Gerard S schreef:Senioren Standaard, dit weekend was voor vele de druppel..........
Elke wedstrijd staan wij in het Prac Ferme eindeloos te wachten tot we de baan op mogen, de motoren lopen warm en
de vlaggers van de Junioren B komen steeds te laat of zelfs helemaal niet opdagen.
Eindelijk op de baan, staan we wederom EINDELOOS bij de start te wachten tot iemand van de KNMV op z'n dooie gemakkie de posities controleerd en weer terug loopt om zijn fiat te geven voor de start, weer zijn de motoren bloedheet geworden.
Nadat alle posities van de vlaggers zijn ingenomen, weliswaar door andere vrijwilligers van andere klasses dan de Junioren B (dank daar voor), wordt er vreselijk slecht opgelet en gevlagt, er is de 2e manche zaterdag weer meerdere malen geconstateerd dat vlaggers niet of slecht hun functie vervullen.
Meerdere malen heb ik situties meegemaakt op de baan dat er niet met geel gevlagd werdt doordat men de verkeerde kant op keek, of dat een ander gesprek belangrijker was dan je functie als vlagger uit te oefenen, hierdoor onstaan er zeer gevaarlijke situaties.
De KNMV officials moeten in mijn ogen beter op de wedstrijd letten, er wordt zeer makkelijk met een blauwe vlag gezwaaid zonder dat daar aanleiding toe is, dit heeft mij namelijk deze dag onnoidig 4 posities gekost.
.........trieste vertoning..............
Rijd je ook senioren stadaard, geef dan hier je mening, dit MOET anders......

Volgens mij vlaggen de ouders van de Junioren B/Open niet bij de senioren standaard maar bij de zelfbouw puch. de klasse voor de senioren standaard zijn de ouders van de junioren A.
Maar het probleem daarin is dat de junioren na elke sessie gecontroleerd kunnen worden op restrictie, dan laat je je kind van 7jaar ook niet in zijn uppie staan en dat zelfde heb ik met mijn zoon Bo , die is 9 en rijd op een 4takt in de Junioren open en moet helaas vrij regelmatig zijn restricties laten zien en dat houd dus in zowat het hele in en uitlaat gebeuren gedemonteerd moet worden en dat kan Bo" hoe raar dat ook is" nog steeds niet alleen.
Het teken van de controle krijgen we ook pas nadat alle rijders binnen zijn en de heren van de knmv alle rijders goed bekeken hebben, hier gaat teveel tijd over heen om dan weer op tijd aan het vlaggen te gaan, ik heb dit samen met de vader van een racegenoot omgewisseld maar dit kan ook niet altijd.
Ik denk dat we 1 klasse speling moeten hebben om op tijd te kunnen vlaggen.
Ook het blauw vlaggen blijft een probleem, zeker in de Junioren Open en B die samen rijden. Hier is het dan ook vaak dat veel kinderen niet eens weten wat de vlaggen inhouden, of er niet op reageren. Maar ook dat er maar 1 official bij de start finish staat en geheel geen zicht heeft op het wedstrijd gebeuren.
Er zou eerst geen tijd zijn om deze klasse op te splitsen, maar we hebben nu steeds 2x een pauze van ruim een half uur op een racedag, in 1 van deze pauzes kan dan toch een xtra wedstrijd worden gereden.
Dit maakt het racen in de Jun B/Open ook een stuk overzichtelijker en vooral veiliger.
Op deze manier kunnen we misschien gaan kijken naar oplossingen.
Dit alles is geen negatieve kritiek op de leiding van de RAP, die doen er echt wel alles aan, zodat wij een mooi raceseizoen hebben.