Vlaggers NMC Sen. Standaard

Verslagen over gehouden of te houden races

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gerard S
forum gebruiker
Contacteer:

Vlaggers NMC Sen. Standaard

Bericht door Gerard S »

Senioren Standaard, dit weekend was voor vele de druppel..........
Elke wedstrijd staan wij in het Prac Ferme eindeloos te wachten tot we de baan op mogen, de motoren lopen warm en de vlaggers van de Junioren B komen steeds te laat of zelfs helemaal niet opdagen.
Eindelijk op de baan, staan we wederom EINDELOOS bij de start te wachten tot iemand van de KNMV op z'n dooie gemakkie de posities controleerd en weer terug loopt om zijn fiat te geven voor de start, weer zijn de motoren bloedheet geworden.
Nadat alle posities van de vlaggers zijn ingenomen, weliswaar door andere vrijwilligers van andere klasses dan de Junioren B (dank daar voor), wordt er vreselijk slecht opgelet en gevlagt, er is de 2e manche zaterdag weer meerdere malen geconstateerd dat vlaggers niet of slecht hun functie vervullen.
Meerdere malen heb ik situties meegemaakt op de baan dat er niet met geel gevlagd werdt doordat men de verkeerde kant op keek, of dat een ander gesprek belangrijker was dan je functie als vlagger uit te oefenen, hierdoor onstaan er zeer gevaarlijke situaties.
De KNMV officials moeten in mijn ogen beter op de wedstrijd letten, er wordt zeer makkelijk met een blauwe vlag gezwaaid zonder dat daar aanleiding toe is, dit heeft mij namelijk deze dag onnoidig 4 posities gekost.
.........trieste vertoning..............

Rijd je ook senioren stadaard, geef dan hier je mening, dit MOET anders...... :wink: :wink: :wink:
Gr.

Gerard
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
Website; [url]http://www.KBMN.nl[/url]
E-mail; info@KBMN.nl
Super Mario
forum gebruiker

Bericht door Super Mario »

Gerard we hebben er nog niet over kunnen praten maar ook ik was ten duivels ik vind het een schande voor een nk wedstrijd , aan de ene kant denken we aan onze veiligheid door met zijn allen voor te stemmen inzake een medisch team.
maar aan de andere kant wordt de veiligheid te niet gedaan op de baan door ook naar mijn mening mensen daar neer te zetten tbv vlaggen , die er of geen zin in hebben of geen benul hebben waarvoor ze daar staan .
diep diep triest sorry dat ik op deze manier zo moet reageren maar het kan jammer genoeg niet anders .
groetjes en nog fijne vakantie Mario
NMC Senioren Standaard #64 (GRC 2008)
[url=http://www.kbmn.nl][img]http://kbmn.nl/banners/banner-forum.jpg[/img][/url]
E-mail; info@KBMN.nl
üntiej#21
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door üntiej#21 »

Hallo,

ik moet hier inderdaad in toegeven.

Meerdere malen heb ik zelf gezien dat vlaggers naar de wedstrijd zitten te kijken (de bocht voor hun post) ipv hun critische plek (de bochten ná de vlaggerspost). Hierdoor wordt er regelmatig niet gevlagt en gecontroleerd.

Ook de blauwe vlag van de 1e official (Start finish) vond ik uitermate slecht ! Er werd niet of nauwelijks gevlagt, en de beste heer had weinig inzicht in de volgorde van de wedstrijd. Nu is het ook moeilijk om correct te vlaggen (vooral in Senioren/Junioren klasse door de grote bezetting). Zelf heb ik er geen last van gehad in de Zelfbouw.

Hoe denken anderen hierover?
[img]http://www.wildeman-tweewielers.nl/pics/avater-jeroen.jpg[/img]NMC 2005: 11e | NMC 2006: 5e | NMC 2007: 4e | NMC 2008: 2e | NMC 2009: 1e !
Gerard S
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Gerard S »

Untiej Mini Racing schreef:Hallo,

ik moet hier inderdaad in toegeven.

Meerdere malen heb ik zelf gezien dat vlaggers naar de wedstrijd zitten te kijken (de bocht voor hun post) ipv hun critische plek (de bochten ná de vlaggerspost). Hierdoor wordt er regelmatig niet gevlagt en gecontroleerd.

Ook de blauwe vlag van de 1e official (Start finish) vond ik uitermate slecht ! Er werd niet of nauwelijks gevlagt, en de beste heer had weinig inzicht in de volgorde van de wedstrijd. Nu is het ook moeilijk om correct te vlaggen (vooral in Senioren/Junioren klasse door de grote bezetting). Zelf heb ik er geen last van gehad in de Zelfbouw.

precies.....daar is waar ik het ook over heb, de bocht naar het rennnerskwartier stond iemand stil in de ideale lijn, er werdt totaal niet gevlagd en ik dook bijna op iemand die daar stilstond, de vlagger was daar veel te druk in gesprek met iemand, meerdere volgden en het ging maar net goed (je zou hem zo het ziekenhuis in rijden.......en dat zonder hospitality unit)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gr.

Gerard
NMC Senioren plus #63 (GRC RRz 2008)
E-mail; info@KBMN.nl
Sleutel
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door Sleutel »

Untiej Mini Racing schreef:

Fransisca is ook goed pist over die official.
Ze heeft tot 3 maal toe de blauwe vlag gekregen, terwijl ze om positie vocht met Lars.
Bij de 3de keer heeft ze lars toch maar voorbij gelaten.
Als je op die manier een wedstrijd moet rijden, dan is de lol er snel af :?
Wie in bovenstaande tekst fouten vind,... mag ze houden.. !
Jasper
forum gebruiker

Bericht door Jasper »

Ik ben het er ook mee eens.
we moesten wel erg lang wachten totdat we de baan opkonden.
Vorigjaar was het allemaal beter geregeld.
maarja, ik vindt dat het zo ook niet langer kan.

Groeten.
DM Midi Gp1.

Sponsored by: Pietjuh 8)
Super Mario
forum gebruiker

Bericht door Super Mario »

gerard.
nog even over het vlaggen
heb er met de baanleiding over gehad en die bleek al 2 negatieve verslagen hierover naar arhem toegestuurt te hebben ,en worden nu ook per direct toegestuurt naar het rap en die moeten hieraan volgens mij gehoor aan geven we zullen het merken hoop ik .
NMC Senioren Standaard #64 (GRC 2008)
E-mail; info@KBMN.nl
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

dat we te lang moeten wachten voor we de baan opmogen, ligt naar mijn idee niet echt bij rap holland maar bij de rijders van de voorgaande klasse die moeten vlaggen.

vanwege de functie van mijn vader HOEF ik officieel niet eens te vlaggen,
toch ben ik al meerdere malen te hulp geschoten omdat sommige RIJDERS en of BEGELEIDERS het gewoon vertikken om te vlaggen.
(in mijn ogen moet dit gewoon opgelost worden met een persoonlijke waarschuwing en bij herhaling overgaan tot schorsing van 1 manche)

**
verder zou het link zijn om iedere post een blauwe vlag te geven,
dit omdat je dan ongetwijfeld gezeik gaat krijgen van :

"ja maar die kent rijder met start nummer (noem maar wat) 22 en die gaf me expres geen blauwe vlag , of juist wel"
Roberto#48
forum gebruiker

Bericht door Roberto#48 »

Ik wil me er niet mee bemoeien maar lees dit is ff

Bron: www.pocketbikes.nl

Vragen n.a.v. Stadskanaal

Via verschillende wegen zijn vragen gesteld over de race in Stadskanaal. Er zijn een aantal zaken die beter kunnen. Het vlaggen is bijvoorbeeld voor verbetering vatbaar. De medische unit was afwezig, oorzaak: onze zeer late verhuizing naar Stadskanaal. I.o.m. wedstrijdleider en juryvoorzitter is overigens besloten dat we op deze relatief veilige baan toch konden rijden.

Vervelend is dat -keer op keer- de leden van RAP Holland het idee hebben dat 'iemand anders' deze problemen op moet lossen. Als er iets niet naar je zin is mopper wat op de wedstrijddag, of je plaatst een berichtje op het minibike-forum. Dat komt niet leuk over bij die paar mensen die vrijwel alles regelen zodat we het hele seizoen kunnen racen.

Met z'n allen vormen we de vereniging RAP Holland, en zoals elke andere vereniging kan die alleen bestaan door de inzet van de leden en vrijwilligers. Dus denk eens na over de punten die je graag anders zou zien, bedenk hoe jij dat anders zou doen, en kom met voorstellen in plaats van klachten. Stuur je verbetervoorstellen op naar een van de bestuursleden en geef jezelf op om mee te helpen om onze wedstrijddagen beter te laten verlopen
killer
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door killer »

Nou dan heb ik ook wel een opmerking/ idee.
Mijn broer rijdt in senioren 50cc en moest vlaggen bij de klasse die na hem kwam.
Maar als de race van hem afgelopen was moest iedereen wachten in het parc ferme tot de volgende race begonnen was.
Ik heb dit aangegeven bij de wedstrijdleiding dat mijn broer zo onmogelijk kon vlaggen.
Antwoord van de beste man was WACHTEN tot ik zeg dat je weg mag.
Dus een rijder straffen voor het niet of te laat vlaggen lijkt me onzin.
Oplossing: laat de rijder niet de klasse na hem maar daarna vlaggen.

Daarnaast hoe kan iemand van de junioren klassen nou vlaggen deze jongens willen lekker spelen, en kan je mijn inziens onmogelijk de verantwoording geven over het vlaggen, moet je dan de ouders laten vlaggen tja dat is aan de leden om te bepalen.
Die hebben daar in ieder geval geen zin in dat blijkt wel.

Misschien moeten we allemaal maar weer eens in de buidel tasten en en dan baco's inhuren.
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
desleyminibikeracing
forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door desleyminibikeracing »

he,,
het is idd lastig dat we alteid zo lang moeten wachten voordat we de baan opmoeten en dan zijn we eindelijk op de baan en dn moeten we nog eens 10min wachten op die vent van de knmv die op zijn dooiegemak de plekken gaat bepalen. en ik vind ook dat de klasse voor ons opteid op de baan moeten staan want ik weet zeker als wij hun klasse moesten vlagge dat wij er ook opteid zouden staan omdat wij weten hoe lastig al dat wachten is. ik heb ook meerdere malen geholpen met de andere klasses te vlaggen,,
[img]http://i32.tinypic.com/izpyrm.jpg[/img]
me site www.desleyminibikeracing.nl
desley nusselein#67
seniooren standaard
blata wrs
GRC Moto
ANITA1967
forum gebruiker

vlaggen

Bericht door ANITA1967 »

even een op merking
de B junioren hoeven NIET te vlaggen bij senioren standaard
die vlaggen bij zelfbouw
en ik geef toe het gaat niet goed
wij hebben een lijst afgegeven aan alle B rijders maar die ouders komen gewoon niet en je kan het 100x zeggen en dan kijken ze je aan of ze in keulen horen donderen maar het zijn ook altijd de zelfde hoor
het bestuur moet echt maatregelingen gaan nemen (en dan kan ik wel weer naar het bestuur toe lopen en dan zeggen ze o daar komt zei ook weer aan om te zeuren)
en ik heb er ook zat van om ze iedere keer achteraan te lopen en als je niet uit kijk dan krijg je een grote mond
maar ja de taal gebruik op het circuit is toch al laag
als je hoort hoe sommige ouders lopen te schelden naar de jeugd
nou die mogen ze van mijn 3 waarschuwingen geven en dan nog niet luisteren : weg wezen. je rijdt voor je plezier en dat je gezellig onder elkaar hebt maar dat is nog ver te zoeken
ze gooien liever de minibike over de baan als ze eruit liggen
we zijn een vereniging en we doen het met elkaar
bij de b junioren werdt de hele tijd met de blauwe vlag gezwaaid omdat de open er tussen rijden maar de gewone junioren rijden ook voor hun punten dan moeten ze die gaan scheiden
Laatst gewijzigd door ANITA1967 op ma 23 jun 2008, 08:12, 2 keer totaal gewijzigd.
kleine_duivel
spammer

Bericht door kleine_duivel »

dan krijg je 3 klasse's die zo leeg zijn als de 50 open.........

wat hebben we daar aan?
DiStefano
forum gebruiker

Re: Vlaggers NMC Sen. Standaard

Bericht door DiStefano »

Gerard S schreef:Senioren Standaard, dit weekend was voor vele de druppel..........
Elke wedstrijd staan wij in het Prac Ferme eindeloos te wachten tot we de baan op mogen, de motoren lopen warm en de vlaggers van de Junioren B komen steeds te laat of zelfs helemaal niet opdagen.
Eindelijk op de baan, staan we wederom EINDELOOS bij de start te wachten tot iemand van de KNMV op z'n dooie gemakkie de posities controleerd en weer terug loopt om zijn fiat te geven voor de start, weer zijn de motoren bloedheet geworden.
Nadat alle posities van de vlaggers zijn ingenomen, weliswaar door andere vrijwilligers van andere klasses dan de Junioren B (dank daar voor), wordt er vreselijk slecht opgelet en gevlagt, er is de 2e manche zaterdag weer meerdere malen geconstateerd dat vlaggers niet of slecht hun functie vervullen.
Meerdere malen heb ik situties meegemaakt op de baan dat er niet met geel gevlagd werdt doordat men de verkeerde kant op keek, of dat een ander gesprek belangrijker was dan je functie als vlagger uit te oefenen, hierdoor onstaan er zeer gevaarlijke situaties.
De KNMV officials moeten in mijn ogen beter op de wedstrijd letten, er wordt zeer makkelijk met een blauwe vlag gezwaaid zonder dat daar aanleiding toe is, dit heeft mij namelijk deze dag onnoidig 4 posities gekost.
.........trieste vertoning..............

Rijd je ook senioren stadaard, geef dan hier je mening, dit MOET anders...... :wink: :wink: :wink:

Volgens mij vlaggen de ouders van de Junioren B/Open niet bij de senioren standaard maar bij de zelfbouw puch. de klasse voor de senioren standaard zijn de ouders van de junioren A.
Maar het probleem daarin is dat de junioren na elke sessie gecontroleerd kunnen worden op restrictie, dan laat je je kind van 7jaar ook niet in zijn uppie staan en dat zelfde heb ik met mijn zoon Bo , die is 9 en rijd op een 4takt in de Junioren open en moet helaas vrij regelmatig zijn restricties laten zien en dat houd dus in zowat het hele in en uitlaat gebeuren gedemonteerd moet worden en dat kan Bo" hoe raar dat ook is" nog steeds niet alleen.
Het teken van de controle krijgen we ook pas nadat alle rijders binnen zijn en de heren van de knmv alle rijders goed bekeken hebben, hier gaat teveel tijd over heen om dan weer op tijd aan het vlaggen te gaan, ik heb dit samen met de vader van een racegenoot omgewisseld maar dit kan ook niet altijd.

Ik denk dat we 1 klasse speling moeten hebben om op tijd te kunnen vlaggen.

Ook het blauw vlaggen blijft een probleem, zeker in de Junioren Open en B die samen rijden. Hier is het dan ook vaak dat veel kinderen niet eens weten wat de vlaggen inhouden, of er niet op reageren. Maar ook dat er maar 1 official bij de start finish staat en geheel geen zicht heeft op het wedstrijd gebeuren.

Er zou eerst geen tijd zijn om deze klasse op te splitsen, maar we hebben nu steeds 2x een pauze van ruim een half uur op een racedag, in 1 van deze pauzes kan dan toch een xtra wedstrijd worden gereden.
Dit maakt het racen in de Jun B/Open ook een stuk overzichtelijker en vooral veiliger.
Op deze manier kunnen we misschien gaan kijken naar oplossingen.

Dit alles is geen negatieve kritiek op de leiding van de RAP, die doen er echt wel alles aan, zodat wij een mooi raceseizoen hebben.
Steven
ANITA1967
forum gebruiker

vlaggen

Bericht door ANITA1967 »

veel reageren niet op de blauwe vlag omdat hun ook voor de punten rijden. ze weten echt wel wat dat betekent
als er twee vd zelfde klasse achter elkaar rijden en er komt er een aan die harde gaat dan gaan ze aan de kant en die de achter rijdt gaat voor bij dan denk de voorste toch ook ""ja daag"de volgende keer blijf ik rijden anders ben ik mijn plaats kwijt en dan weer minder punten
en dat is het nadeel van open en standaard samen en vergeet niet dat er ook kinderen bij zitten die de eerste jaar rijden
ook al gaan ze steeds harder :D :D
Plaats reactie