de krachten die der komen door te remmen... gas geven kost niet veel moeite, maar na 2 keer remmen met zon splitter is ie al kapot;)
heb zlef 2 versies gehad, 1tje van Plestic/nylon achtig en 1tje van zeer zwak en licht metaal soort... maar dat zal echt de krachten niet kunnen weerstaan die der vrij komen... of der moetten der zijn van echt totaal metaal, mischien van motoren ofzo.
Geloof het of niet, maar dit is toch echt een keer dat we een voorbeeld moeten nemen aan de chinezen.
De nieuwe polini replica met dubbele schijf voor, heeft een heel simpel maar goed systeem hiervoor.
BamiBiker schreef:Echt mooi man.. Die uitlaat is wel heel mooi geworden
Je wil dubbele schijfremmen voor? Ik snap het nut daarvan niet leg me dat es uit?
Wat denkje van meer remvermogen ?... maar ook een stukje "looks" denk ik.
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Je hebt niet alleen meer rem vermogen, je kan ook veel mooier doseren, omdat je een groter vrijwings vlak heb, dus er zit meer tussen vrijven en blokkeren.
Koen schreef:Mooie radiateur, zo te zien ook simpel in te korten.. Zo lijkt hij mij misschien beetje lang..
Een olie koeler in een punto? Een zwaar getunede versie misschien
Ik heb hem zelf ook in mijn handen gehad, en toen kwam er olie uit en gezien de vorm is het naar mijn mening een olie koeler.
Een advies,kijk uit hoe je de radiateur gaat gebruiken,het lijkt heel logisch dat een vertikale opstelling gaat gebruiken[mooi smal] maar ik denk dat deze bedoeld is voor horizontaal gebruik gezien de aansluit punten voor de vloeistof.
De warme vloeistof moet boven aangevoerd worden en door de waterpomp door de radiateur worden getrokken.
Ook zou ik de radiateur eerst goed spoelen met een sterk olie oplossend middel. [de resterende olie zorgt voor een isolerende laag waardoor je de capaciteit van de radiateur sterk verminderd]