van je maxi cilinder een watergekoelde maken (heel simpel)

Problemen met het maken van je eigen minibike ? Of tips en trucks (bouwtekeningen), post ze hier.

English: Post your technical questions

Moderators: minipower, Patrick, Lg tweewielers, DMZohrab

Jopie

Bericht door Jopie »

Wist niet dat jij het was, aangezien ik wel weet dat jij geen n00b bent :wink: .

X8R is AC maar volgens mij zijn er wel LC cilinders voor te krijgen.

En Dave, jij zegt dat je dit systeem al gemaakt hebt?
Hoe heb jij de inlaat en uitlaat erin gemaakt?
Gast

Bericht door Gast »

en kun je foto's maken¿¿¿
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

Bram schreef:Yup, DaBramba op puchforum. :lol:

zit hier eigenlijk net pas, misschien een minibike bouwen en puch verkopen :P

een vriend heeft nog een x8rs staan, ff vragen aan hem of het LC is of AC :)


honda blokken zijn er volges mij bijna niet in lc of helemaal niet.
x8r is volges mij altijd AC maar heeft wel 2x schijfrem wat in verhouding raar is.

honda is minarelli vertikaal toch??
zijn toch wel meer soorten als honda :wink:
Laatst gewijzigd door rossi-nr.1 op ma 15 mar 2004, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

rossi-nr.1 schreef:
Bram schreef:Yup, DaBramba op puchforum. :lol:

zit hier eigenlijk net pas, misschien een minibike bouwen en puch verkopen :P

een vriend heeft nog een x8rs staan, ff vragen aan hem of het LC is of AC :)


honda blokken zijn er volges mij bijna niet in lc of helemaal niet.
x8r is volges mij altijd lc maar heeft wel 2x schijfrem wat in verhouding raar is.

honda is minarelli vertikaal toch??
zijn toch wel meer soorten als honda :wink:


beetje tegenstrijdig? of heb jij het over andere x8r als waar ik aan denk?
Gast

Bericht door Gast »

honda x8r is ac en morini blok (buurjonge heeft hem bij hem is het zo
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

sorry bedoelde ac.

ik edit hem nog wel ff;)
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
joep

Bericht door joep »

:idea: over da watergekoelde puchblok: :idea:

neem een elechtrische waterpomp en die sluit je aan op de lichtspoel en neem toch als radiateur eentje van een scooter (zijn niet al te groot)
Gast

ok

Bericht door Gast »

en als je zo'n honda cilinder neemt maakt het niet uit wat voor ofzo bijv: standaard cil of 50 snel cil of 70cc cil en wat voor uitlaat met je hebben en wat voor carb. :wink: enne de krukas moet ook een ander dan ofzo. :roll:

(kan dit ook bij een tomos blok).
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

joep schreef::idea: over da watergekoelde puchblok: :idea:

neem een elechtrische waterpomp en die sluit je aan op de lichtspoel en neem toch als radiateur eentje van een scooter (zijn niet al te groot)

waarom geen pomp rechtstreeks @ krukas net als scoobs??
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Gast

Bericht door Gast »

kheb leuke cil gevonden met leuke slag, alleen ding zal wel klote duur zijn en ik moet em volgens mij uit duitsland halen...

hmmmmm :evil:
Gebruikersavatar
rossi-nr.1
forum gebruiker
Berichten: 2483
Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door rossi-nr.1 »

naam, type, prijs, prestaties?

meer info pleez
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)

EEN NIEUWE SITE!!!

http://raceteamvangeel.nl/
Jopie

Bericht door Jopie »

Hey Bram,

Als je de mensen van het puchforum moet geloven ben jij dus de h0m0 die van een wagen gevallen was en in het ziekenhuis lag?? :lol: :lol: .

ff over die scootcilinder, ik ben wel benieuwd van wat voor scoot die is maar je zult altijd problemen houden met dat soort cilinders.
Je hebt een hele piekerige smalle powerband (weet jij vast ook wel) en aangezien je de overbrenging niet mag veranderen tijdens het rijden moet je dus je koppeling heel ver aanpassen.
Iedereen hoort allerlei fantastische prestaties over scootercilinders en denkt gelijk dat dit op een puch dan ook wel goed zal lopen.

In ieder geval veel succes en ik ben benieuwd hoe je het afgesteld krijgt en hoe het loopt als je het voor elkaar krijgt.

Jopie
Gast

Bericht door Gast »

Jopie schreef:
Als je de mensen van het puchforum moet geloven ben jij dus de h0m0 die van een wagen gevallen was en in het ziekenhuis lag?? :lol: :lol: .


Jeps, that's Bram! :lol: maar is alleen nie van de wagen gevallen en lag niet in coma! whahaha, hij moest er wel om lachen toen ik m vertelde dat gijs dat op t forum had gezet, toen ik bram in de reut tegenkwam...

wel naar van m dat ie blikken bier zat uit te delen, die ik vrolijk opdronk, ondanks dat ze niet te zuipen waren, en dat hij later verteld dat ze tot oktober 2003 houdbaar waren... :x
Gast

Bericht door Gast »

Van wagen afgevallen was weer een Gijs actie... fake dus :P

Cilinder waar ik aan dacht was een Fabrizi cilinder voor bijvoorbeeld Piaggio LC.

Boring van 47,6 en een slag van 44mm, zou moeten lukken dus, drijfstanglente bij dat ding was ook 90mm. Je zou dus gewoon een stuk van je carter kunnen frezen zodat cilinder mooi klopt en liggen je poorten volgens mij ook stukje lager.
Probleem is dat ik hem als een kit zag voor... 1200 euroos...
En de cilinder zelf is brak afgewerkt wat dus ook weer moet gebeuren :S
Jopie

Bericht door Jopie »

Ja, echte Gijs-actie :roll: .
1200 pleuros is wel errug veel, maar er zijn vast meer scooters dan met soortgelijke blokken.

Ik vroeg me laatst wel af of je niet door het blok zelf flink aan te passen, en dan de koppeling en ontsteking ook te vervangen/verplaatsen, gewoon een scootkruk erin kan doen.
Je moet die dan wel in balans kunnen houden en dus op de goede plek de lagers maken maar dan heb je wel een heeele ruime keuze aan cilinders en meteen de goede timing.

Er komt vast veel bij kijken maar meer dan 1200 euro gaat het denk ik niet kosten en dan heb je tenminste keuze :twisted:

Jopie
Gesloten