'kweenie, maar ik weet wel waar ik over praat,shoarmaschotel schreef:gaten in je koppelingshuis hebben niet veel meer nut dan er mooi uitzien, je zult er echt geen vermogenswinst van krijgen, ook zul je niet merkbaar sneller optrekken. de kans dat je het verprutst met die gaten boren is groter dan de kans dat het ook echt nut heeft. Het ziet er wel bruut uit natuurlijk zo'n gatenkaas enneh, als je geen zin hebt om aan je segmenten te gaan zagen kun je ook gewoon je (blauwe) veertjes helemaal indraaien en ongeveer 1 slag uitdraaien, levert ook wel lekker wat toeren op bij wegrijden Het belast de veren wel wat, maar zoveel kilometers zul je nou ook weer niet afleggen op je minibike....
ik praat over gasreactie, en koeling van je koppeling
en jullie beginnen over gatenkaas???
'k had al redelijk wat ervaring met puchjes, en nu ook met mini-bike met puch blok!
elk beetje massa wat je direct aandrijft, en wat lichter gemaakt is, is merkbaar in je gasreactie!
daarbij is het ook wel prettig, vooral bij extreme belasting van je blokkie dat je koppeling zo koel mogelijk blijft (bijvoorbeeld in een wedstrijd of training), zo houd je grip op de koppeling en blijven je segmenten het langst intact!
je maakt dus niet alleen gatenkaas, als je het maximale uit je blok wilt halen, is het een onderdeel van je blok-tuning!
by the way, iets wat er "bruut" uitziet,
in een blok, vind ik "lekker belangrijk"
in een blokkie hoeft 't er van mij niet mooi uit te zien, als 't maar hard loopt!
nomaals, veel plezier
Wim