Watergekoelde Minibike van Reinout
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
He jopie!
Die cilinder komt van een aprilia Rs een schakelbrommer dus.
de slag is idd 39 mm en die van puch 43 mm dacht ik.
de spoelpoorten komen dus hoger te liggen als de zuiger in obp zit.
maar omdat ik een membraan inlaat heb gemaakt dit niet zoveel uit, alleen de trekkracht wordt hierdoor beinvloed.
Die cilinder komt van een aprilia Rs een schakelbrommer dus.
de slag is idd 39 mm en die van puch 43 mm dacht ik.
de spoelpoorten komen dus hoger te liggen als de zuiger in obp zit.
maar omdat ik een membraan inlaat heb gemaakt dit niet zoveel uit, alleen de trekkracht wordt hierdoor beinvloed.
kijk maar op http://home.wanadoo.nl?reinoutvisscher
daar staan een paar meer fotos
maar wat vind je ervan??
maar wat vind je ervan??
http://home.wanadoo.nl/reinoutvisscherReinout schreef:kijk maar op http://home.wanadoo.nl?reinoutvisscher
maar wat vind je ervan??
zo echt bruut gek die waterkoeling op puchblok
verder ook een hele net minibike
ik wil ook waterkoeling op me puch maken
kun je wat tips geven
*een cilinder van een aprilia rs slag 39mm dat je zij
*een opvulplaat van 3.00mm ofzo slag verschil is 4mm en 1mm eraf omdat ik dan uit gaat van 2 dunne voetpakkingen bij elkaar 1mm tussen cilinder en plaat en tussen plaat en carter
*hoe heb je je tapeinden verzet?? carter opgelast ofzo??
*en hoe heb je de waterpomp gemaakt op de krukas??ik weet dat er zo een schoepenratje in de waterpompkap van een scooter zit maar hoe heb jij dit nou dicht gemaakt en hoe het schoepenratje op de krukas gemaakt???

ik wil ook waterkoeling op me puch maken

kun je wat tips geven

*een cilinder van een aprilia rs slag 39mm dat je zij
*een opvulplaat van 3.00mm ofzo slag verschil is 4mm en 1mm eraf omdat ik dan uit gaat van 2 dunne voetpakkingen bij elkaar 1mm tussen cilinder en plaat en tussen plaat en carter

*hoe heb je je tapeinden verzet?? carter opgelast ofzo??
*en hoe heb je de waterpomp gemaakt op de krukas??ik weet dat er zo een schoepenratje in de waterpompkap van een scooter zit maar hoe heb jij dit nou dicht gemaakt en hoe het schoepenratje op de krukas gemaakt???
ik ben ook wel benieuwd, aangezien je schrijft dat je een "gewone" puch kruk hebt...
volgens mij kan je alleen de slag verkleinen door het big-end te verplaatsen in de krukwangen
of heb je de cilinder omhoog gezet dmv een plaatje er onder?? dit veranderd de slag niet dus gaat dit niet te kosten van het vermogen van een scoot cilinder(aangezien deze hoogtoeriger zijn)
volgens mij kan je alleen de slag verkleinen door het big-end te verplaatsen in de krukwangen

of heb je de cilinder omhoog gezet dmv een plaatje er onder?? dit veranderd de slag niet dus gaat dit niet te kosten van het vermogen van een scoot cilinder(aangezien deze hoogtoeriger zijn)
de cilinder heeft hij omhoog gezet met een alu plaat tussen cilinder en carter het nadeel van dit is dat je poorten heel hoog komen en een scootercilinder is al hoogtoerigracertje schreef:ik ben ook wel benieuwd, aangezien je schrijft dat je een "gewone" puch kruk hebt...
volgens mij kan je alleen de slag verkleinen door het big-end te verplaatsen in de krukwangen![]()

- Lg tweewielers
- Moderator
- Contacteer:
Hoi ,
Deze minibike ziet er goed uit
Maar hoe zit het nu met je prestaties enzo trekt hij ziek hard op en rijd hij snel of valt het wel mee ?
Iedereen op dit forum zegt dat je de slag 2mm moet veranderen maar ik heb jouw door
Ik wou het zelf ook doen maar wist niet zeker of het wel ging werken hier is mijn teorie
;
Je heb een aluminium plaat gemaakt waardoor de cilinder 2mm hoger komt te liggen .
( dit weet ik niet of je dit gedaan hebt maar hier komt ie
;
Je spoelpoorten ook meer naar boven gevreest omdat de zuiger nu niet alles helemaal opend ?door het groter te maken vult dat elkaar weer een beetje aan
Of heb je niks gedaan aan de spoelpoorten ? en ze zo gelaten en nu loopt het goed ?
Ik wou het ook doen maar dacht dat het niet ging lopen , maar als jij me wat tips kan geven
zou ik verder kunnen komen
LOEKIE LOEKI NAAR DE FOTO EN ZIE DE PLAAT ;
( of ik ben blind
)

Deze minibike ziet er goed uit

Maar hoe zit het nu met je prestaties enzo trekt hij ziek hard op en rijd hij snel of valt het wel mee ?
Iedereen op dit forum zegt dat je de slag 2mm moet veranderen maar ik heb jouw door

Ik wou het zelf ook doen maar wist niet zeker of het wel ging werken hier is mijn teorie

Je heb een aluminium plaat gemaakt waardoor de cilinder 2mm hoger komt te liggen .
( dit weet ik niet of je dit gedaan hebt maar hier komt ie

Je spoelpoorten ook meer naar boven gevreest omdat de zuiger nu niet alles helemaal opend ?door het groter te maken vult dat elkaar weer een beetje aan

Of heb je niks gedaan aan de spoelpoorten ? en ze zo gelaten en nu loopt het goed ?
Ik wou het ook doen maar dacht dat het niet ging lopen , maar als jij me wat tips kan geven

LOEKIE LOEKI NAAR DE FOTO EN ZIE DE PLAAT ;
( of ik ben blind

'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]