Cilinder, Een sendai Heeft een vierkantige uitlaatpoort, Alleen de uitlaat zelf is rond en iets groter als de uitlaatpoort. Als de expansie nu een beetje z'n werk doet en het goedje terug in de cilinder wil blazen (ja daar krijg je dus die extra kracht van

Membraam/spruitstuk, Een sendai heeft een membraam op het blok, Wat hier niet aan deugt is dat het spruitstuk nogal lomp gemaakt is, Als je nu het spruitstuk (en de carberateur, en de luchtfilter) Eraf haalt zul je dit zien, Nu zie je dat het eigenlijk niet goed word verspreid, pak je dremeltje erbij en frees dit mooi glad zodat dit er vlak uitziet en de benzine netjes verdeelt. Nu het membraam, Als je dit eraf haald en de plaatjes loshaald, Zul je zien dat de membraam plaatjes tegen het blokje aangedrukt zijn, Als je hier doorheen zuigt, gaat dit moeizaam, Buig de plaatjes mooi recht( misschien nog een beetje krom, Heeel klein beetje) En zet alles terug.
Carberateur, Hier is dus best veel aan te doen, als eerste moet je de gasnaald helemaal bovenin zetten (als je niet weet hoe dit moet, Vraag dat dan op dit topic, Dan leg ik dat nog uit) dan heb je niet meer dat zwaar brullende geluid als je bovenin zit en looptie nog es ff 5 kmpu harder (een sendai staat namenlijk net te zuinig afgesteld) Dan kun je natuurlijk de carberateur opboren, Dit vind ik niet om aan te raden, Je kunt beter een carberateur bestellen op www.v-com.nl, Hier krijg je er direct een race membraam etc bij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, Als je zelf nog tips weet die niks of mischien 5 euro of zo kosten, Meld dat dan