
Ik heb een nieuwe orginele cilinder gepakt, hier op de draaibank de kop zeg maar afgestoken, vervolgens een conus er bij gedraaid, deze voorzien van een squish-band in de radius v.d. kop van zuiger (om zo de kans op detonatie te verlagen) de squish is nu 0.5mm. overigens.
Hierna het bougiegat geboord en van draad voorzien,
dan kan het meten beginnen, dat wil zeggen klein eindje uitdiepen, dan met een maatbekertje het volume meten met water, en dit net zolang tot je het juiste volume boven je zuiger over hebt, om aan de door jouw gekozen compressieverhouding te komen. Daarna er een losse koelpet bij gedraait waarmee je zeg maar de conus op de cilinder klemt.
wat de bougie in de conus betreft dit is inmiddels al verholpen door inderdaad een bougie met langere schacht.

tevens is het nu mogelijk, om doormiddel van een dikkere voetpakking en het opnieuw verlagen v.d bovenzijde van je cilinder, de inlaatperiode te verlengen, dus meer fuel voor de bigbang.(immer het aantal graden dat je spoelpoorten op staan word verhoogt).
